April 2024 29 / دوشنبه ۱۰ ارديبهشت ۱۴۰۳
کد خبر: ۴۰۲۴۶۷
۰۴ مهر ۱۴۰۲ - ۰۶:۰۰
0
رئیس جمهور سوریه در دیدار با نخست وزیر چین دلار را سلاح غرب علیه کشور‌های جهان دانست و تاکید کرد که بیشتر کشور‌ها خواهان تبدیل «یوان» به ارز بین المللی برای مبادلات هستند.

دلار سلاح غرب علیه کشور‌های جهان است/ تمایل بیشتر دولت‌ها به معامله با «یوان»

به نقل از خبرگزاری رسمی سوریه (سانا)، بشار اسد، رئیس جمهور سوریه که به چین سفر کرده است با لی چیانگ، نخست وزیر این کشور در پکن دیدار و تاکید کرد که سوریه امروز بیشتر به سمت شرق روی آورده است، زیرا ضامن سیاسی، فرهنگی و اقتصادی آن است و این رویکرد یک اصل در سیاست سوریه است.

وی گفت که دوستی و اعتماد میان سوریه و چین بر پایه‌ی تاریخی مشابه و اصولی ثابت است و از با همین اصول ثابت می‌توانیم به سمت آینده حرکت کنیم.

بشار اسد همچنین تاکید کرد که روابط میان دو کشور از طریق سه ابتکارعملی که شی جین پینگ، رئیس جمهور چین در زمینه اقتصاد و فرهنگ و سرمایه گذاری در چارچوب طرح کمربند و جاده مطرح کرد، می‌تواند قوی‌تر شود.

رئیس جمهور سوریه همچنین خاطرنشان کرد که بیشتر کشور‌های جهان خواهان بین المللی شدن «یوان» واحد پول چین هستند به ویژه اینکه سلاح غرب علیه کشور‌های جهان «دلار» است.

بشار اسد همچنین از حمایت‌های چین در جنگ با تروریسم و همچنین در مقابله با پیامد‌های زلزله ویرانگر تقدیر و تشکر کرد.

خبرگزاری رسمی سوریه (سانا) روز جمعه نیز اعلام کرد، بشار اسد رئیس جمهوری این کشور با شی جین پینگ همتای چینی خود در شهر هانگژو در شرق این کشور دیدار کرد.

دو طرف در این دیدار روابط دوجانبه میان پکن و دمشق و راه‌های تقویت آن را بررسی کردند.

رئیس جمهوری چین در این دیدار اظهار داشت: پکن خواهان همکاری با دمشق برای تقویت روابط و همکاری دوستانه است.

وی گفت: چین و سوریه در حال حرکت برای اعلام ایجاد روابط و شراکت راهبردی هستند.

شی جین پینگ همچنین اظهار داشت: روابط سوریه و چین به مدت ۶۷ سال در برابر تغییرات در شرایط بین المللی مقاومت کرده و دوستی بین دو کشور در طول زمان پایدار بوده است.

بشار اسد رئیس جمهور سوریه نیز در دیدار با شی جین پینگ همتای چینی خود گفت: به نقش سازنده چین در عرصه بین المللی امیدواریم، تلاش‌های برخی کشور‌ها برای تضعیف نقش پکن، با مداخله در امور داخلی چین را مردود می‌دانیم

وی افزود: سوریه قاطعانه با هرگونه مداخله در امور داخلی چین مخالف است و آماده است تا دوست و شریک طولانی مدت چین باشد.

وی تاکید کرد: این سفر در زمان و شرایط مهمی انجام شده است، زیرا امروز جهانی چندقطبی در حال شکل‌گیری است که تعادل و ثبات را به جهان باز می‌گرداند و وظیفه همه ماست که برای آینده‌ای روشن و امیدوار کنندهاز این لحظه استفاده کنیم.

بشار اسد برای اولین بار بعد از زمان جنگ داخلی در کشورش در ۱۲ سال پیش، پنجشنبه به منظور شرکت در یک نشست دوجانبه وارد چین شد. پکن اعلام کرده که سفر اسد روابط دو کشور را به «سطح جدیدی» می‌رساند.

طبق اعلام دفتر ریاست جمهوری سوریه، بشار اسد و همسرش در مدت حضور در چین دیدار‌هایی در شهر‌های هانگژو و پکن داشته و در یک سری مراسم شرکت خواهند کرد.

برپایه این گزارش، همچنین یک هیات سیاسی و اقتصادی رئیس جمهور سوریه را در این سفر همراهی می‌کنند.

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: