April 2024 29 / دوشنبه ۱۰ ارديبهشت ۱۴۰۳
کد خبر: ۴۰۳۹۴۱
۰۴ آبان ۱۴۰۲ - ۲۰:۳۰
0
رحمتی گفت: دولت سیزدهم، متعهد به آبادانی، رشد و توسعه کشور شده و در بسیاری از استان‌ها وارث تعداد زیادی از پروژه‌های نیمه‌تمام است.

دولت سیزدهم وارث پروژه‌های نیمه‌تمام است

مالک رحمتی معاون وزیر اقتصاد و رئیس سازمان خصوصی سازی در نشست ستاد استانی مولدسازی دارایی‌های دولت در استان یزد با بیان اینکه ظرفیت مولدسازی در کشور، قانونی بود که از سنوات قبل وجود داشت، افزود: مولدسازی، نه ابتکار این دولت بلکه قانونی بود که اجرایی نشد؛ قانونی که به عنوان یک راهکار برای تعیین تکلیف پروژه‌های نیمه تمام در دستور کار قرار گرفت.

وی بیان کرد: از ظرفیت بسیار خوب مولدسازی باید در تکمیل پروژه‌های نیمه تمام استان‌ها استفاده شود و حتی یک ریال از این درآمد در هزینه‌های جاری حق هزینه کرد داده نشده است.

رحمتی ادامه داد: به عنوان مثال در استان یزد پروژه‌های نیمه تمام زیادی وجود دارد که به طور میانگین بیش از ۱۵ سال بلاتکلیف است و تعداد آن به اندازه یکی از کشور‌های اتحادیه اروپاست و برای تکمیل آن‌ها نیز با توجه به بودجه موجود بیش از ۳۰ سال زمان نیاز است.

معاون وزیر اقتصاد و رئیس سازمان خصوصی سازی گفت: با آیین نامه جدید مولدسازی، اختیارات به استانداران سراسر کشور تفویض شد و به همت شما مدیران باید این پروژه‌های نیمه تمام به سرانجام رسیده و مردم از نعمت تعیین تکلیف پروژه‌های نیمه تمام و افتتاح آن‌ها برخوردار شوند.

رحمتی افزود: در آیین نامه جدید مولد سازی، چندین نقطه ضعف اصلاح شد از جمله اینکه در مولد سازی حتی یک ریال هم نمی‌شود در هزینه جاری خرج کرد و تماما باید در پروژه‌های عمرانی استان هزینه شود همچنین در قوانین قبلی پروژه‌ها زمان دار نبود که در آیین نامه مولد سازی، همه مراحل دارای زمان بندی است و اگر در زمان خود انجام نشود به عنوان دستگاه استنکاف کننده از اجرای این آیین نامه، مشمول مجازات خواهند شد.

معاون وزیر اقتصاد و رئیس سازمان خصوصی سازی گفت: برای تکمیل پروژه‌های نیمه تمام، مولد سازی فرصت بسیار خوبی است و در آیین نامه جدید نیز همه مشکلات رفع شده و مصونیت‌های لازم نیز برای بعد از تصمیمات لحاظ شده است و مدیران نباید نگرانی داشته باشند.

رحمتی ادامه داد: توقف و کُند بودن روند مولدسازی در کشور به این دلیل بود که همه اقدامات در مرکز و تهران انجام می‌شد، اما اخیرا همه وظایف قانونی هیات عالی که قانون مجوز داده است به استانداران سراسر کشور ابلاغ و تفویض شد تا باعث تسریع در انجام و تعیین تکلیف پروژه‌های نیمه تمام و همچنین اجرای مولدسازی در کشور شود.

رئیس سازمان خصوصی سازی گفت: اگر تلاش‌ها منجر به خروجی ملموس نشود و در جامعه امید ایجاد نکند، همه کار و فعالیت‌های ما بی فایده خواهد ماند؛ بنابراین ضرورت دارد که پروژه‌های کلیدی و مهم در دستور کار قرار گیرد تا مردم بصورت ملموس این خدمات را ببینند.

مهران فاطمی استاندار یزد و تعدادی از مدیران دستگاه‌های اجرایی نیز در این نشست گزارشی از اقدامات انجام شده را مطرح کردند.

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: