عادل پیغامی در نشست خبری با اصحاب رسانه اظهار داشت: سهم قرارگاه در ساخت پل خلیج فارس ۲۰۰۰ میلیارد و سهم منطقه آزاد ۵۵۰ میلیارد تومان است که تاکنون تنها ۱۷ میلیارد توسط قرارگاه پرداخت شده است.
وی با بیان اینکه سازمان منطقه آزاد در پروژه پل خلیج فارس کوتاهی نکرده، اضافه کرد: تاکنون به تمامی تعهدات خود برای احداث پل عمل کرده ایم و در آیندهای نزدیک شاهد تسریع روند ساخت پل در حوزه مسئولیتهای منطقه آزاد خواهیم بود.
مدیرعامل سازمان منطقه آزاد قشم توضیح داد: این چهارگانه را به دلیل اینکه ذهن مردم و فضای عمومی اذهان دوست داشته است، با پل شروع کرده اند، ولی به نظر من یک نوع عوام زدگی بوده و باید این طرح را با اسکله شروع میکردند، اسکله کانون اصلی این چهارگانه است.
پیغامی اضافه کرد: در این طرح هیچ یک از موارد یادشده سود آور نیست و احداث آنها هم به لحاظ اقتصادی ضرر است، هر چند به لحاظ استراتژیک و ژئوپلیتیک داشتن پل و اتصال آن به سرزمین اصلی بسیار مهم است، ولی فقط اسکله است که این طرح را اقتصادی میکند.
وی اظهار کرد: سرنوشت این پل در دولت دوم محمود احمد نژاد به جایی نرسید و متوقف شد و در دولت حسن روحانی هم این طرح به طور کامل هشت سال تعطیل بود، چون وزیر مربوطه از ریشه و پایه، قائل به انجام این پل نبود.
پیغامی بیان داشت: هنوز هم سرگذشت این طرح در کشور به ۲ شکل است، عدهای میگویند این پل بسیار لازم، راهبردی، ضروری و اهمیت آن غیر قابل تصور است و عدهای هم به صراحت میگویند پل به چه دردی میخورد و این یک واقعیت است و هنوز هم در بدنه دستگاههای اجرایی از جمله وزارت راه و سازمان برنامه عدهای هستند که روی هم رفته با پل موافق نیستند و آن را در اولویت نمیدانند.
پیغامی یادآور شد: مذاکرات محکم و صریح با شرکت چینی برای احداث بخش دریایی پل همچنان ادامه دارد.