April 2024 29 / دوشنبه ۱۰ ارديبهشت ۱۴۰۳

مخاطبان وب سایت‌های تکنولوژی اغلب نسل جوان هستند؛ شاید بزرگسالان هم به این موضوعات علاقمند باشند. پس می‌بینید که یک گروه سنی خاص از چنین وب سایت‌هایی دیدن می‌کنند. نوشتن محتوای یونیک و سئو شده، بزرگترین عامل جذب مخاطب به این وب سایت‌ها است؛ به نوعی که ترافیک سایت را افزایش دهد.نوشتن موضوعات تخصصی درباره تکنولوژی و انتشار آن در وب سایت ‌ها می ‌تواند آن رسانه را در نظر مخاطبان، تخصصی و حرفه‌ای جلوه دهد.

تولید محتوای سایت

تولید محتوا درباره تکنولوژی مهم‌ترین خدماتی است که برای وب سایت‌هایی با این موضوع تخصصی ارائه می‌شود. نوشتن متن‌های جذاب، اخبار جدید تکنولوژی و محتواهایی که این حوزه را پوشش می‌دهند، به مهارت و تجربه بالایی نیاز دارد.

از آنجایی که فناوری با سرعتی غیر قابل تصور در حال پیشرفت و تکامل است، مدیران وب سایت‌های تخصصی تکنولوژی در هر روز سعی می‌کنند تعداد زیادی از موضوعات و اخبار فناوری‌های جدید را پوشش دهند. تصور اینکه متن‌ها چقدر باید تخصصی و حرفه‌ای نوشته شود، سختی نیست.

مخاطبان وب سایت‌های تکنولوژی اغلب نسل جوان هستند؛ شاید بزرگسالان هم به این موضوعات علاقمند باشند. پس می‌بینید که یک گروه سنی خاص از چنین وب سایت‌هایی دیدن می‌کنند. نوشتن محتوای یونیک و سئو شده، بزرگترین عامل جذب مخاطب به این وب سایت‌ها است؛ به نوعی که ترافیک سایت را افزایش دهد.

با این مقدمه می‌خواهیم وارد بحث زیبای تولید محتوای تخصصی درباره تکنولوژی شویم. نویسندگانی که محتواهایی با موضوعات فناوری می‌نویسند، الزاماً کسانی نیستند که دانش فنی داشته باشند؛ یا اینکه در یک تکنولوژی خاص گواهی یا مدرک دانشگاهی داشته باشند. مهارت‌های تولید محتوا می‌تواند به کمک کسانی بیاید که در رشته‌های دانشگاهی غیر از تکنولوژی و علوم پایه تحصیل کرده‌اند.

با این حال، اگر نویسنده محتوا، درباره تکنولوژی، اطلاعات کامل و جامع داشته باشد، یک مزیت بزرگ محسوب می‌شود. برای اینکه محتواهایی جذاب تهیه شود، بهتر است نویسنده ‌ها همیشه در حال یادگیری باشند و موضوعات روز، چالش‌ها و اخبار جدید را دنبال کنند.

نوشتن موضوعات تخصصی درباره تکنولوژی و انتشار آن در وب سایت ‌ها می ‌تواند آن رسانه را در نظر مخاطبان، تخصصی و حرفه‌ای جلوه دهد. واقعیت این است که به سختی می‌توان نویسنده‌هایی را پیدا کرد که از نظر مهارت ‌های تولید محتوا، حرفه‌ای و کاربلد باشند. اکثر افرادی که در تولید محتوای متنی فعالیت می‌کنند صرفاً مترجم هستند و نمی‌دانند که یک متن تخصصی درباره تکنولوژی باید چه ویژگی‌هایی داشته باشد.

متن‌های جذاب که در وب سایت منتشر می‌شوند، عامل افزایش ترافیک سایت بازدید از مقالات، افزایش فروش و پیشرفت یک وب سایت هستند. پس مشاهده می‌کنید که چقدر تخصصی بودن تولید محتوا درباره تکنولوژی اهمیت دارد.

در این مطلب می‌خواهیم درباره ویژگی ‌های مهم محتوای تخصصی درباره تکنولوژی صحبت کنیم و به نکات مهم برای نوشتن یک متن حرفه ‌ای در حوزه ‌های فناوری نیز اشاره‌ای خواهیم داشت.

موضوعات جذاب تولید محتوا برای وب سایت‌های تکنولوژی

تولید محتوا درباره تکنولوژی

اگر سایت ‌های حوزه تکنولوژی و فناوری‌های روز را دنبال کرده باشید، به صدها موضوع جذاب برخورد می‌کنید که هر کدام از آنها می‌تواند هدف تولید محتوا درباره تکنولوژی باشند. وب سایت‌هایی که اخبار فناوری را منتشر می‌کنند، حوزه‌های مختلفی را تحت پوشش قرار می‌دهند. از شاخه انرژی گرفته تا صنایع، هوش مصنوعی، تجهیزات دیجیتالی، دستگاه‌های هوشمند، فناوری‌های مرتبط با محیط زیست، ارز دیجیتال، مدیریت فضای مجازی، همگی می ‌توانند جزو این مباحث قرار بگیرند. قطعاً هر کدام از این دسته‌ها، زیرشاخه‌های فرعی دارند که برای آن می‌توان تولید محتوای تخصصی انجام داد.

در بررسی‌هایی که در میان وب سایت‌های تکنولوژی انجام گرفته، جذاب‌ترین موضوعات برای تولید محتوای تخصصی فناوری در سال ۲۰۲۳ به این صورت فهرست شده‌اند: تجهیزات محاسباتی- دستگاه‌های هوشمند- فناوری تولید داده- هوش مصنوعی و یادگیری ماشینی- اعتبارسازی دیجیتالی- پرینت سه بعدی- فناوری ژنتیک- راهکارهای انرژی‌های نو- علوم رباتیک و اتوماسیون هوشمند- محاسبات کوانتومی- واقعیت مجازی- بلاک چین- اینترنت اشیا- امنیت سایبری- فناوری 5G.

هر کدام از مباحثی که در فوق به آن اشاره کردیم یک موضوع اصلی برای تولید محتوا اختصاصی درباره فناوری است. قطعاً هر کدام دارای موضوعات فرعی هستند. به طور مثال  برای دسته اصلی فناوری‌های پرینت سه بعدی، زیر شاخه‌هایی از جمله مدیریت پرینتر سه بعدی، مهندسی پرینتر سه بعدی، طراحی ربات پرینتر سه بعدی، طراحی قطعات پرینتر سه بعدی می‌شود. 

مثال دیگر درباره انرژی‌های نو است. در این حوزه، تولید محتوای حرفه‌ای و تخصصی می‌تواند حوزه ‌های انرژی خورشیدی، فناوری پیش بینی وضعیت هوایی از طریق تجهیزات هوشمند، فناوری انرژی شیمیایی، بیوتکنولوژی، انرژی‌های تجدید پذیر را مورد هدف قرار دهد.

می ‌بینید که موضوعات، بسیار گسترده هستند و  همه آنها ارزش این را دارند که در مقاله‌ای جداگانه به آن پرداخته شود. نویسندگان محتوای متنی سایت با جستجو کردن در منابع روز  قادر خواهند بود که متن جذاب جدید و کاربرپسند آماده کنند.

با این ترفندها می‌توانید محتوای تخصصی جذاب درباره تکنولوژی بنویسید

انواع تولید محتوا تکنولوژی

1- آنچه که مخاطبان سایت‌های فناوری به دنبال آن هستند را شناسایی کنید

اولین نکته که موفقیت نویسنده را در تولید محتوای سایت تکنولوژی تضمین می‌کند این است که مخاطبان این موضوعات را به خوبی بشناسد. ضرورت دارد که بدانید چه کسانی با چه گروه سنی مطالب سایت شما را می‌خوانند. نوجوانان، جوانان و برخی بزرگسالان محدوده ۴۰ ساله به فناوری‌های روز علاقمند هستند؛ اما اگر بخواهیم یک آمار کلی بدهیم،  بازدید کنندگان از سایت‌های تکنولوژی، بازه سنی ۱۵ سال تا ۳۵ سال دارند.

هنگامی که متن محتوای فناوری را می‌نویسید، در حال اطلاع رسانی یا آموزش هستید، پس درک نیاز، مشکل یا چالش مخاطب بسیار اهمیت دارد. اگر در محتوای خود به این موضوعات نپردازید، یا آموزش‌هایی را ارائه ندهید، مخاطبام، خیلی سریعتر از آنچه تصور می‌کنید از سایت شما خارج می‌شوند! سعی کنید از دانش و توانایی خود کمک بگیرید و بر اساس منابع معتبر، محتوا را تهیه کنید.

2- ساده‌ترین شیوه را برای انتقال اطلاعات فناوری به مخاطب به کار ببرید

اکنون که می‌دانید گروه سنی مخاطبان شما چیست، برای تولید محتوای حوزه فناوری باید از جملات و عبارت‌های ساده و قابل فهم استفاده کنید. وقتی صحبت از ارائه اطلاعات تخصصی و فنی در این زمینه به میان می‌آید، نحوه بیان آن به اندازه خود متن تخصصی اهمیت دارد.

اگرچه موضوعات فناوری می‌توانند پیچیده باشند، اما این مهارت نویسنده محتوا است که جملات را ساده و قابل درک بیان کند. دقت داشته باشید که مخاطبان شما چطور می‌خواهند با محتوای فناوری شما ارتباط برقرار کنند. محتواهای سئو شده و ساده و در عین حال حرفه‌ای به راحتی به اشتراک گذاشته می‌شوند. هرچه بتوانید دانش تخصصی منتشر شده را جذاب‌تر و ساده‌تر جلوه دهید، خروجی وب سایت شما افزایش بیشتری خواهد داشت.

3- محتوای بصری را فراموش نکنید

همه ما از خواندن یک متن طولانی خسته می‌شویم؛ به خصوص درباره موضوعات تخصصی فنی و علمی، این وضعیت وجود دارد. پس راهکار سوم در موفقیت تولید محتوای تکنولوژی این است که در میانه متن محتوا از جلوه‌ های بصری استفاده کنید. طراحی اینفوگرافیک، تهیه عکس نوشته درباره فناوری، تولید محتوای ویدیویی، نمونه‌ای از کارهایی است که می‌توانید انجام دهید تا محتواهای فناوری سایت شما جذاب‌تر و قابل باشد.

وقتی در لا به لای متن محتوا از تصاویر استفاده می‌کنید، مخاطب هنگام خواندن آن خسته نمی‌شود؛ چه بسا با بررسی اینفوگرافیک درباره تکنولوژی‌های جدید بتواند کل موضوع را درک کند. تمامی این عوامل در ارتباط مثبت و پایدار با مخاطبان سایت‌های فناوری تاثیر مفید دارند.

4- برای وقت و انرژی مخاطبان سایت ارزش قائل شوید

نحوه تولید محتوای شما درباره موضوعات تکنولوژی مشخص می‌کند که چقدر اعتماد خوانندگان را به خود جلب می‌کنید. وقتی مخاطب به سایت شما وارد می‌شود، با بررسی چند محتوای سایتتان متوجه می‌شود که چقدر می‌تواند به شما اطمینان کند؛ پس برای وقت و انرژی مخاطبان سایتتان ارزش قائل شوید.

محتواهایتان نباید از همان ابتدا یک متن طولانی پشت سر هم نوشته شود. به جای این شیوه، بهتر است ابتدا یک چکیده یا خلاصه از کل متن بیان کنید تا درک فوری برای مخاطب ایجاد کند. در ادامه، فهرست مهم‌ترین مطالبی که قرار است درباره آن صحبت کنید را بگذارید. سپس به دنبال ارائه متن اصلی باشید. چکیده محتوا و فهرست مطالب، دو قسمتی هستند که به عنوان قلاب مشتری عمل می‌کنند. اگر می‌خواهید مخاطبان را در سایت نگه دارید، برای این دو بخش برنامه‌ریزی دقیق‌تری داشته باشید.

5- از لحن صمیمانه در تولید محتوای سایت استفاده کنید

درست است که موضوعات تکنولوژی، تخصصی و فنی هستند، اما اگر در تولید محتوای متنی از لحن صمیمانه و جملات ساده استفاده کنید، اثربخشی بهتری خواهد داشت. متن محتوای فناوری، جایی برای طنز پردازی یا شوخ طبعی ندارد؛ اما نباید سوژه مورد بحث را آنقدر سخت و جدی بگیرید که از حوصله مخاطب خارج شود. شما محتوای فنی را می‌نویسید تا مردم آن را بخوانند و اطلاعات کافی را به دست بیاورند، پس با ساده نویسی، مخاطب محتوا را تشویق کنید که آن مطلب را به اشتراک بگذارد.

6- اطلاعات دقیق را بیان کنید

تعداد زیادی محتوای متنی در هر روز در وب سایت‌های تکنولوژی منتشر می‌شوند. برخی از آنها نیاز به به روز رسانی دارند. بهترین محتوا آن است که در طولانی مدت قابل استفاده باشد.یک ترفند برای افزایش کیفیت تولید محتوا درباره تکنولوژی آن است که تا حد امکان از نوشتن مطالبی که ارجاع به سال‌ها یا تاریخ خاصی دارد خودداری کنید.

مثلاً شما درباره هوش مصنوعی در سال ۲۰۲۳ مطلب می‌نویسید؛ اما این محتوا در سال‌های بعد، کمتر قابل استفاده خواهد بود. طبیعتاً محتواهایی که درباره فناوری هوشمند در سال ۱۹۷۰ صحبت کرده است، در قرن ۲۱ کمتر به کار می‌رود.

گاهی لازم است درباره تاریخچه تغییرات فناوری‌ها صحبت کنید، اما مخاطبان به اخبار و مطالب جدید بیشتر علاقه نشان می‌دهند. اخبار روز فناوری را مورد بررسی قرار دهید تا مخاطبان بیشتری جذب کنید. در کنار این نوع تولید محتوا، می‌توانید متن‌هایی آماده کنید که به روند تکنولوژی در ۵ سال گذشته یا دهه گذشته اشاره دارد. این نوع محتواها در طولانی مدت، ارزش خوبی پیدا می‌کنند.

7- محتواهای سایت رقیب را آنالیز کنید

اگر می‌خواهید تولید محتوای سایت تکنولوژی را دقیق‌تر و حساب شده انجام دهید، نیاز دارید که محتواهای سایت رقیبتان را تجزیه و تحلیل کنید. با این ترفند متوجه می‌شوید که چه عواملی برای رقابت شما مفید هستند. نگران نباشید که در برخی از گزینه ‌ها از رقبای خود عقب هستید، اگر تولید محتوای تکنولوژی را طبق برنامه‌ریزی و استراتژی تولید محتوا انجام دهید، قطعاً در ماه ‌های آینده به موفقیت بهتری می‌رسید. از تحقیق کلمات کلیدی و موضوعات جذاب روز هم غافل نشوید.

8- محتواهای سایت را  در طول زمان بازبینی و به روز رسانی کنید

همه چیز در دنیای وب سایت ‌ها به سرعت در حال تغییر است، پس یک کار منطقی است اگر محتواهای سایت تکنولوژی خود را بر همین اساس به روز رسانی کنید. اگر ترافیک منظمی را روی صفحات خاصی از سایت مشاهده کردید، پس لازم است مطالب آن صفحه را بازبینی کرده و مطالب جدیدتر برای آن منتشر کنید. این کار به تازه نگه داشتن وب سایت کمک زیادی می‌کند و ارزش آن را بالاتر می‌برد.

خدمات تولید محتوای تخصصی سایت تکنولوژی در "کافه محتوا"

خدمات تولید محتوای متنی

تولید محتوای تخصصی و حرفه‌ای، یکی از نیازهای ضروری هر وب سایت است. موضوعات مختلفی هر روز در سایت‌های اینترنتی منتشر می‌شود. تکنولوژی، یکی از حوزه‌های اصلی است و علاقمندان زیادی دارد. قطعاً مخاطبان این وب سایت‌ها روز به روز بیشتر می‌شوند، پس نیاز به تولید محتوا درباره تکنولوژی، یک امر بدیهی خواهد بود. اگر شما هم در این حوزه فعالیت می‌کنید و به محتواهای دست اول و اخبار روز نیاز دارید ما در کنارتان خواهیم بود تا وبسایتی قوی و پرمخاطب داشته باشید.

ما در وبسایت "کافه محتوا"، خدمات کاملی را درباره تولید محتوای متنی، تولید محتوای صوتی، طراحی اینفوگرافیک، ترجمه تخصصی و طراحی کتاب الکترونیکی ارائه می دهیم. هر حوزه ای از فناوری را که پوشش می دهید، برایتان استراتژی های ماهانه و سالانه تولید محتوا تنظیم می کنیم تا بهترین نتیجه را به دست بیاورید. کافیست برای دریافت قیمت تولید محتوای متنی به سایت www.cafe-mohtava.ir مراجعه نمایید و یا با شماره های 09138651225 و 09900215205 تماس حاصل فرمایید.

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: