April 2024 29 / دوشنبه ۱۰ ارديبهشت ۱۴۰۳
کد خبر: ۴۰۳۵۸۰
۲۷ مهر ۱۴۰۲ - ۰۰:۰۰
0
آیین آغاز عملیات اجرایی نیروگاه خورشیدی چادرملو با ظرفیت 100 مگاوات صبح امروز با حضور محمدرضا موثقی نیا رئیس هیات عامل ایمیدرو در خضرآباد استان یزد برگزار شد.

عملیات اجرایی نیروگاه خورشیدی 100 مگاواتی چادرملو آغاز شد

به گزارش روابط عمومی ایمیدرو، در این مراسم امیرعلی طاهرزاده مدیر عامل شرکت معدنی و صنعتی چادرملو و نیز حسام مقدمعلی و سمیه خلوصی معاونان ایمیدرو و تعدادی از مقامات استان یزد حضور داشتند.

پروژه فوق در شهرستان اشکذر و در زمینی به مساحت ۱۵۰ هکتار و با سرمایه گذاری ۶۰ میلیون یورو تعریف شده است.

میزان تولید انرژی نیروگاه بیش از ۱۹۰ میلیون کیلو وات ساعت در سال خواهد بود. مدت احداث نیروگاه ۱۶ ماه به علاوه سه ماه بهره برداری آزمایشی خواهد بود.

یکی از دستاورد‌های محیط زیستی اجرای این پروژه؛ کاهش تولید ۱۱۵ هزار تن گاز گلخانه‌ای در سال است که این مهم علاوه بر اثر بالقوه در کاهش سطح آلایندگی، امکان ایجاد زیرساخت‌های مناسب و اخذ مجوز‌های لازم به منظور تولید و صادرات فولاد سبز را در مجموعه چادرملو فراهم می‌کند.

میزان اشتغالزایی پروژه در زمان احداث؛ ۴۰۰ نفر به طور مستقیم و ۲۵۰ نفر به طور غیرمستقیم است.

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: