نماینده بندرعباس از ظرفیت های مغفول مانده جزایر انتقاد کرد
کد خبر: ۴۰۳۷۸۶
۰۳ آبان ۱۴۰۲ - ۱۵:۰۰
0
نماینده بندرعباس در مجلس شورای اسلامی با اشاره به پهناور بودن جزیره قشم گفت: قشم از موقعیت ویژه‌ای در خلیج فارس برخوردار است، اما از ظرفیت آن بخوبی استفاده نشده است.

جزیره هنگام در قربانگاه بی توجهی

منصور آرامی از جزیره هنگام به عنوان یکی از ظرفیت‌های مهم قشم یاد کرد و گفت: جزیره هنگام به جزیره قشم چسبیده و می‌تواند نقش تاثیرگذاری در گردشگری قشم داشته باشد، اما هیچ اقدام موثری برای آن صورت نگرفته است.

وی با اعلام اینکه هنگام فاصله‌ای با قشم ندارد و زیر مجموعه قشم است گفت: متاسفانه هنگام جزیره‌ای خشک و برهوت است و با توجه به ظرفیتی که هنگام دارد، حتی به اندازه یک هزارم نیز از ظرفیت‌های گردشگری هنگام استفاده نشده است.

عضو کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی از ظرفیت هنگام در خصوص توسعه صنعت نفت خبر داد و گفت: هنگام می‌تواند قطب نفت و گاز کشور شود، اما با توجه به اقتصاد نفتی کشور، این ظرفیت بخوبی مورد توجه قرار نگرفته است.

وی با تاکید بر اینکه هنگام می‌تواند محل خوبی برای بانکرینگ محصولات نفتی باشد گفت: امروزه برای نگهداری نفت تولید شده، ناچار هستیم با هزینه‌های گزاف کشتی اجاره کنیم، در صورتی که می‌توانستیم با درک درست از ظرفیت جزیره هنگام، از بانکرینگ هنگام به خوبی برای ذخیره محصولات نفتی استفاده کنیم.

 

بیشتر بخوانید:

نفت و گاز قشم در ورطه بی توجهی



نماینده بندرعباس در مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه بسیاری از کشور‌ها نگران داشتن زمین مناسب برای توسعه صنعت نفت خود هستند گفت: جزیره هنگام بهترین فرصت و ظرفیت برای توسعه صنعت نفت است که بی توجه رها شده است.

وی با اشاره به نزدیکی هنگام به میادین نفت و گاز کشور گفت: می‌توان براحتی در هنگام پالایشگاه احداث کرد و از ظرفیت پالایشگاهی هنگام برای تولید و صادرات محصولات نفتی به خوبی استفاده کرد.

جزیره هنگام در قربانگاه بی توجهی

آرامی با تاکید بر اینکه هنگام در کنار قشم قرار دارد و در اصل زیرمجموعه قشم است گفت: انتظار می‌رود قشم نگاه مهربانانه تری به هنگام داشته باشد و هنگام تعریف اعتبار برای قشم در بودجه، ظرفیت‌های هنگام را تشریح و برای توسعه آن اعتبار مستقیم درخواست کند.

وی با هشدار نسبت به بی توجهی در توسعه جزایر گفت: اگر امروز امارات چشم طمع به جزایر سه گانه ایران دارد و هر از چند گاهی بدنبال جریان سازی برای دست اندازی به خاک کشورمان است، بدلیل بی توجهی‌هایی است که سال‌ها نسبت به جزایر سه گانه صورت گرفته و اگر برای آبادسازی جزایر اقدام می‌کردیم، امروز به خودشان اجازه نمی‌دادند ادعای مالکیت را مطرح کنند.

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: