April 2024 29 / دوشنبه ۱۰ ارديبهشت ۱۴۰۳
کد خبر: ۴۰۳۱۸۴
۱۸ مهر ۱۴۰۲ - ۲۱:۳۰
0
مدیر کل دفتر پوشاک و صنعت نساجی وزارت صنعت گفت: با جلوگیری از واردات پارچه، سالیانه رقمی بالغ بر ۷۰۰ میلیون دلار از طریق تولید و اشتغال زایی به کشور بازگردانده می شود.

بازگشت سالیانه ۷۰۰ میلیون دلار ارز به کشور از طریق ممنوعیت واردات پارچه

محسن گرجی، مدیر کل دفتر پوشاک و صنعت نساجی وزارت صنعت در نشست خبری که به مناسبت برگزاری سه رویداد نمایشگاهی صنعت نساجی، پوشاک، کفش، کیف و چرم از تاریخ ۲۳ تا ۲۶ مهرماه برگزار خواهد شد، گفت: با توجه به واردات ۲۵۰ میلیون دلاری نخ و ۶۰۰ میلیون دلاری واردات پوشاک، ناترازی در بحث واردات و صادرات پارچه و پوشاک داریم.

مدیر کل دفتر پوشاک و صنعت نساجی وزارت صنعت گفت: با جلوگیری از واردات پارچه، سالیانه رقمی بالغ بر ۷۰۰ میلیون دلار از طریق تولید و اشتغال زایی به کشور بازگردانده می‌شود.

او افزود: سرمایه گذاری کمتری در بخش کارخانجات بافندگی نسبت به سایر بخش‌های صنعت انجام شده است که در برنامه بازسازی و نوسازی تمرکز خاصی را در این حوزه داریم و امیدواریم در برنامه هفتم با کمک نمایندگان مجلس بودجه‌ای به این بخش اختصاص داده شود که هم از لحاظ اشتغال و ارز بری و هم ایجاد ارزش افزوده کمک بزرگی به این صنعت شود.

گرجی با اشاره به تعطیلی برخی از کارخانجات منسوجات نبافته در سال گذشته به دلیل کمبود مواد اولیه گفت: سال گذشته ۱۸ هزار تن ماده به بازار از طریق بورس به صورت نامنظم عرضه شد، اما در شش ماه اول امسال هر هفته ۱۴ هزار تن ماده اولیه به صورت منظم با همکاری پتروشیمی عرضه کردیم.

او ادامه داد: به دلیل عدم وجود عرضه و تقاضا التهاب بازار بالاست که با رایزنی برای ورود مجموعه‌های جدید، میزان التهاب کاهش خواهد یافت؛ در مجموع می‌توان گفت که میزان عرضه و تقاضا در صنعت نساجی متوازن نیست و رسیدن به این توازن نیاز به سرمایه گذاری و همت ملی دارد که هم بخش خصوصی و هم وزارت نفت باید ورود پیداکنند.

گرجی با اشاره به اینکه برگزاری سه رویداد در کنارهم برای اولین بار جزئی از برنامه هفتم است، افزود: امسال تصمیم بر این بود که بتوانیم کل زنجیره تامین را به صورت همزمان کنار هم بگذاریم تا بازدیدکنندگان بتوانند با هم تعامل کنند و بخش حاکمیتی نیز تاثیرگذاری این صنعت را بهتر ببیند.

او همچنین خاطرنشان کرد: امسال برای اولین بار سالن آی هیت را که متعلق به معاونت فناوری است به استارتاپ ها، مجموعه‌های نوآور و شرکت‌های نوپا اختصاص دادیم تا تبادل فناوری بهتر اتفاق بیفتد و امیدواریم تجار و بازرگانان منطقه را در بازدید از نمایشگاه ترغیب کنیم تا در حوزه صادرات بتوانیم قدمی برداریم.

مدیر کل دفتر پوشاک و صنعت نساجی وزارت صنعت با بیان اینکه در حوزه پوشاک و کفش به رشد کیفی خوبی در سالیان گذشته رسیده ایم، یادآور شد: امروزه بسیاری از مجموعه‌های تولیدی با اسم خودشان فعالیت می‌کنند که نشان می‌دهد کیفیت هم از لحاظ مواد و هم ذائقه به سطح قابل قبولی رسیده است.

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: