کد خبر: ۴۰۳۴۹۸
۲۵ مهر ۱۴۰۲ - ۲۰:۳۰
0
استیو بل، کاریکاتوریست روزنامه انگلیسی گاردین به دلیل ترسیم کاریکاتوری از نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی از کار اخراج شد.

اخراج کاریکاتوریست گاردین بخاطر کشیدن کاریکاتور نتانیاهو

استیو بل گفته بعد از ترسیم این کاریکاتور از دفتر روزنامه با او تماس گرفته و گفته‌اند که تصویر نتانیاهو یادآور عبارت «یک پوند گوشت» از شخصیت «شایلاک» در داستان «تاجر ونیزی» اثر ویلیام شکسپیر است.

شایلاک به دلیل رباخواری و طمع بیش از حد یکی از بدنام‌ترین شخصیت‌های یهودی در ادبیات انگلیسی به شمار می‌رود. در نمایشنامه مشهور شکسپیر، شایلاک به «آنتونیو» تاجر می‌گوید در صورتی که پولش را ظرف سه ماه برنگرداند بایستی به اندازه یک پوند از گوشت خودش را به جای آن بدهد.

بل در مصاحبه‌ای با بی‌بی‌سی گفته تفسیر گاردین «با عقل جور در نمی‌آید»، زیرا کاریکاتور او نتانیاهو را در حال انجام یک عمل جراحی روی خودش نشان می‌دهد که تبعات فاجعه‌بار آن هنوز مشخص نیست.

این کاریکاتوریست در مصاحبه با بی‌بی‌سی گفت: «این تصویر الهام‌گرفته از کاریکاتوری است که دیوید لوین از لیندون جانسون، (سی و ششمین رئیس‌جمهور آمریکا) برای نشان دادن جای زخم عملیات او کشید.»

یک سخنگوی گاردین با تأیید قطع همکاری با استیو بل گفت: «این تصمیم گرفته شده که قرارداد استیو بل تمدید نشود. کاریکاتور‌های او بخش مهمی از گاردین طی چهل سال گذشته بوده‌اند. ما از او تشکر می‌کنیم و برای او آرزوی بهترین‌ها را داریم.»

اخراج کاریکاتوریست گاردین بخاطر کشیدن کاریکاتور نتانیاهو

اخراج این روزنامه‌نگار در بحبوحه عملیات رژیم صهیونیستی علیه غزه با حمایت‌های همه‌جانبه کشور‌های غربی از جمله دولت انگلیس صورت گرفته است. رژیم صهیونیستی این حملات را بعد از عملیات حماس موسوم به طوفان الاقصی در شنبه گذشته آغاز کرد.

نزدیک به نیمی از جمعیت بیش از ۲ میلیون نفری غزه طی هفته گذشته آواره شده‌اند. این مسئله را آژانس پناهندگان سازمان ملل متحد اعلام کرده است.

جنبش مقاومت حماس، از روز شنبه (۷ اکتبر) عملیات «طوفان الاقصی» علیه رژیم صهیونیستی را آغاز کرده است. صهیونیست‌ها در پاسخ اقدام به انجام حملات هوایی سنگین کرده و علیه غزه اعلام محاصره کامل کرده‌اند. عملیات رژیم صهیونیستی در غزه تا کنون به شهادت بیش از ۲۸۰۰ نفر از جمله صد‌ها زن و کودک منجر شده است.

حملات رژیم صهیونیستی با حمایت همه جانبه آمریکا همراه شده است. روز دوشنبه یک رسانه گزارش داد ایمیل‌های درز یافته از وزارت خارجه آمریکا نشان می‌دهد از دیپلمات‌های این کشور خواسته شده خواستار کاهش تنش‌ها در غزه نشوند.

روزنامه هافینگتون‌پست که به این ایمیل‌ها دست پیدا کرده گزارش داده وزارت خارجه آمریکا در پیام‌هایی خطاب به دیپلمات‌ها خواسته از سه عبارت استفاده نشود: «کاهش تنش یا آتش‌بس؛ پایان خشونت یا پایان خونریزی و بازگرداندن آرامش».

این ایمیل‌ها ساعاتی بعد از ضرب‌الاجل رژیم صهیونیستی به ۱.۱ میلیون نفر از ساکنان شمال غزه برای تخلیه این منطقه برای دیپلمات‌های آمریکایی ارسال شده است.

همزمان با حملات رژیم صهیونیستی مسلمان‌هراسی در کشور‌های غربی تشدید شده است. چند روز پیش از این هم یک رسانه آمریکایی سه مجری مسلمان خود را از کار تعلیق کرد.

پایگاه سمافور چند روز پیش گزارش داد شبکه خبری ام‌اس‌ان‌بی‌سی در سکوت خبری، بعد از عملیات حماس علیه رژیم صهیونیستی این سه مجری را کنار گذاشته است.

منبع: فارس

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: