April 2024 28 / يکشنبه ۰۹ ارديبهشت ۱۴۰۳
کد خبر: ۴۰۳۳۴۶
۳۰ مهر ۱۴۰۲ - ۰۰:۰۰
0
رئیس مرکز بهبود محیط کسب و کار گفت: از آبان ماه مجوز نیمی از درخواست‌های معطل‌مانده در درگاه ملی مجوز‌ها به صورت خودکار صادر می‌شود.

مجوز نیمی از درخواست‌های معطل‌مانده در درگاه ملی مجوز‌ها، خودکار صادر می‌شود

امیر سیاح رئیس مرکز بهبود محیط کسب و کار وزارت اقتصاد در گفتگو با باشگاه خبرنگاران جوان با بیان اینکه ۱۲۰ هزار نفر از متقاضیان بعد از درخواست مجوزشان در درگاه ملی مجوز‌ها همچنان مجوز خود را دریافت نکرده اند گفت: زمان قانونی پاسخ به درخواست مجوز آن‌ها گذشته است و هنوز دستگاه مربوطه مجوز آن‌ها را صادر نکرده است.

وی ادامه داد: ما به عنوان مرکز بهبود فضای کسب وکار برای اجرای قانون رو به فشار حقوقی و قضایی و رسانه‌ای آورده ایم. تمام توان خود را برای پیگیری این موضوع گذاشته ایم، اما هنوز زورمان به افرادی که امضای طلایی دارند نمی‌رسد.

رئیس مرکز بهبود محیط کسب و کار وزارت اقتصاد یادآور شد: طی ۱۵ روز گذشته از ۱۲۰ هزار درخواست مجوز، ۲۰ هزار درخواست پاسخ داده شده و ۹۹ هزار درخواست دیگر همچنان بلاتکلیف است.

سیاح افزود: ممکن است مجوز نیمی از ۹۹ هزار درخواست معطل مانده در درگاه ملی مجوز‌ها از آبان ماه به صورت خودکار با توجه به دستور وزیر اقتصاد و دارایی صادر شود.

گفتنی است طبق تازه‌ترین گزارش هیئت مقررات زدایی، وزارت نیرو، مشاغل خانگی وزارت تعاون و سازمان محیط زیست بهترین عملکرد را در صدور مجوز داشتند و در صدر جدول صدور مجوز‌ها قرار دارند، اما وزارت کشور (به جز شهرداری‌ها)، وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و وزارت صمت بیشترین تاخیر را در صدور مجوز‌های کسب و کار داشته اند.

سید احسان خاندوزی سخنگوی اقتصادی دولت پیش از این اعلام کرده بود از ابتدای آبان طبق قانون، درگاه ملی مجوز‌ها مجوز‌های معطل مانده را به صورت خودکار صادر خواهد کرد.

طبق قانون تسهیل صدور مجوز‌ها اگر دستگاهی در صدور مجوز تاخیر داشته باشد باید به صورت خودکار از درگاه ملی مجوز‌ها صادر شود که البته وزارت اقتصاد این تکلیف قانونی را تاکنون فقط برای مجوز‌های خانه مسافر و صید و صیادی انجام داده است.

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: