April 2024 29 / دوشنبه ۱۰ ارديبهشت ۱۴۰۳
بدست آوردن سطح توانگری یک زمینه ساز بیمه‌های سنگین شد
کد خبر: ۴۰۲۵۶۸
۰۵ مهر ۱۴۰۲ - ۱۵:۰۰
0
سطح توانگری یک بیمه ما زمینه ساز بیمه‌های سنگین همچون بیمه کشتی و کالای روی آب شده است.

توانگری بیمه ما در بیمه کشتی و کالای روی آب

بیمه برای تضمین خسارت سرمایه و مدیریت ریسک ایجاد شده است. ماهیت بیمه بر آن است که هر تولیدکننده، صادرکننده، مصرف کننده یا شخص ثالث بتواند بدون دغدغه و نگرانی، نسبت به تامین هزینه‌های ناشی از حوادث احتمالی با خیال راحت به فعالیت روزانه خود ادامه دهد. بنابر این هر سرمایه‌ای با توجه میزان ارزش، از درجه اهمیت متفاوتی در بیمه برخوردار است.

درجه بندی بیمه نامه

بیمه‌ها از نظر ارزش مالی و جایگاه قرار گرفتن در حوادث، به درجه‌های گوناگون تقسیم می‌شوند. به عبارت دیگر بیمه خودرو، ساختمان، کشتی، هواپیما و... از جایگاه متفاوتی برخوردار هستند. به همین دلیل هر شرکت بیمه‌ای نمی‌تواند نسبت به بیمه هر وسیله نقلیه، بار یا بنگاه اقتصادی، ساختمان و... اقدام کند، مگر آنکه شرایط لازم برای انجام تعهدات بیمه را داشته باشد.

توانگری مالی بیمه ما

وسایل حمل و نقل از اهمیت ویژه‌ای برخوردار هستند که شامل کشتی، هواپیما و خودرو می‌شود. یکی از مهمترین وسایل حمل و نقل، کشتی است. قیمت کشتی بسیار بالاست و بیمه کردن آن از عهده هر شرکتی بر نمی‌آید. به همین دلیل شرکت‌هایی می‌توانند نسبت به بیمه کردن کشتی اقدام کنند که از توانگری مالی لازم برخوردار باشند. یکی از بزرگترین شرکت‌های بیمه که می‌تواند نسبت به بیمه کشتی اقدام کند، شرکت "بیمه ما" است. شرکت بیمه ما با تایید بیمه مرکزی برای دهمین سال با نسبت بیست و سه درصدی در صدر جدول توانگری مالی قرار گرفت و سطح یک آن را تصاحب کرد.

 

بیشتر بخوانید:

گام‌های بلند بیمه تعاون برای جذابیت بیمه



تعهدات بیمه کشتی

از آنجا که بیمه ما توانگری مالی لازم را دارد، شرایط بیمه کشتی را اعلام کرده است. شرکت بیمه‌گر” بیمه ما “ با توجه به مشخصاتی مانند نوع شناور، سال ساخت، ارزش شناور، قلمرو، پرچم، مدیریت و مالکیت، رده‌بندی، تناژ، نوع محموله، سابقه خسارتی، مدت بیمه و وضعیت بازار بیمه نامه را صادر می‌کند و علاوه بر خسارت وارده به بدنه و ماشین‌آلات شناور، مسئولیت مدنی ناشی از تصادم را نیز تحت پوشش قرار می‌دهد که همراه با بیمه بدنه و ماشین‌آلات است.

انواع خسارت‌ها

از آنجا که بیمه کردن کشتی باید تابع شرایطی خاص باشد، کشتی به دو صورت زمانی و سفر بیمه می‌شود؛ که این دو روش ناشی از انواع خطر و خسارت‌های وارد به شناورهاست. بیمه نامه کشتی بیمه ما تمامی خطرات مربوط به آتش سوزی و انفجار، طوفان، به گل نشستن یا برخورد با صخره، تصادم شناور بیمه شده با شناور‌های دیگر، برخورد هواپیما یا وسایل مشابه یا اشیایی که از آن‌ها سقوط کند، برخورد مورد بیمه با وسایل نقلیه زمینی، حوضچه تعمیر یا تجهیزات و تاسیسات ساحلی، زمین لرزه، فوران آتشفشان، صاعقه، حوادث ناشی از بارگیری، تخلیه یا جا به جایی کالا، ترکیدن دیگ بخار، شکستن شفت، زیان همگانی و هزینه‌های نجات را شامل می‌شود.

سایر بیمه نامه‌های مرتبط

البته علاوه بر بیمه کشتی، بیمه نامه‌های دیگری نیز مرتبط با بیمه کشتی هستند که بیمه گزار می‌تواند نسبت به تهیه آن اقدام کند که شامل مسوولیت مدنی کارکنان کشتی، مسوولیت مدنی اشخاص ثالث و مسوولیت مدنی آسیب دیدگی غیر کشتی بیمه شده است.

شرایط بیمه حمل و نقل کالا

هنگامی که بیمه گزار اقدام به خرید بیمه نامه می‌کند، باید شرایط پوشش خطر کالا را بداند. شرایط خطر کالا شامل آتش سوزی یا انفجار، به گل نشستن و زمین گیر شدن، برخورد با کف دریا، غرق یا واژگون شدن کشتی یا شناور، تصادف یا برخورد کشتی با شناور یا وسیله حمل دیگر با هر جسم خارجی به غیر از آب، تخلیه کالا در بندر اضطراری، فدا کردن کالا در جریان خسارت عمومی، به دریا انداختن کالا جهت سبک سازی کشتی، زیان همگانی و هزینه‌های نجات، به دریا افتادن کالا از روی عرشه کشتی، ورود آب دریا، دریاچه، رودخانه به کشتی، شناور، وسیله، کانتینر یا انبارکالا، تلف کلی هر بسته کامل از کالا حین بارگیری یا تخلیه از کشتی یا شناور می‌شود.

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: