May 2024 09 / پنجشنبه ۲۰ ارديبهشت ۱۴۰۳
کد خبر: ۴۰۲۸۶۵
۱۰ مهر ۱۴۰۲ - ۲۱:۳۰
0
صادق آذرنگ نماینده وزن ۹۰ کیلوگرم کوراش کشورمان در دیدار نهایی، حریفی از کره جنوبی را شکست داد و به مدال طلا رسید.

بازی‌های آسیایی هانگژو؛صادق آذرنگ چهارمین طلای کاروان ایران را دشت کرد

آخرین نماینده ایران در کوراش بازی‌های آسیایی ۲۰۲۲ هانگژو، صادق آذرنگ بود که موفق شد با پیروزی قاطع مقابل حریفی از کره‌جنوبی، عنوان قهرمانی را به دست آورده و به مدال طلا برسد.

نماینده وزن ۹۰ کیلوگرم کوراش مردان ایران، در فینال این وزن «کیم مینگ‌یو» از کره‌جنوبی را پیش رو داشت که با نتیجه ۱۰ – صفر پیروز از تاتامی خارج شد.

دارنده طلای بازی‌های آسیایی ۲۰۲۲ هانگژو، در مراحل یک چهارم نهایی و نیمه‌نهایی، حریفانی از هند و ترکمنستان را شکست داده بود تا فینالیست وزن خود شود.

این مدال طلا باعث شد تعداد مدال‌های کاروان کشورمان به ۴طلا، ۱۲ نقره، ۱۴ برنز و در مجموع ۳۰ مدال برسد؛ که با این آمار ایران در روز نهم مسابقات، با ۳پله صعود در رده دهم جدول توزیع مدال‌ها قرار گرفت.

همچنین اینکه در ادامه مبارزات روز سوم رقابت‌های کوراش بازی‌های آسیایی ۲۰۲۲ هانگژو، زهرا باقری به عنوان نخستین نماینده ایران در فینال مسابقات به روی تاتامی (گیلَم) رفت که با قبول شکست برابر حریف چینی، نایب قهرمان شد.

نماینده وزن ۸۷ کیلوگرم کوراش زنان ایران، در فینال مقابل «لیو یی» از چین قرار گرفت که با نتیجه ۳ – صفر شکست خورد و سومین نقره کوراش در بازی‌های آسیایی را کسب کرد. این حریف چینی در مرحله نیمه‌نهایی ملیکا امید دیگر نماینده وزن ۸۷ کیلوگرم ایران را هم شکست داده بود.

دو مدال نقره دیگر ایران را هم مجیدوحید بریمانلو و دنیا آقایی، در روز‌های پیش کسب کرده بودند. ملیکا امیدوند هم امروز (دوشنبه) ۱۰ مهر ۱۴۰۲ به مدال برنز این مسابقات دست یافت.

به این ترتیب پرونده کوراش ایران در بازی‌های آسیایی ۲۰۲۲ هانگژو با کسب یک مدال طلا، سه مدال نقره و یک مدال برنز بسته شد.

مناف هاشمی، دبیر کل کمیته ملی المپیک و سرپرست کاروان ایران در بازی‌های آسیایی ۲۰۲۲ هانگژو و محمدرضا نصیری‌نژاد، دبیر کل فدراسیون جهانی کوراش، مراسم اهدای مدال این مسابقات را انجام دادند.

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: