کد خبر: ۴۰۳۶۹۴
۳۰ مهر ۱۴۰۲ - ۱۲:۴۵
0
دانشمندان رباتی را طراحی کرده اند که می‌تواند به تشخیص زودهنگام سرطان سینه کمک کند.

ساخت رباتی برای تشخیص زودهنگام سرطان در بانوان

دانشمندان رباتی با پنج «انگشت» ساخته اند که می‌تواند برای تشخیص زودهنگام سرطان سینه مورد استفاده قرار گیرد، به گونه‌ای که این ربات می‌تواند علائم توده‌های سرطانی احتمالی را اسکن کند.

به زنان توصیه می‌شود که به طور مرتب از نظر وجود توده بدن خود را چک کنند، اما بسیاری از آن‌ها این کار را فراموش می‌کنند یا مطمئن نیستند. اکنون مهندسان دانشگاه بریستول رباتی با پنج «انگشت» ساخته‌اند که می‌تواند این کار را در آینده برای آن‌ها انجام دهد.

اگرچه تحقیقات هنوز در مراحل اولیه است، اما امید می‌رود که این ربات در سه سال آینده روی زنان آزمایش شوند و در آینده در مراکز خرید و داروخانه‌ها برای بررسی سریع عرضه شوند.

مهندسان نمونه اولیه دستگاه خود را روی یک بلوک سیلیکونی آزمایش کردند تا نشان دهند که می‌تواند کل سطح را بپوشاند. دست ربات بر روی یک بلوک سیلیکونی با سنگ مرمر آزمایش شد تا نشان دهنده یک توده در سینه باشد. دست این ربات قادر به تشخیص یک توده تا عمق ۲۰ میلی متری (سه چهارم اینچ) در زیر سطح پوست بود.

اسکن کامل در حال حاضر ۱۰ تا ۱۲ دقیقه طول می‌کشد، اما محققان امیدوارند که آن را به کمتر از پنج دقیقه کاهش دهند.

جورج جنکینسون، مهندسی که توسعه این ربات را رهبری کرده است، گفت: اگر این ربات در آزمایشات بعدی مفید باشد، هدف ما این است که آن را در مراکز خرید، داروخانه‌ها و مراکز بهداشتی ببینیم، تا زنان بتوانند یک اسکن سریع از سینه خود دریافت کنند.

منبع: اخبار الیوم

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: