کد خبر: ۴۰۳۵۹۲
۲۷ مهر ۱۴۰۲ - ۱۱:۱۵
0
رئیس شبکه دامپزشکی سیرجان در واکنش به نگرانی مردم پیرامون خطر مرغ های هورمونی برای تندرستی، گفت: مرغ هورمونی، صحت ندارد.

وجود مرغ هورمونی صحت ندارد

محمدرضا صادقی با بیان اینکه متاسفانه بحث هورمونی بودن مرغ مطرح است که این موضوع اشتباه است، گفت: استفاده از هورمون به دلیل گران بودن هزینه آن و روش آن که حتما باید تزریقی باشد، برای هیچ مرغداری مقرون به صرفه نیست.

او در پاسخ به این سوال که پس چرا مرغ در محدوده زمانی ۴۵ روزه به بیش از ۲ کیلو وزن می‌رسد؟ افزود: اصلاح نژاد گونه‌های گوشتی مرغ باعث شده است که جوجه‌ها در اندک زمانی ممکن به یک وزن گیری مطلوب برسند و، چون این رشد سریع هست برخی فکر می‌کنند برای رشد مرغ از هورمون استفاده می‌شود.

رئیس شبکه دامپزشکی شهرستان سیرجان با تاکید بر اینکه ما در دامپزشکی این تضمین را به شهروندان می‌دهیم که تمامی مرغ‌هایی که با لیبل و با بسته بندی از فروشگاه‌های مورد تایید ما خریداری می‌شوند، از نظر سلامتی کامل بررسی شده اند، بیان کرد: شهروندان مطمئن باشند که جثه بزرگ و وزن بالای گوشت مرغ به دلیل اصلاح ژنتیکی است و اینکه در جایی مطرح می‌شود که از هورمون استفاده می‌شود، غیرکارشناسی است.

او با بیان اینکه بیش از ۵۶ مرغداری در سیرجان فعال است، افزود: از لحظه ورود جوجه به داخل مرغداری تا زمانی که مجوز کشتارگاه گرفته می‌شود، به طور مستمر کارشناسان ما بازدید می‌کنند و زمان خروج نمونه برداری و با تأیید آزمایشگاه مورد تایید دامپزشکی مرغ برای کشتار از مرغداری خارج می‌شود.

صادقی تصریح کرد: حتی از زمان مجوز خروج به مدت ۴۸ ساعت فرصت خروج دارد در غیر این صورت مجدد نمونه برداری و آزمایش انجام می‌شود.

او با بیان اینکه بیشترین حساسیت ما آنتی بیوتیک است، افزود: در آزمایش‌هایی که از سوی ما انجام می‌گیرد، باید میزان آنتی بیوتیک صفر باشد، چون هیچ میزان و درصدی آنتی بیوتیک در مرغ وجود ندارد.

رئیس شبکه دامپزشکی سیرجان به شهروندان توصیه کرد: تمامی گوشت قرمز، سفید و ... که با بسته بندی و لیبل دامپزشکی هستند، از نظر سلامت، بررسی و مشکلی ندارند؛ اما شهروندان از افراد دوره گرد که هیچ نظارتی بر آن‌ها نیست، اقدام به خرید دام، طیور و گوشت نکنند.

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: