کد خبر: ۴۰۳۷۱۶
۳۰ مهر ۱۴۰۲ - ۱۵:۱۵
0
بنیادمسکن انقلاب اسلامی و سازمان ملی زمین و مسکن تفاهم کردند که در ازای تحویل اراضی رایگان در روستاها و حریم شهرهای کوچک، ۵۰ هزار واحد مسکونی برای محرومان ساخته شود.

زمین ساخت ۵۰ هزار واحد مسکونی برای محرومان فراهم شد

به نقل از وزارت راه و شهرسازی از بنیاد مسکن انقلاب اسلامی، بنیادمسکن انقلاب اسلامی و سازمان ملی زمین و مسکن تفاهم کردند که در ازای تحویل اراضی رایگان در روستا‌ها و حریم شهر‌های کوچک، ۵۰ هزار واحد مسکونی برای محرومان ساخته شود.

این تفاهم‌نامه امروز میان ارسلان مالکی رئیس سازمان ملی زمین و مسکن با محمد صالحی رئیس بنیادمسکن انقلاب اسلامی منعقد شد.

غلامرضا صالحی رئیس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی با اشاره به برنامه حمایت از ساخت مسکن محرومان توسط این نهاد انقلابی، گفت: اولویت اصلی حساب ۱۰۰ امام خمینی (ره) ایجاد سرپناه برای محرومان است.

وی گفت: در قالب مشارکت در طرح نهضت ملی مسکن، امسال واگذاری ۵۰۰ هزار قطعه زمین به روستاییان متقاضی مسکن را هدف‌گذاری کرده‌ایم و سال بعد نیز همین تعداد زمین برای ساخت مسکن نهضت ملی در روستا‌ها واگذار خواهیم کرد.

صالحی افزود: موضوع افزایش وام ساخت مسکن روستایی از ۲۰۰ میلیون تومان به ۳۵۰ میلیون تومان در کمیسیون تخصصی هیات دولت تصویب شده و منتظر اعلام جزئیات اعطای این وام هستیم.

بر اساس این گزارش، تفاهم‌نامه‌ای که میان این بنیاد مسکن و سازمان ملی زمین و مسکن امضا شد، در صورت اجرای پروژه‌‏های ملی مسکن در شهر‌های دارای جمعیت زیر ۲۵ هزار نفر توسط بنیاد مسکن انقلاب اسلامی، تمامی اراضی مورد نیاز پروژه‌های نهضت ملی مسکن در روستا‌ها و یا اراضی مورد نیاز برای تولید و عرضه مسکن روستایی، براساس مصوبات طرح‏ هادی روستا‌ها به بنیاد واگذار می‌شود.

همچنین در روستا‌های واقع در حریم شهر‌های دارای جمعیت زیر ۱۰۰ هزار نفر، اجرای طرح‌های نهضت ملی مسکن توسط بنیاد مسکن منوط به واگذاری رایگان اراضی لازم است.

در روستا‌های واقع در حریم شهر‌های دارای جمعیت بیش از ۱۰۰ هزار نفر نیز، اراضی مورد نیاز طرح نهضت ملی مسکن متناسب با تعداد متقاضیان واجد شرایط و همچنین به منظور رفع نیازمندی‏های توسعه کالبدی و تولید مسکن روستایی، پس از وصول درخواست به صورت رایگان به بنیاد مسکن واگذار می‏‌شود.

در این تفاهم‌نامه همچنین تاکید شده است، بهره‏‌برداری از اراضی واگذار شده در اجرای طرح نهضت ملی مسکن، به صورت اجاره ۹۹ ساله به افراد واجد شرایط صورت می‌پذیرد.

علاوه بر این مسئولیت هر‏گونه پاسخ‏گویی درخصوص اراضی موضوع این تفاهم‏نامه اعم از اعتراض به تشخیص، مالکیت، دعاوی مطروحه در محاکم دادگستری، درخواست بها یا معوض و یا سایر عناوین مشابه، بر عهده بنیاد مسکن انقلاب اسلامی خواهد بود.

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: