April 2024 29 / دوشنبه ۱۰ ارديبهشت ۱۴۰۳
کد خبر: ۴۰۳۱۴۹
۲۱ مهر ۱۴۰۲ - ۲۰:۰۰
0
رئیس مرکز بهداشت خوزستان گفت: موارد ابتلا به بیماری‌های تنفسی و مراجعه بیماران با علائم حاد به مراکز سرپایی و بستری استان افزایش یافته است.

افزایش موارد ابتلا به بیماری‌های تنفسی در خوزستان

پژمان بختیاری‌نیا رئیس مرکز بهداشت خوزستان در تشریح آخرین وضعیت بروز بیماری‌های تنفسی در ابتدای پاییز گفت: پیش‌بینی شده بود که در فصل پاییز امسال با افزایش موارد ابتلا به بیماری‌های تنفسی مواجه شویم و درحال حاضر شاهد این افزایش هستیم.

او به مشاهده مرگ و میر ناشی از ابتلا به کرونا و آنفلوآنزا در خوزستان اشاره کرد و افزود: در روز‌های اخیر تعداد مراجعه‌کنندگان با علائم حاد تنفسی به مراکز سرپایی و بستری این بیماران افزایش یافته است.

رئیس مرکز بهداشت خوزستان می‌گوید: عمده این بیماران به سرماخوردگی و ویروس‌های ساده شایع مبتلا هستند و حدود یک‌سوم بیماران نیز به کرونا و آنفلوآنزا مبتلا می‌شوند.

آقای بختیاری نیا ادامه داد: با توجه به اینکه در فصل پاییز مدارس و دانشگاه‌ها که مراکز تجمعی قابل توجه هستند، بازگشایی می‌شوند، توصیه می‌شود مسئولان این مراکز حتما تهویه کلاس‌ها را از طریق تهویه مکانیکی یا باز کردن در و پنجره‌ها برقرار کنند و درصورتیکه دانشجو یا دانش‌آموزی دچار علائم حاد تنفسی بود، باید در منزل استراحت و از حضور در دانشگاه و مدرسه پرهیز کند.

او گفت: افراد پرخطر شامل زنان باردار، افراد بالای ۶۰ سال و افراد مبتلا به بیماری‌های زمینه‌ای در صورت ابتلا به آنفلوآنزا یا کرونا، دچار علائم شدید می‌شوند و حتی ممکن در این گروه‌ها مرگ و میر مشاهده شود.

به گفته رئیس مرکز بهداشت خوزستان، این افراد باید درصورت حضور در اماکن شلوغ پر ازدحام از ماسک استفاده و اگر پزشک معالج‌شان صلاح دید، واکسن آنفلوآنزا را دریافت کنند.

پژمان بختیاری نیا به عموم مردم توصیه کرد: اگر بیش از یکسال از آخرین نوبت تزریق واکسن کرونا گذشته است، باید به واحد‌های بهداشتی مراجعه و این واکسن را تزریق کنند.

او رعایت آداب تنفسی و شست‌وشوی مرتب دست‌ها را الزامی دانست و افزود: عموم مردم درصورت مواجهه با فرد دارای علائم بیماری، حتما فاصله اجتماعی را با بیمار رعایت کنند و در صورتی که خودشان علامت‌دار شوند باید به پزشک مراجعه کنند، از خوددرمانی و مصرف خودسرانه آنتی‌بیوتیک بپرهیزند، در منزل بمانند و استراحت کنند تا دیگران را نیز مبتلا نکنند.

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: