April 2024 30 / سه‌شنبه ۱۱ ارديبهشت ۱۴۰۳
کد خبر: ۴۰۳۶۶۶
۳۰ مهر ۱۴۰۲ - ۱۰:۱۵
0
مدیر عامل منطقه ویژه اقتصادی لامرد ارزش مبادلات تجاری (واردات و صادرات) این منطقه طی 6 ماه نخست امسال را بیش از ۸۶۱ میلیون دلار اعلام کرد.

ارزش مبادلات تجاری منطقه ویژه لامرد از ۸۶۱ میلیون دلار عبور کرد

به گزارش روابط عمومی ایمیدرو، کوروش فتاحی که به مناسبت روز ملی صادرات سخن می‌گفت، افزود: طی مدت یاد شده؛ ارزش صادرات کالا افزون بر ۲۶۱ میلیون دلار از گمرک منطقه ویژه اقتصادی لامرد به پنج کشور دنیا صورت پذیرفته است.

وی افزود: عمده کالا‌های صادر شده، شمش آلومینیوم، اسلب و بیلت بوده که کشور‌های ترکیه، چین، جمهوری آذربایجان، امارات متحده عربی و هند عمده خریداران کالای صادراتی این منطقه بوده اند.

فتاحی با بیان اینکه بخش عمده واردات مربوط به مواد اولیه بوده، گفت: ایجاد شرکت‌های بزرگ صادراتی در منطقه ویژه به منظور حفظ و توسعه بازار‌های صادراتی از مهمترین دستاورد‌های اقتصاد صادرات محور برای منطقه است. البته این کار نیازمند عزم ملی دستگاه‌های اجرایی است.

مدیر عامل منطقه ویژه اقتصادی لامرد با اشاره به سرمایه گذاری خارجی در این کانون صنعتی تصریح کرد: اگر امکان حضور سرمایه‌گذاران خارجی در منطقه ویژه را فراهم کنیم، به دست آوردن بازار‌های هدف صادراتی برای سرمایه گذار خارجی خیلی راحت‌تر و آسان‌تر است و تراز تجاری کشور را نیز افزایش خواهد داد.

وی افزود: نیروی کار ارزان، مواد اولیه قابل دسترس و نزدیکی به بازار‌های تجاری دنیا و برقراری کریدور شمال جنوب می‌تواند گره سرمایه‌گذاری خارجی در منطقه را بگشاید.

مدیر فتاحی با اشاره به افق صادراتی منطقه ویژه لامرد بیان داشت: قطعاً هر کالا و خدماتی که در منطقه ویژه تولید می‌شود افق صادراتی متفاوتی خواهد داشت و بنا به نوع محصول این نگاه می‌تواند متغیر و متفاوت باشد.

وی افزود: کشور‌های همسایه و کشور‌های اروپایی می‌تواند ظرفیت مناسبی برای صادرات محصولات این منطقه باشد.

فتاحی اظهار داشت: شهرستان لامرد نیز به دلیل نزدیکی به دریا و امکان صادرات از چندین اسکله، معافیت‌های مالیاتی منطقه جهت تولید و صادرات، وجود فرودگاه بین المللی و همچنین امکان ارتباط مسیر ریلی و متصل شدن به ریل سراسری کشور مزایای بالقوه‌ای را برای صادرات فراهم کرده است.

منطقه ویژه اقتصادی لامرد تحت پوشش ایمیدرو و در جنوب استان فارس قرار دارد.

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: