April 2024 28 / يکشنبه ۰۹ ارديبهشت ۱۴۰۳
کد خبر: ۴۰۳۴۰۷
۲۸ مهر ۱۴۰۲ - ۲۳:۰۰
0
رئیس دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی گفت: تحقیقات نشان می‌دهند که ۳۰ درصد از شهروندان تهرانی اضافه وزن دارند.

۱۱ درصد از دانش آموزان تهرانی اضافه وزن دارند/ پرفشاری خون ۲۶/۷ درصد از شهروندان تهرانی

علیرضا زالی در نشست خبری بیست و پنجمین سالگرد برنامه مطالعه قند و لیپید تهران با محوریت بررسی آخرین وضعیت سلامت شهروندان تهرانی در حوزه بیماری‌های دیابت، غدد و بیماری‌های غیر واگیر گفت: بررسی‌ها نشان می‌دهند که در استان تهران ۱۶/۲ درصد از شهروندان تهرانی قند خون دارند.

او گفت: مطالعات نشان می‌دهند که ۷۳ درصد از شهروندان تهرانی از دیابت خود مطلع هستند و ۶۵ درصد از این افراد تحت درمانند. در استان تهران ۲۶/۷ درصد از شهروندان تهرانی دچار پرفشاری خون هستند.

زالی افزود: تحقیقات نشان می‌دهند که ۳۰ درصد از شهروندان تهرانی اضافه وزن دارند. الان ۱۱ درصد از دانش آموزان در تهران مبتلا به چاقی هستند.

زالی اضافه کرد: ۹/۷ درصد از شهروندان تهرانی به میزان درست نمک مصرف می‌کنند و حدود ۹۰ درصد از تهرانی‌ها بیش از حد مجاز نمک می‌خورند.

او گفت: انتخاب یک منطقه جغرافیایی برای طرح کوهورت کاری سخت خواهد بود. پیامد‌های مداخله‌ای در طرح کوهورت به خوبی باید دیده شود. طرح مطالعاتی کوهورت در منطقه ۱۳ انجام شده است. با انجام طرح، مصرف دخانیات و میزان ابتلا به دیابت به طور محسوس کاهش پیدا کرده است. ثبات مدیریتی در اجرای دقیق طرح‌های پژوهشی مهم است. اجرای طرح کوهورت ستون اصلی کار‌های پژوهشی است. کوهورت قند و لیپید تهران یک مطالعه دقیق و مهم محسوب می‌شود.

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: