April 2024 29 / دوشنبه ۱۰ ارديبهشت ۱۴۰۳
کد خبر: ۴۰۲۳۸۶
۰۲ مهر ۱۴۰۲ - ۰۳:۰۰
0
دادگاه نظامی آمریکا در گوانتانامو اعلام کرد متهم یمنی حملات ۱۱ سپتامبر به دلیل «عواقب روانی حاصل از شکنجه‌های سیا»، نمی‌تواند از خود دفاع کند.

دادگاه متهم یمنی حملات ۱۱ سپتامبر به دلیل شکنجه‌های سیا به تعویق افتاد

قاضی دادگاهی که قرار بود «رمزی بن‌الشیبه» را برای صدور حکم اعدام محاکمه کند روز جمعه اعلام کرد او به دلیل شکنجه‌های سیا از سلامت روانی لازم برای حضور در دادگاه برخوردار نیست.

سرهنگ متیو مک‌کال، قاضی نظامی دادگاه حکم داد که عوارض روانی حاصل از شکنجه باعث شده وی توانایی دفاع از خود را نداشته باشد.

پزشکان پایگاه آمریکایی گوانتانامو، رمزی بن الشیبه را به اختلال اضطراب پس از سانحه و علائم روان‌پریشی و همچنین مبتلا به هذیان و توهم تشخیص داده‌اند.

به نوشته روزنامه نیویورک تایمز روانپزشکان نظامی گفته‌اند که وضعیت سلامتی او باعث شده است که «نتواند ماهیت دادرسی علیه خود را درک کند، یا به طور آگاهانه با تیم وکلای مدافع خود همکاری کند.»

رمزی یکی از پنج متهم اصلی حملات ادعایی ۱۱ سپتامبر ۲۰۰۱ در آمریکاست. او پس از دستگیری در پاکستان به مدت ۴ سال در یکی از زندان‌های مخفی سیا در خارج از آمریکا نگهداری و در سال ۲۰۰۶ به زندان گوانتانامو منتقل شد.

رسانه‌های آمریکایی می‌گویند او بیشتر دوران زندان خود را به صورت ایستاده در سلول انفرادی و تحت شکنجه‌هایی، چون «محرومیت‌های شبانه‌روزی از خواب» گذرانده است.

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: