April 2024 29 / دوشنبه ۱۰ ارديبهشت ۱۴۰۳
کد خبر: ۴۰۳۱۶۸
۱۸ مهر ۱۴۰۲ - ۱۸:۰۰
0
دبیر علمی جشنواره دانش‌آموزی ابن سینا از موفقیت دانش‌آموزان ایرانی در کسب ۸ مدال رنگارنگ از مسابقات علوم و اختراعات جهانی ۲۰۲۳ خبر داد.

کسب ۸ مدال رنگارنگ دانش‌آموزان ایرانی از مسابقات علوم و اختراعات لندن

دبیر علمی جشنواره دانش آموزی ابن سینا با اعلام موفقیت دانش آموزان ایرانی در کسب ۸ مدال رنگارنگ از مسابقات علوم و اختراعات جهانی ۲۰۲۳، گفت: پنجمین دوره مسابقات علوم و اختراعات انگلیس به میزبانی دانشگاه کینگستون لندن با موفقیت دانش آموزان ایران در کسب ۳ مدال طلا، ۴ نقره و یک مدال برنز همراه بود.

مهدی رشیدی جهان، دبیر علمی جشنواره دانش آموزی ابن سینا با اشاره به برگزاری پنجمین دوره مسابقات علوم و اختراعات انگلیس ۲۰۲۳ به میزبانی دانشگاه کینگستون لندن در تاریخ ۵ و ۶ اکتبر (۱۳ و ۱۴ مهر ماه)، اظهار داشت: این دوره از مسابقات با حضور تیم‌های برگزیده و در رشته‌های مختلف از ۳۴ کشور همراه بود که دانش آموزان ایرانی موفق به کسب ۸ مدال رنگارنگ شدند.

وی بیان داشت: تیم‌های برگزیده از جشنواره دانش آموزی ابن سینا به صورت غیر حضوری در مسابقات فوق شرکت داده شدند که حاصل آن ۳ مدال طلا، ۴ مدال نقره و یک مدال برنز و کسب جایژه ویژه توسط امیرحسین منافی از این مسابقات بود.

رشیدی جهان گفت: تیم متشکل از جواد حقی، مهراد فریدی، پارسا سجادی و آرمین توحید اصل در رشته مکاترونیک - امیر حسین منافی در رشته نانو شیمی و پرهام عرب زاده در رشته پزشکی-زیست شناسی مولکولی صاحب مدال طلای این رقابت‌ها شدند.

دبیر جشنواره دانش آموزی ابن سینا افزود: تیم متشکل از عرشیا جنت مکان، اراد قاسمی، امیر حسین آزمون، محمدرضا فضلی و امیر جوادپورخوش سادات در رشته فنی مهندسی – تیم متشکل از حسن کاکانژادی و کوشا رستمی در رشته فناوری اطلاعات و مانی مصلی در رشته‌ی علوم زیستی و پزشکی به مدال نقره پنجمین دوره مسابقات علوم و اختراعات انگلیس ۲۰۲۳ دست یافتند.

وی با یادآوری برگزاری هشتمین دوره جشنواره دانش آموزی ابن سینا به صورت بین المللی در ابتدای سال ۱۴۰۳، گفت؛ در مسابقات ۲۰۲۳ لندن، تیم متشکل از محمد امین عاقل خلیفه قشلاقی، حامی خجسته، کسری صفوی، عرشیا صفوی و اهورا صفوی در رشته نانو شیمی نیز صاحب مدال نقره و محمد حسین عابدی نژاد در رشته پزشکی و سلامت صاحب مدال برنز شدند.

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: