May 2024 06 / دوشنبه ۱۷ ارديبهشت ۱۴۰۳
کد خبر: ۴۰۳۶۸۲
۰۶ آبان ۱۴۰۲ - ۰۹:۴۵
0
رئیس پژوهشکده علوم بهداشتی جهاد دانشگاهی گفت: اقتصاد حتما در عدم فرزندآوری نقش دارد؛ اما نمی‌تواند دلیل اصلی آن باشد.

اقتصاد چقدر در فرزندآوری موثر است؟

پیر شدن جمعیت یک کشور از جمله مسائلی است که باید مورد توجه هم دولتمردان و هم مردم قرار بگیرد؛ چرا که اگر درباره آن تفکر و برنامه‌ریزی نشود، به مرور زمان نتایجی زیان‌بار برای جامعه به همراه خواهد داشت.

کشور ما یکی از کشور‌هایی است که به دلایلی به سمت پیری جمعیت در حرکت است و جلوگیری از این اتفاق، اقدام مفید مسئولان و توجه ویژه مردم را می‌طلبد.

پیرو این موضوع و اهمیت و تاثیری که بر نیروی انسانی، نیروی کار، نشاط و جوانی جامعه دارد؛ خبرنگار باشگاه خبرنگاران جوان با علی منتظری، رئیس پژوهشکده علوم بهداشتی جهاد دانشگاهی که تحقیقاتی درباره تمایل به ازدواج و فرزندآوری و جوانی جمعیت انجام داده، به گفتگو نشست.

او در این مصاحبه گفت بر اساس تحقیق و بررسی که در سال ۱۳۹۳ تا ۱۳۹۴ توسط جهاد دانشگاهی انجام شده، حدود ۶۳ درصد از مردم تمایلی به فرزندآوری نداشته‌اند و عمده دلایلی که از سوی افراد مطرح شده است مسائل اقتصادی و تغییر سبک زندگی و نگرشی بوده که در تمام جهان در حال گسترش است. این در حالی است که در مناطق محروم‌تر و با اقتصاد ضعیف‌تر همچنان فرزندآوری بیشتر از شهر‌ها و قشر ثروتمند است.

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: