عضو کمیسیون عمران مجلس بر اقتصاد دریا محور تاکید کرد
کد خبر: ۴۰۳۲۱۸
۱۹ مهر ۱۴۰۲ - ۱۵:۰۰
0
عضو کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اهمیت اقتصاد دریا محور گفت: باید تقویت اقتصاد دریا محور را در دستور کار قرار دهیم و تا جایی که امکان دارد، از ظرفیت دریا‌ها استفاده کنیم.

نفت و گاز قشم در ورطه بی توجهی

منصور آرامی با تاکید بر اینکه دریا‌ها فرصت‌هایی هستند که شرایط ژئوپلیتیک در اختیار کشور ما قرار داده گفت: یکی از مواردی که در بحث دریا‌ها مطرح می‌شود، بحث جزایر و نقش آفرینی آن‌ها در اقتصاد است.

نماینده قشم در مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه در حوزه دریاها، بخش‌های مختلفی همچون گردشگری، صنایع دریایی و مباحث نفت و گاز را داریم گفت: باید در زمینه نفت و گاز و ا ستفاده از این ظرفیت‌ها در قشم توجه ویژه‌ای داشته باشیم.

وی به تشریح ظرفیت‌های قشم در زمینه نفت و گاز پرداخت و گفت: قشم با توجه به گستردگی قابل توجهی که در خلیج فارس دارد، می‌تواند در حوزه بانکرینگ نفت و گاز به کشور کمک کند.

آرامی با تاکید بر اینکه بکارگیری ظرفیت‌های نفت و گاز در قشم می‌تواند باعث ایجاد اشتغال، توسعه و رونق کشور شود.

وی با تاکید بر اینکه امروزه برای صادرات محصولات نفتی مشکلات بسیاری داریم گفت: قشم می‌تواند در زمینه صادرات در زمینه‌های گوناگون از جمله نفت و گاز بسیار موثر واقع شود.

 

بیشتر بخوانید:

قشم گرفتار گرداب سومدیریت



آرامی با تاکید بر اینکه در حوزه پالایشگاهی نیز می‌توانیم از ظرفیت قشم استفاده کنیم گفت: اکنون ظرفیت‌هایی در حوزه نفت و گاز در قشم فعال است، اما کافی نیست و ظرفیت قشم نشان می‌دهد که می‌توانیم در این زمینه بسیار گسترده‌تر عمل کنیم.

وی با اشاره به پهناور بودن جزیره قشم و قرار گرفتن در خلیج فارس گفت: قشم از موقعیت ویژه‌ای در خلیج فارس برخوردار است به نوعی می‌توانیم در اطراف قشم بنادر بسیاری برای تخلیه و بارگیری تعریف و فعال کنیم.

نفت و گاز قشم در ورطه بی توجهی
عضو کمیسیون عمران مجلس نزدیکی قشم به خشکی را فرصتی دو گانه دانست و گفت: قشم ارتباط نزدیکی با بندرعباس دارد و می‌توان پل ارتباطی بین قشم و بندرعباس برقرار کرد.

وی با تاکید بر اینکه تاکنون در استفاده از ظرفیت‌های نفت و گاز قشم بسیار کوتاهی کرده‌ایم گفت: اگر در حوزه استفاده از ظرفیت‌های نفت و گاز قشم بخوبی عمل می‌کردیم، امروز جایگاه بسیار خوبی در این زمینه برای اقتصاد داشت.

آرامی با تاکید بر اینکه نمی‌گوییم تمام ظرفیت‌های قشم در نفت و گاز مختص شده گفت: قشم در زمینه گردشگری، تولید، صنعت، کشاورزی، کشتیرانی و بسیاری بخش‌های دیگر ظرفیت دارد، اما نفت و گاز می‌تواند نقش بسزایی در رونق و شکوفایی قشم، استان هرمزگان و کشور داشته باشد.

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: