April 2024 30 / سه‌شنبه ۱۱ ارديبهشت ۱۴۰۳
کد خبر: ۴۰۳۱۸۱
۲۱ مهر ۱۴۰۲ - ۱۵:۱۵
0
رئیس مرکز خشکسالی گفت: کشاورزان عرض‌های شمالی پس از دریافت بارش و ایجاد رطوبت زمین، کشت پاییزه را آغاز کردند.

کشت پاییزه در نوار شمالی کشور آغاز شد

احد وظیفه رئیس مرکز خشکسالی گفت: از ابتدای مهرماه در نوار شمالی کشور همچون استان‌های گیلان، مازندران، خراسان شمالی، کردستان، آذربایجان غربی، آذربایجان شرقی و بخش‌های کوهستانی نوار شمالی تهران بارش‌ها مناسب بوده است.

به گفته او، گرچه به طور کلی بارش در مهرماه پربارش نیست، اما در برخی استان‌ها نرمال و بیش از نرمال بوده است. همچنین طی یک تا دو هفته آینده بارندگی در نوار غربی آغاز می‌شود.

وظیفه ادامه داد: اوایل هفته آینده با عبور دو موج از عرض‌های شمالی، بارش باران، استان‌های تهران، قزوین، زنجان، آذربایجان شرقی، آذربایجان غربی و کردستان را در برمی‌گیرد. هرچند بارش در جنوب البرز خیلی موثر نیست.

رئیس مرکز خشکسالی افزود: مدل‌های اقلیمی نشان میدهد که وضعیت بارندگی‌ها در نیمه دوم پاییز و نیمه اول زمستان مطلوب خواهد بود به طوریکه بارش در پاییز نرمال و بالاتر از نرمال است.

او گفت: کشاورزان عرض‌های شمالی به سبب بارش و دریافت رطوبت زمین، کشت را شروع کردند و در عرض‌های جنوبی کشاورزان کماکان باید منتظر دریافت بارش باشند تا با دریافت بارش در هفته‌های آتی بتوانند کشت پاییزه را آغاز کنند.

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: