April 2024 29 / دوشنبه ۱۰ ارديبهشت ۱۴۰۳
کد خبر: ۴۰۳۳۵۵
۲۹ مهر ۱۴۰۲ - ۰۳:۰۰
0
ملازنیل گفت: بازگشت سرمایه بخش خصوصی در پروژه‌های آزادراهی باید در اولویت قرار گیرد چراکه تعداد زیادی از پروژه‌ها توسط این بخش انجام می‌شود.

بازگشت سرمایه بخش خصوصی در پروژه‌های آزادراهی باید در اولویت باشد

محمود ملازنیل گفت: آزاد راه اصفهان -شیراز یکی از طولانی‌ترین پروژه‌های آزاد راهی در کشور است که محدوده بین ایزدخواست و شیراز را در بر می‌گیرد و طول این پروژه ۲۸۵ کیلومتر است که بخش اول آن به صورت یکجا افتتاح شد.

به گفته معاون شرکت ساخت و توسعه زیربنا‌های حمل ونقل کشور، طول کل پروژه آزادراه شیراز - اصفهان ۳۵۰ کیلومتر است که فاز دوم آن برای قطعات ۸ کلنگ زنی شد. این آزاد راه بعد از آزاد راه زنجان-تبریز طولانی‌ترین پروژه است چراکه آزاد راه زنجان تبریز ۲۸۵ کیلومتر است که این پروژه در ۴ مرحله به بهره برداری رسید.

او می‌گوید: ۱۳۵ کیلومتر این پروژه مسیر فعلی اصفهان - شیراز را کوتاه کرده و ۱۳۶ میلیون لیتر صرفه جویی در مصرف سوخت دارد و حدود ۳ هزار میلیارد تومان برای اقتصاد کشور در طول یک سال صرفه جویی منابع به همراه دارد که این میزان در سال‌های آینده بیشتر خواهد شد.

ملازنیل گفت: عمده آزادراه‌های کشور توسط بخش خصوصی ساخته می‌شود و عمده سرمایه گذاری‌ها از این طریق است بنابراین بازگشت سرمایه از طریق عوارض برای تشویق سرمایه گذاران برای ورود به این بخش بسیار مهم است.

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: