April 2024 29 / دوشنبه ۱۰ ارديبهشت ۱۴۰۳
کد خبر: ۴۰۲۹۶۶
۱۳ مهر ۱۴۰۲ - ۱۳:۴۵
0
اوجی به خبر ناپدید شدن دکل نفتی در خوزستان و ارتباط آن با بابک زنجانی واكنش نشان داد.

واکنش وزیر نفت به ناپدید شدن دکل نفتی در خوزستان

جواد اوجی وزیر نفت در واکنش به خبر ناپدید شدن دکل نفتی در خوزستان و ارتباط آن با بابک زنجانی گفت: این دکل متعلق به دولت و بابک زنجانی نیست، مربوط به شرکت خصوصی است و مدتی هم این دکل رها بوده است.

اوجی همچنین در رابطه با آخرین وضعیت انتقال اموال زنجانی به وزارت نفت گفت: کارگروهی متشکل از حوزه شرکت‌ملی نفت و دستگاه‌های نظارتی کار را انجام‌می دهد و تاکنون دستاورد‌های خوبی داشته است.

وزیر نفت در ادامه گفت: چهار میدان نفتی و گازی با عملیات اکتشافی که در سراسر کشور انجام شده است، کشف شد.

وی افزود: میزان کشف در حوزه نفت و گاز بالغ بر ۲.۶ میلیارد بشکه معادل هیدروکربن مایع یعنی هم نفت و هم گاز قابل استحصال طی این دو سال بوده است.

وزیر نفت بیان کرد: چهار میدان نفتی و گاز شامل میدان گازی چشمه‌شور در شمال شرق کشور در استان خراسان رضوی، میدان نفتی ایلکان یا ایرکان در استان گلستان، میدان نفتی تنگو و گناوه در استان بوشهر هستند.

اوجی ادامه داد: با عملکرد اکتشاف طی ۲ سال فعالیت دولت مردمی چهار میدان نفتی و گازی که حجم نفت و گاز قابل استحصال، ۲.۶ میلیارد بشکه معادل هیدروکربن مایع است، انجام یا کشف شد.

وی عنوان کرد: ضریب جایگزینی ۷۸ درصد در بخش هیدروکربن مایع را در دولت مردمی داشتیم. این بدان معنی است که اگر ۱۰۰ بشکه نفت و میعانات گازی تولید شده که این تولید یا برای مصرف و یا صادرات بوده است، ۷۸ بشکه آن توسط کشف‌های جدید جایگزین شده است.

وزیر نفت ادامه داد: افزایش بیش از ۳۰۰ درصد انجام عملیات لرزه‌نگاری سه‌بعدی نسبت به کل چهار سال دولت دوازدهم را داشته‌ایم.

اوجی گفت: جمهوری اسلامی ایران در مقایسه با کشور‌های منطقه نظیر عربستان، کویت، امارات و قطر جایگاه نخست اکتشاف را دارد.

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: