April 2024 29 / دوشنبه ۱۰ ارديبهشت ۱۴۰۳
کد خبر: ۴۰۲۴۱۹
۰۲ مهر ۱۴۰۲ - ۱۹:۳۰
0
مدیرکل روابط عمومی شورای رقابت گفت: سامانه یکپارچه تخصیص خودرو طبق برنامه‌هایی که از پیش تعیین شده به کار خود ادامه می‌دهد.

سامانه یکپارچه تخصیص خودرو حذف نخواهد شد/ تاریخ مرحله سوم هنوز مشخص نیست

سپهر دادجوی توکلی، مدیر کل روابط عمومی شورای رقابت گفت: خوشبختانه از سال گذشته تعادل بین عرضه و تقاضا در بازار خودرو ایجاد شده و این بازار جذابیت خود را در حال حاضر و با در نظر گرفتن باقی فاکتور‌های اقتصادی برای دلالان از دست داده است.

او گفت: اکنون اقدام به خرید به صورت غالب توسط مصرف‌کننده حقیقی صورت می‌گیرد و سامانه طبق برنامه‌هایی که از پیش تعیین شده به کار خود ادامه می‌دهد.

توکلی در خصوص استقبال نشدن از مرحله دوم گفت: استقبال خوشبختانه به آن مفهوم که با مازاد تقاضا و کمبود عرضه مواجه باشیم، نبوده، اما این قطعا برای این بازار خوب و به نفع مصرف‌کننده است.

مدیر کل روابط عمومی شورای رقابت گفت: بر این اساس در وهله اول ظرفیت‌های خالی موجود خودروسازان و مازاد عرضه به فروش می‌رسند و سپس نوبت به اجرای مرحله سوم برای متقاضیان جدید می‌رسد.

به گفته او، "در واقع همگام با دیگر فاکتور‌ها و تضمین سود عادلانه برای تولیدکننده و رعایت حقوق مصرف کننده، در مشارکت با دیگر دستگاه‌ها از جمله دولت و مجلس تلاش داریم ثبات را نگه داریم. "

توکلی گفت: پس از کنترل نابسامانی شدید در سال گذشته در صنعت خودرو، به فکر ادامه دار شدن ثبات، نیل کامل خودرو از کالای سرمایه‌ای به مصرفی و با همکاری‌های صورت گرفته در افق دورتر توسعه و اصلاح این صنعت بودیم. البته توجه کنیم که شورای رقابت به هیچ وجه سیاست‌گذار نیست بلکه در شرایط انحصار سعی در تنظیم بازار و عرضه و تقاضا دارد و برنامه ریزی برای این صنعت و نیل به توسعه و سبز نمودن آن در دیگر دستگاه‌ها دنبال می‌شود.

او در خصوص بازگشایی مرحله سوم تخصیص خودرو گفت: تاریخ دقیق را نمی‌توان اعلام کرد، ولی طبق برنامه تولید و عرضه انجام خواهد شد و این بستگی به تعداد عرضه خودروسازان دارد و بر این اساس نوبت دهی انجام خواهد شد.

توکلی گفت: در حال حاضر فضا‌های خالی پر می‌شود و تاکید بر ضرورت تحویل هرچه سریعتر محصولات است.

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: