April 2024 28 / يکشنبه ۰۹ ارديبهشت ۱۴۰۳
کد خبر: ۴۰۲۲۵۶
۳۰ شهريور ۱۴۰۲ - ۲۱:۳۰
0
اصلاحیه ارائه بسته تشویقی حمل و نقل عمومی شهر تهران برای بازگشایی دانشگاه‌ها و مدارس در مهرماه سال ۱۴۰۲ با حداکثر آراء موافق به تصویب رسید.

تخفیف ۱۰۰ درصدی به دانشجویان و دانش‌آموزان برای استفاده از مترو و بی‌آرتی در مهرماه

علیرضا زاکانی، شهردار تهران در جریان بررسی اصلاحیه ارائه بسته تشویقی حمل و نقل عمومی شهر تهران برای بازگشایی دانشگاه‌ها و مدارس در مهرماه سال ۱۴۰۲ با بیان اینکه شعار امسال در جهت ایجاد تسهیل و کمک به مردم از طریق مهار تورم و رشد تولید است، اظهار کرد: همه دستگاه‌ها مسئولیت خطیری در تحقق این شعار دارند و ما هم دو هفته پیش لایحه‌ای به شورا ارائه دادیم که یک بند از آن مربوط به ارائه تخفیف به گروه دانشجو و دانش آموز بود.

وی افزود: ما به دنبال این بودیم که با ارائه تخفیف، امکان بهره‌برداری از خدمات را برای این قشر فراهم کنیم و خدمات به بهترین نحو ارائه شود؛ این لایحه نرسید و وقتی صحبت از دو فوریت می‌کنیم به این دلیل است که در آستانه سال تحصیلی جدید هستیم و تمام زیرساخت‌ها در مترو و بی آرتی فراهم شده و می‌توانیم خدمات را در این دو بخش ارائه دهیم.

زاکانی تأکید کرد: اگر این طرح نگه داشته شود، به اول مهر نمی‌رسیم لذا دوفوریت ارائه شد تا فردا از کیف پول شهروندی رونمایی کنیم و بتوانیم تخفیف‌ها را به دانش آموزان و دانشجویان در کل ماه ارائه دهیم.

وی با بیان اینکه درآمد ماهانه مترو ۱۰۵ میلیارد تومان و اتوبوسرانی ۴۵ میلیارد تومان است، یادآور شد: آمار دقیقی برای دانشجویان و دانش آموزان نداریم، اما بر اساس آمار اولیه چهار درصد از دانش آموزان از وسایل حمل و نقل عمومی استفاده کردند.

شهردار تهران افزود: اگر دو فوریت مصوب نشود عملاً امکان تخفیف وجود ندارد و باید به تخفیفات سابق بازگردیم که ۵۰ درصد برای دانشجویان و دانش آموزان بود لذا ما درخواست تخصیص ۵۰ درصد تخفیف اضافی برای یک ماه می‌کنیم و از سویی ارائه ۳۰ درصد تخفیف در قالب کیف پول شهروندی را خواستاریم.

وی با بیان اینکه باید برای استفاده از وسایل حمل و نقل عمومی جذابیت ایجاد می‌کردیم، گفت: اگر اعضا پیشنهاد دهند که این تخفیف می‌تواند شامل حال دیگر اقشار نیز شود، استقبال می‌کنیم و این تخفیف برای اقشار پیشنهادی اعمال خواهد شد. پیام طرح این است، ما به شما احترام می‌گذاریم و دقت داریم در بزنگاه‌ها چه خدماتی ارائه کنیم و این موضوع زمینه‌ای را ایجاد می‌کند تا بدانیم در مواقع دیگر چگونه به اقشار مختلف خدمات رسانی کنیم.

زاکانی با تأکید بر اینکه رقم ناشی از تخفیف ۱۰۰ درصدی برای دانشجویان و دانش آموزان در مهرماه و تخفیف ۳۰ درصدی برای دارندگان کیف پول شهروندی در این ماه در بخش مترو ۳۵ میلیارد تومان و در اتوبوسرانی ۱۵ میلیارد تومان است، گفت: در مجموع رقم این تخفیف ۵۰ میلیارد تومان برای یک ماه است.

حبیب کاشانی، خزانه دار شورای شهر تهران نیز در ادامه با بیان اینکه امروز ۲۸ شهریور است و باید این دو فوریت حداقل ۱۰ روز پیش ارائه می‌شد، اظهار کرد: عدد و رقم هنوز مشخص نیست و کاهش درآمد ناشی از این تخفیف باید در لایحه لحاظ می‌شد. اگر طرح امروز تأیید شود باید مسیر قانونی خود را طی کند و تمام امور لازم است به سرعت انجام شود و برای ارائه دیگر لوایح باید در زمان مناسب‌تر و به شکل بهتری عمل شود؛ و با پیشنهاد دارم با یک فوریت طرح موافقت شود.

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: