کد خبر: ۴۰۲۳۰۸
۳۰ شهريور ۱۴۰۲ - ۱۲:۴۵
0
مدیرکل مدیریت بحران استانداری گیلان از برقراری امکانات زیرساختی آب، برق و گاز در شهرستان آستارا با کمک گروه‌های جهادی خبر داد.

افزایش تولید و اشتغال‌آفرینی هدف ششمین نمایشگاه اسباب‌بازی

امیر مرادی، مدیرکل مدیریت بحران استانداری گیلان گفت: با تلاش ۸ گروه جهادی، نیرو‌های دستگاه‌های مختلف اجرایی امکانات زیرساختی مانند برق، آب و گاز مناطقی از شهرستان آستارا که به علت بارش باران قطع شده بود، دوباره برقرار شد.

او همچنین از توزیع بسته‌های غذایی، آب معدنی و موکت بین ۲ هزار خانوار شهرستان آستارا به کمک نیرو‌های هلال احمر خبر داد و افزود: ۱۵۰ شهروند آستارایی هم که خانه‌های آ‌ها به دلیل ورود سیلاب غیرقابل سکونت شده بود، در مساجد محمد رسول الله (ص)، صاحب الزمان (عج) و همچنین امامزادگان ابراهیم و اسحاق علیهم السلام اسکان اضطراری داده شدند.

به گفته مدیرکل مدیریت بحران استانداری گیلان، کارشناسان بنیاد مسکن استان، دستگاه‌های اجرایی، شهرداری‌ها و بخشداری‌ها پس از بررسی میزان خسارت به ابنیه، ساختمان‌ها، امکانات زیرساختی و حوزه کشاورزی، نتایج را به مدیریت بحران استانداری گزارش می‌دهند و جمع بندی نهایی از میزان خساران به سازمان مدیریت و برنامه ریزی اعلام خواهد شد.

مرادی با اشاره به خسارت بارش باران و سیلاب به ۱۸ روستای شهرستان آستارا تصریح کرد: خانه‌ها در ۴ روستای کانرود، سیبلی، خلیل سرا و خسرو آباد این شهرستان خسارت جدی دیده و وسایل برقی و دیگر کالا‌های درون این خانه‌ها هم غیر قابل استفاده است.

تداوم امدادرسانی در مناطق سیل زده آستارا

او با تأکید به خسارت شدید سیلاب به ۶ منطقه شهری آستارا گفت: به راه افتادن سیلاب و گل و لای در خیابان‌های کشاورز، شالیزار، حافظ، خلیل آباد، رستمیان و عباس آباد موجب ورود سیلاب به داخل خانه‌ها شده و وسایل منازل این مناطق زیر آب رفته است.

تداوم امدادرسانی در مناطق سیل زده آستارا

مدیرکل مدیریت بحران استانداری گیلان با اشاره به فعالیت ۵۰ نفر از گروه‌های جهادی شامل نیرو‌های هلال احمر و شهرداری در هر خیابان برای تمیز کردن خیابان‌ها از گل و لای افزود: این نیرو‌ها در حال خارج کردن آب درون منازل با پمپ هستند.

مرادی همچنین تصریح کرد: به دلیل شکسته شدن و سقوط تیر‌های برق در روستا‌های کانرود و سیبلی، برق این مناطق قطع شده بود که با تلاش ماموران شرکت برق مجدد وصل شد.

تداوم امدادرسانی به سیل زدگان آستارا؛ آب، برق و گاز برخی از مناطق وصل شد+ تصاویر

او به خسارت وارده به واحد‌های تولیدی کشاورزی مانند مرغداری در کانرود و زمین‌های کشاورزی برای کشت دوم برنج و راتون در شهرستان آستارا اشاره کرد و و گفت: پس از جذب اعتبارات، خسارات وارده جبران خواهد شد.

مدیرکل مدیریت بحران گیلان همچنین با اشاره به خسارت به جاده بخش حویق شهرستان تالش به دلیل رانش زمین افزود: هم اکنون نیرو‌های بنیاد مسکن و شهرسازی استان با ماشین آلات سنگین برای بازسازی این جاده و پیمانکاران آب منطقه‌ای استان هم برای بازسازی لوله‌های آب آسیب دیده در این منطقه مشغول به کارند.

تداوم امدادرسانی به سیل زدگان آستارا؛ آب، برق و گاز برخی از مناطق وصل شد+ تصاویر

مرادی با بیان اینکه آبگرفتگی پل رودبارچیره فومن برطرف شده و تردد ساکنان این منطقه برقرار شد، تصریح کرد: آبگرفتگی جاده ضیابر صومعه سرا هم برطرف شده و آمد و شد عابران و خودرو‌ها در این جاده به روال عادی برگشته است.

تداوم امدادرسانی به سیل زدگان آستارا؛ آب، برق و گاز برخی از مناطق وصل شد+ تصاویر

به گفته او، سیلاب در محدود پل روستای چوبر شفت فروکش کرده و اکنون رفت و آمد مردم منطقه امکان پذیر است و جاده روستای لاسک شهرستان شفت که به دلیل رانش زمین بسته شده بود به کمک‌های نیرو‌های راهداری ترمیم و بازگشایی شد.

تداوم امدادرسانی به سیل زدگان آستارا؛ آب، برق و گاز برخی از مناطق وصل شد+ تصاویر

مدیرکل مدیریت بحران استانداری گیلان همچنین گفت: منطقه شهری در رودسر که به دلیل طغیان رودخانه کیارود دچار رانش زمین و انسداد مسیر شده بود با تلاش نیرو‌های شهرداری در حال ترمیم است.

مرادی با اشاره به تلاش نیرو‌های جهادی برای پایداری تیر برق فشار قوی در شهرستان ماسال که به دلیل وقوع سیلاب کج شده بود، افزود: راه برخی مناطق روستایی در این شهرستان که به دلیل طغیان رودخانه‌های خالکایی و مرغک دچار آسیب شده بود با کمک نیرو‌های فرمانداری و دهیاری با تمام امکانات موجود در حال بازسازی است.

بازدید استاندار گیلان از مناطق سیل زده

اسدالله عباسی، استاندار گیلان هم در بازدید میدانی استاندار گیلان از مناطق سیل زده آستارا و تالش گفت: مدیران دستگاه‌های اجرایی برای رفع مشکل سیل زدگان و بازگشت به شرایط عادی پای کار هستند.

او همچنین در گفتگو با مردم این مناطق تأکید کرد: مسئولان با بررسی، برآورد و تقسیم‌بندی کار‌ها نسبت به رفع مشکلات سیل‌زدگان تلاش می‌کنند و در راه خدمات‌رسانی از همه ظرفیت‌ها بهره می‌گیرند.

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: