May 2024 01 / چهارشنبه ۱۲ ارديبهشت ۱۴۰۳
اختصاص۶۰ هزار متر فضای اداری و تجاری به مسکن نشان داد
کد خبر: ۴۰۳۷۲۴
۳۰ مهر ۱۴۰۲ - ۱۵:۰۰
0
اختصاص۶۰ هزار متر فضای اداری و تجاری به مسکن بیانگر ازخودگذشتگی بانک پارسیان برای خانه دار شدن بی خانه‌هاست.

ازخودگذشتگی بانک پارسیان برای خانه دار شدن بی خانه‌ها

برای آنکه شهروندان بتوانند در آسایش و آرامش قرار گیرند، داشتن مسکن و رهایی از فشار اجاره نشینی اهمیت ویژه‌ای دارد. بی شک مسکن چالش اول تمامی شهروندان است. اگر ازدواجی صورت نمی‌گیرد یا اگر درصد بالایی از ازدواج‌ها به طلاق منجر می‌شود، اجاره نشینی تاثیر چشمگیری در این بحران دارد. اجاره نشینی واقعیتی تلخ است که اگر فردی آن را تجربه کرده باشد، می‌تواند قدردان کسانی شود که در زمینه خانه دار کردن مردم گام برمی دارند. البته لازم نیست یک مسوول اجاره نشینی را تجربه کرده باشد، بلکه احساس مسوولیت نسبت به مستاجران، کافی است تا احداث مسکن در دستور کار قرار گیرد.

وعده ساخت ۴ میلیون مسکن

مسکن به اندازه‌ای اهمیت دارد که به عنوان شعار تبلیغاتی ابراهیم رییسی مطرح شد تا بتواند از مستاجران رای بگیرد. رییسی با دقت این شعار را انتخاب کرده، زیرا معاون وزیر راه و شهرسازی اعلام کرده ۶ میلیون خانوار مستاجر هستند و به عبارت دیگر ٢٠ میلیون نفر در ایران مستاجر هستند. اگر یک چهارم مستاجران به وعده احداث مسکن رییسی توجه کرده باشند، می‌توان چنین استنباط کرد که ۵ میلیون رای داده شده به رییس دولت سیزدهم، از سوی مستاجرانی بوده که اکنون انتظار خانه دار شدن دارند.

پشتوانه قانونی برای مسکن

وفای به عهد رییسی در حوزه مسکن به اندازه‌ای اهمیت داشت که طرح جهش تولید مسکن دردولت سیزدهم تهیه و به مجلس شورای اسلامی ارایه شد که در نهایت پس از تصویب در مجلس و شورای نگهبان، در قالب قانونی مشتمل بر ۲۵ ماده و ۳۲ تبصره از سوی مجلس به دولت ابلاغ شد. در این قانون دولت موظف شده نیاز سالانه مسکن کشور را براساس اعلام وزارت راه و شهرسازی مستند به مطالعات «طرح جامع مسکن»، در مناطق شهری و روستایی تأمین کند و به نحوی برنامه ریزی و اقدام کند تا در چهار سال نخست اجرای این قانون، سالانه به طور متوسط حداقل یک میلیون واحد مسکونی در کشور برای متقاضیان واجد شرایط براساس قانون ساماندهی و حمایت از تولید و عرضه مسکن عرضه شود. برای تحقق این مهم تشکیل «شورای عالی مسکن» به ریاست رییس جمهور و بسیاری از اعضای کابینه سیزدهم تکلیف شد.

 

بیشتر بخوانید:

نرم افزارکاربردی و سامانه ستاپ بانک پارسیان رونمایی شد



بی توجهی به تسهیلات تکلیفی

برای ساخت مسکن، به توان مالی نیاز است که قانون جهش مسکن بانک‌ها را مکلف به تامین اعتبار مسکن از طریق تسهیلات کرده است، اما عضو کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه بر اساس قانون جهش مسکن باید ۲۰ درصد تسهیلات بانک‌ها به سمت مسکن هدایت گفت: متأسفانه بانک‌ها با آن چیزی که باید انجام بدهند، خیلی فاصله دارند. احمد دنیا مالی با انتقاد از نظام بانکی گفت: به نظر می‌رسد بانک‌ها اقبال چندانی برای اطاعت از قانون در زمینه رونق مسکن و حمایت از متقاضیان مسکن از خود نشان نمی‌دهند. وی با تاکید بر اینکه برای رونق مسکن و ساخت و ساز، تسهیلات بیشتری نیاز داریم گفت: آن چیزی که تا الان کارسازی شده تاثیرگذار نیست و با آنچه سیاست گذاری شده، فاصله داریم.

حضور جدی و موثر پارسیان

با وجود گلایه‌هایی که نسبت به سیستم بانکی می‌شود، بانک پارسیان متفاوت از دیگر بانک‌ها عمل کرده و نه تنها نسبت به پرداخت تسهیلات مسکن سابقه خوبی داشته، بلکه به صورت مستقیم وارد بحث ساخت و ساز شده به نوعی که درگذشته تفاهم‌نامه ا‌ی به‌منظور ساخت ۵ هزار واحد مسکونی در قالب طرح نهضت ملی مسکن با شهرداری تهران امضا کرد.

تامین مسکن با اموال تملیکی

مدیرعامل بانک پارسیان در آیین آغاز عملیات ساختمانی پروژه هزار واحدی پیروزی بانک پارسیان گفت: این پروژه جزو اموال تملیکی بانک بوده که با چشم‌پوشی از منافع تجاری در خدمت اجرای طرح نهضت ملی مسکن قرارگرفته است. کورش پرویزیان با یادآوری اینکه سال گذشته تفاهم‌نامه‌ای با شهردار تهران جهت ساخت ۵ هزار واحد مسکونی در تهران منعقد کردیم گفت: اکنون نیز شاهد آغاز شروع کار با ساخت هزار واحد از این پروژه هستیم.

ساخت ۳ هزار واحد دیگر

مدیرعامل بانک پارسیان با اشاره به این‌که با مشارکت این بانک در آینده نزدیک ساخت بیش از ۳ هزار واحد مسکونی در وردآورد کلید خواهد خورد گفت: در تفاهم‌نامه‌ای دیگر با معاونت شهرداری تهران با تأمین زمین پروژه‌ای دیگر را شروع خواهیم کرد. پرویزیان با اشاره به اینکه پروژه پیروزی جزو اموال تملیکی بانک بوده گفت: با چشم‌پوشی بانک پارسیان از منافع تجاری، این ملک در خدمت اجرای طرح نهضت ملی مسکن قرار گرفته است.

۶۰ هزار متر فضای تجاری

نکته مهم در پروژه پیروزی، تبدیل فضای تجاری واداری به مسکونی است. به نوعی که مدیرعامل شرکت توسعه ساختمانی پارسیان با تأکید بر این‌که در طراحی و اجرای این پروژه قصد داریم شاخص‌های کیفی و استاندارد یک ساختمان ارزنده و منحصربه‌فرد را داشته باشیم گفت: در این ملک تملیکی ۶۰ هزار متر فضای اداری و تجاری داشتیم که برای بانک و سهامداران بسیار ارزشمند بود، ولی در راستای همکاری باسیاست‌های دولت جهت تأمین مسکن موردنیاز کشور در اختیار این موضوع قرار گرفت. نوروزی بابیان این‌که در پروژه پیش رو ۹۰ هزار مترمربع روی همکف و درمجموع بالای هزار واحد مسکونی در دست طراحی است.

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: