دبیر انجمن صنفی دفاتر خدمات مسافرتی خراسان رضوی:
کد خبر: ۴۰۳۹۴۳
۰۴ آبان ۱۴۰۲ - ۲۱:۳۰
0
دبیر انجمن صنفی دفاتر خدمات مسافرتی خراسان رضوی گفت: در دهه پایانی صفر بلیت‌های هواپیما به چند آژانس در تهران واگذار شده بود و آژانس‌های مشهدی علنا سودی در فروش بلیت‌ها به مسافران در آن بازه زمانی نداشتند.

سود به خصوصی عاید آژانس‌های مسافرتی مشهدی در دهه پایانی صفر نشد

فرهاد دوایی دبیر انجمن صنفی دفاتر خدمات مسافرتی خراسان رضوی گفت: در دهه پایانی صفر تیم‌های ۲۰ نفره در سطح شهر پخش بوده و هر روز از تمام تاسیسات گردشگری از جمله دفاتر خدمات مسافرتی بازدید داشتند. آژانس‌های مسافرتی مشهد به دلیل اینکه فروش به خصوصی برای بلیت نداشتند، به طبع تخلفی هم مرتکب نشدند.

وی در خصوص وضعیت آژانس‌های مسافرتی در آن بازه زمانی گفت: در دهه پایانی صفر عرضه و تقاضا برای بلیت‌های هواپیمایی با یکدیگر همخوانی نداشت. تقاضا نیز بالاتر از حد متعارف خودش بود، با وجود آنکه پرواز فوق‌العاده نیز اختصاص داده شد، اما باز هم بلیت به خصوصی عاید کسی نشد.

دوایی افزود: در آن برهه باز هم دلال‌ها توانستند در بازار کار را دست بگیرند و سود به خصوصی نصیب آژانس‌های مسافرتی نشد. دلال‌ها بلیت تهران به مشهد را از ۲.۵ تا ۳.۵ میلیون تومان به فروش می‌رساندند. هیچ کس در آن تاریخ قیمت مصوب پیدا نمی‌کرد. تا زمانی که عرضه و تقاضا اصلاح نشود هیچ اتفاق به خصوصی رخ نخواهد داد.

وی تصریح کرد: در دهه پایانی صفر امسال بلیت‌های هواپیمایی در اختیار آژانس‌ها قرار نمی‌گرفت تا بتوانند فروش داشته باشند، اگر هم بلیتی وجود داشت در دست یک سری آژانس‌های خاص بود. بلیت‌های هواپیما را به ۳ آژانس و اپلیکیشن در تهران واگذار کردند، در حالی‌که در ایران ۵ تا ۶ هزار آژانس مسافرتی داریم. این در حالی است که این ۳ آژانس چند ماه قبل از تعطیلات پایانی صفر به دلیل گران‌فروشی به حالت تعلیق درآمده بودند.

دوایی ادامه داد: این موضوع هنوز مشخص نشده که چرا سازمان هواپیمایی کشوری بلیت‌ها را به ۳ آژانسی واگذار کرده بود که این ۳ آژانس به دلیل گران‌فروشی تعلیق شده بودند.

دبیر انجمن صنفی دفاتر خدمات مسافرتی خراسان رضوی در خصوص وضعیت فروش بلیت‌های قطار و اتوبوس خاطرنشان کرد: در فروش بلیت‌های قطار و اتوبوس مشکلات کمتری داشتیم. اگر این دو وسیله نقلیه وجود نداشتند مردم به شدت با مشکل مواجه می‌شدند. پایانه‌های مسافربری امسال سرویس‌دهی خوبی داشتند و تقریبا زائران را به خوبی ساماندهی کردند.

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: