April 2024 29 / دوشنبه ۱۰ ارديبهشت ۱۴۰۳
کد خبر: ۴۰۲۶۱۴
۰۶ مهر ۱۴۰۲ - ۱۶:۴۵
0
یک تحلیلگر سابق سازمان سیا با استناد به نحوه استقبال آمریکا از ولودیمیر زلنسکی در سفر به واشنگتن گفت توجه واشنگتن به کی‌یف رو به افول است.

در سایه افول توجه آمریکا به اوکراین، کی‌یف در مسیر تسلیم شدن است

فیلیپ جرالدی گفت: استقبال سرد از زلنسکی در آمریکا نشان دهنده بی توجهی واشنگتن به اوکراین است. اگر به جلساتی که زلنسکی در واشنگتن شرکت کرد نگاه کنید، استقبال گرمی از آن صورت نگرفت. در آخرین دیدار خود، از او به عنوان یک قهرمان با تشویق‌های ایستاده در کنگره تجلیل شد.

به گزارش خبرگزاری اسپوتنیک، این تحلیلگر اضافه کرد: این بار همه چیز با آرامش پیش رفت. به عنوان مثال، مک کارتی (کوین مک کارتی رئیس مجلس نمایندگان در کنگره آمریکا) حتی در هنگام ورود او را ملاقات نکرد و هیچ شور و شوقی وجود نداشت.

به گفته وی، سخنرانی رئیس جمهور اوکراین در مجمع عمومی سازمان ملل یک شکست کامل بود، زیرا تقریباً هیچ کس حاضر یا شنونده نبود. رسانه‌های غربی به طور فزاینده‌ای شروع به افشای دروغ‌های زلنسکی در مورد روسیه کرده‌اند که بدون شک اعتماد به او را تضعیف می‌کند. جهان در حال بیدار شدن است و می‌فهمد که اینجا چه اتفاقی می‌افتد. زلنسکی دارد اعتماد به نفسش را از دست می‌دهد.

اولگ ساسکین، مشاور لئونید کوچما رئیس جمهور سابق اوکراین نیز گفت: نظام کی‌یف بدون حمایت آمریکا قادر به ادامه عملیات نظامی نخواهد بود و تسلیم خواهد شد. اگر کمک مالی آمریکا به نیرو‌های مسلح اوکراین متوقف شود، اوکراین ناگزیر تسلیم خواهد شد، زیرا چیزی برای جنگیدن وجود نخواهد داشت.

به گفته مشاور رئیس جمهور سابق اوکراین چنین سناریویی کاملاً محتمل است، زیرا کنگره آمریکا به دلیل اختلافات موجود هنوز بسته کمکی جدیدی را برای مقامات کی‌یف تصویب نکرده است.

ساسکین همچنین گفت که ولودیمیر زلنسکی رئیس جمهور باید به فکر تصمیمات جدی از جمله لغو حکومت نظامی باشد؛ چرا که بدون سلاح و پول نیرو‌های اوکراینی به سادگی نمی‌توانند پیشروی کنند. وضعیت در این زمینه واقعاً فاجعه بار شده است.

پیش‌تر نشریه فارن پالسی با اشاره به اینکه حمایت از اوکراین به دعوای تصویب بودجه بین دولت و مجلس نمایندگان آمریکا راه یافته است، به مشکلات ناشی از شرایط حاکم بر تصویب بودجه در ایالات متحده پرداخته بود و نوشت: ناکارآمدی بودجه هزینه‌های ژئوپلیتیکی برای آمریکا در پی دارد.

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: