April 2024 29 / دوشنبه ۱۰ ارديبهشت ۱۴۰۳
عضو کمیسیون اقتصادی مجلس از رایزنی های قابل توجه و تاثیرگذار خبرداد
کد خبر: ۴۰۳۵۰۳
۲۵ مهر ۱۴۰۲ - ۱۵:۰۰
0
عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه تمامی منطقه آزاد کشور از ظرفیت‌های منحصر بفردی برخوردار هستند گفت: باید رایزنی خارجی به ویژه با همسایگان در دستور کار مناطق آزاد قرار گیرند، زیرا در حال حاضر بزرگترین چالش کشور، ضعف در جذب سرمایه گذار است.

رشد چشمگیر سرمایه و سرمایه گذار در منطقه آزاد ماکو

محمد علیپور رحمتی با اشاره به تعاملات قابل توجهی که از سوی مدیریت منطقه آزاد ماکو برای برقراری ارتباط اقتصادی با دیگر کشور‌ها به ویژه کشور‌های همسایه صورت می‌گیرد گفت: بتازگی منطقه آزاد ماکو جلسات قابل توجه و تاثیرگذاری در عرصه‌های ارتباط گیری اقتصادی برگزار کرد.


وی با تاکید بر اینکه یکی از جدی‌ترین اهداف این جلسات تعامل با استانداران مرزی ترکیه بود گفت: مدیریت منطقه آزاد ماکو سفری به عراق داشت و در نمایشگاهی که در عراق برگزار شد، با جدیت شرکت کردند.


نماینده ماکو در مجلس شورای اسلامی با یادآوری اینکه در ارمنستان نیز نمایشگاه بسیار خوبی برگزار شد گفت: مدیریت منطقه آزاد ماکو در این نمایشگاه نیز شرکت کرد و رایزنی‌های قابل توجهی برای بکارگیری از ظرفیت منطقه آزاد ارایه شد که با استقبال سرمایه گذاران خارجی رو به رو شد.


وی از جلسات تاثیرگذاری خبرداد که در نمایشگاه‌ها برگزار شد گفت: مدیرعامل منطقه آزاد ماکو با هدف رایزنی، معرفی توانمندی‌های منطقه آزاد، جذب سرمایه گذار، جبران کاستی‌ها با استفاده از توان دیگر کشور‌ها و... در این نمایشگاه‌ها شرکت کرد.

 

بیشتر بخوانید:

جذابیت های منطقه آزاد ماکو در قربانگاه ضعف اطلاع رسانی


علیپور رحمتی با اعلام اینکه حضور در نمایشگاه‌ها و معرفی ظرفیت منطقه آزاد ماکو، در حیطه وظایف مدیریت منطقه آزاد ماکو است گفت: خوشبختانه مدیر منطقه آزاد ماکو فردی تلاشگر و خلاق است و دائم بدنبال تقویت ظرفیت‌های ماکو است.


وی با اعلام اینکه مدیریت منطقه آزاد ماکو در قالب جلسات مستمری که برگزار می‌کند، بدنبال معرفی ظرفیت‌های این منطقه در بخش‌های اقتصادی، تجاری، گردشگری، صنعتی، کشاورزی و دیگر موارد است گفت: خوشبختانه مدیریت منطقه آزاد ماکو درک خوبی از ظرفیت‌های منطقه و کاستی‌ها دارد و می‌داند که چالش جدی در مغفول ماندن ظرفیت‌های منطقه ناشی از کمبود سرمایه است.

رشد چشمگیر سرمایه و سرمایه گذار در منطقه آزاد ماکو


عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه مدیریت منطقه آزاد ماکو تلاش وافری برا جذب سرمایه‌گذار خارجی به عمل آورده گفت: سرمایه گذار خارجی باید قانع شود تا سرمایه خود را به ایران بیاورد و، چون مدیر منطقه آزاد ماکو بخوبی ظرفیت‌ها را معرفی می‌کند، به موفقیت‌های قابل توجهی در جذب سرمایه گذار دست یافته است.


وی در پاسخ به اینکه آیا منطقه آزاد می‌تواند مستقل وارد مذاکره شود گفت: این از وظایف ذاتی مناطق آزاد از جمله منطقه آزاد ماکو است که با کشور‌های همسایه رایزنی کند و از ظرفیت‌ها به بهترین نحو مطلوب بهره بگیرد.

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: