کد خبر: ۴۰۳۲۷۰
۲۰ مهر ۱۴۰۲ - ۱۳:۴۵
0
رئیس پارک علم و فناوری فارس از افتتاح برج علم و فناوری در سفر رئیس جمهور و هیئت دولت به این استان خبر داد و گفت: در این برج ۷۰ شرکت دانش‌بنیان و ۳۰ هسته نو پا مستقر خواهند شد.

افتتاح برج علم و فناوری در سفر دوم هیئت دولت به فارس

پارک‌های علم و فناوری به‌عنوان جایی برای دانشجویان فارغ‌التحصیل و به‌طورکلی همه کسانی که ایده‌های ناب بر پایه علم و دانش دارند، سال‌ها پیش در استان‌ها تأسیس شده است و در این مراکز ضمن در اختیار قرار دادن فضا و مکان، از مشاوران خبره بهره برده و تسهیلاتی مختلفی نیز در اختیار آنان قرار می‌گیرد.

در همین راستا پارک علم و فناوری فارس در شهریورماه ١٣٨١ با استناد به مصوبۀ شورای‌عالی گسترش آموزش عالی، به‌منظور ایجاد زیر ساخت‌های مناسب، برای توسعۀ فناوری تشکیل و فعالیت خود را آغاز کرد.

پتانسیل و ظرفیت استان فارس در عرصه علم و فناوری و نگاه استاندار فارس به این مقوله مهم باعث شد که این حوزه در سفر دولت سیزدهم به فارس در سال ۱۴۰۰ نیز موردتوجه قرار بگیرد.

این سفر در حوزه علم و فناوری مصوبه بسیار مهمی را به همراه داشت که آن هم تکمیل برج فناوری پارک علم و فناوری استان فارس بود.

در هفتمین سفر استانی رئیس‌جمهور و هیئت دولت سیزدهم که در مهرماه ۱۴۰۰ به فارس صورت گرفت، تکمیل برج فناوری فارس یکی از مصوبات بود به همین منظور محمدعلی زلفی‌گل، وزیر علم و فناوری ۶ شهریورماه ۱۴۰۱ به‌منظور پیگیری روند این کار به شیراز سفر کرد.

او در حاشیه بازدید از برج علم و فناوری گفت: اعتبار لازم برای تکمیل این برج اختصاص‌داده شده است و تا پایان ۱۴۰۱ به بهره‌برداری خواهد رسید.

در مصوبه سفر ریاست‌جمهوری ذکر شده بود این پروژه مبلغ ۱۰۰ میلیارد ریال از محل کمک‌های وزیر نفت و ۱۰۰ میلیارد ریال از طریق سازمان برنامه بودجه کشور تأمین شود.

تکمیل پروژه برج علم و فناوری فارس ۱۰ طبقه و هفت هزار مترمربع مساحت دارد که فاز اول آن به مساحت سه هزار و ۵۰۰ مترمربع در اردیبهشت سال ۱۴۰۱ افتتاح شده است و بقیه موارد این مجموعه هم‌اکنون تکمیل شده است.

محمدهادی ایمانیه، استاندار فارس در نشست مشترک مجمع نمایندگان استان با وزیر علوم بیان کرده بود که این برج که در پارک علم و فناوری استان مستقر است به‌زودی تکمیل و افتتاح خواهد شد.

اما اکنون خبر افتتاح این برج به گوش می‌رسد و قرار است در سفر دوم هیئت دولت به فارس انجام شود و همچنان منتظر افتتاح برج علم و فناوری هستیم.

امین ذوالقدر، رئیس پارک علم و فناوری فارس با بیان اینکه این پروژه امکان استقرار ۷۰ شرکت دانش‌بنیان رشد را فراهم می‌کند، گفت: این برج یک مجموعه چندمنظوره برای استقرار شرکت‌های دانش‌بنیان و ۳۰ هسته نو پا مستقر می‌شود.

ذوالقدر با اشاره به اینکه این برج در پارک علم و فناوری قرار دارد، افزود: نزدیک ۳۰۰ میلیارد تومان به قیمت امروز اعتبار به این پروژه تخصیص‌یافته است.

رئیس پارک علم و فناوری فارس در ادامه به بیان اهمیت این برج پرداخت و تصریح کرد: شرکت‌های رشدیافته که فعالیت‌های آن‌ها صنعتی و تجاری شده است در این برج فعالیت خواهند داشت.

او با اشاره به اینکه این برج به متراژ ۷ هزار مترمربع است، افزود: این پروژه چند سالی متوقف بود؛ اما در دولت سیزدهم ساخت این پروژه فعال شده و به اتمام رسیده است.

بهره‌برداری برج علم و فناوری فارس واقع در پارک علم و فناوری در اواخر هفته همزمان با سفر هیئت دولت به فارس انجام خواهد شد.

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: