April 2024 29 / دوشنبه ۱۰ ارديبهشت ۱۴۰۳
کد خبر: ۴۰۳۸۶۱
۰۵ آبان ۱۴۰۲ - ۱۲:۴۵
0
یک مقام وزارت بهداشت با تاکید بر ایجاد زیرساخت‌های لازم برای مرجعیت علمی در کشور، از اخذ مجوز برای ۱۵ مرکز توسعه بالینی در یکسال گذشته خبر داد.

اخذ مجوز فعالیت برای ۱۵ مرکز توسعه بالینی در یکسال گذشته

یونس پناهی، معاون تحقیقات وزارت بهداشت در مراسم نشست نخبگان تحقیقات و مرجعیت علمی گفت: مرجعین علمی مبتنی بر رقابت پذیری نخبگان است. پژوهش‌ها باید با هدف حل مسائل مختلف کشوری باشد.

به گفته وی بومی سازی علوم به زبان فارسی یکی از برنامه‌های وزارت بهداشت است و اعتقاد بر این است که به سامانه علم سنجی توجه لازم شود.

معاون تحقیقات وزارت بهداشت بیان کرد: یکی از اهداف وزارت بهداشت رشد و توسعه علم است و حجم دانش باید در کشور گسترش پیدا کند. از دیگر اهداف معاونت تحقیقات جذب افراد خلاق و نخبه و حرکت به سمت مرجعیت علمی است.

پناهی افزود: در زمینه ایجاد مرجعیت علمی باید زیرساخت‌های لازم را در کشور را فراهم کنیم. در یکسال گذشته به ۱۵ مرکز توسعه بالینی مجوز فعالیت داده شده است.

او افزود: باید تحقیقات را به سمت پیشگیری سوق بدهیم و معتقدم که شتاب تولید علم را درکشور باید افزایش پیدا کند.

فریدون عزیزی رئیس پژوهشکده غدد و متابولیسم گفت: تولید علم و توسعه نوآوری و ارتقای جایگاه جهانی ایران از جمله تاکیدات رهبری است.

به گفته وی تحول راهبردی پژوهش علوم پزشکی یکی از بند‌های سیاست‌های ابلاغی کلی سلامت است. محل رجوع و تسلط علمی از جمله خصوصیات داشتن مرجعیت علمی است.

او بیان کرد: الان از نظر تولید علم در دنیا در رتبه پانزدهم قرار گرفته و میزان رشد علم از تمام کشور‌ها بالاتر است.

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: