کد خبر: ۴۰۳۰۱۶
۱۶ مهر ۱۴۰۲ - ۰۴:۰۰
0
سرپرست سازمان دامپزشکی گفت: اکثر اقلام دارو و تجهیزات حوزه دامپزشکی در داخل کشور تولید می‌شود و حتی زمینه صادرات به کشور‌های دیگر هم به وجود آمده است.

زمینه صادرات اقلام دامپزشکی به دیگر کشورها وجود دارد

وحید صالحی سرپرست سازمان دامپزشکی در مراسم روز ملی دامپزشکی گفت: امروزه اکثر اقلام حوزه دامپزشکی در داخل کشور تولید می‌شود و زمینه صادرات به کشور‌های دیگر هم وجود دارد که این مسئله وضعیت امنیت غذایی کشور را تحکیم بخشیده است.

او با بیان اینکه تولید واکسن، دارو، تجهیزات مرتبط با دامپزشکی، وضعیت بسیار خوبی در کشور دارد، افزود: در حوزه دام درصد بالایی از اقلام مصرفی در داخل تولید می‌شود و زمینه صادرات به کشور‌های دیگر هم وجود دارد.

صالحی ادامه داد: با وجود آنکه توانایی انتقال فنی بویژه واکسن و دارو را داریم، از این رو خوداتکایی مطلوبی در تولیدات دامی و اقلام دامپزشکی وجود دارد.

این مقام مسئول به برون سپاری وظایف در سازمان دامپزشکی تاکید کرد و گفت: موفقیت‌های امروزه حوزه دامپزشکی را مرهون برون‌سپاری و حمایت‌های بخش خصوصی بوده‌ایم.

او از لزوم برنامه‌ریزی برای بیماری‌های دامی با علوم و فنون جدید خبر داد و گفت: در این مسیر بدون آگاهی از فنون روزآمد دنیا نمی‌توان پیش رفت که براین اساس مدیریت و برنامه‌ریزی هم باید به این علوم مجهز باشد.

سرپرست سازمان دامپزشکی گفت: مدیریت تولید در سازمان دامپزشکی کشور باید با رصد بحران‌ها انجام شود که در این صورت امنیت غذایی ارتقا می‌یابد.

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: