April 2024 29 / دوشنبه ۱۰ ارديبهشت ۱۴۰۳

تجربه آب‌بازی و تفریحات آبی برای همه افراد در هر سنی که باشند، جذاب و هیجان‌انگیز است. به همین علت، در سفر به جنوب کشور با توجه به گرمای هوا یکی از تفریحاتی که جذابیت بیشتری برای افراد دارد، تفریحات آبی است. در ادامه این مقاله به معرفی تفریحات آبی در سفر به سواحل جنوبی ایران می‌پردازیم که همراهی با تور بندرعباس علاءالدین تراول می‌تواند تجربه این لذت را برای شما به ارمغان بیاورد. پیشنهاد می‌کنیم اگر از طرفداران هوای گرم جنوب هستید تا انتهای این مقاله همراه ما باشید. به این نکته نیز توجه داشته باشید برای سفر به هر کجای ایران و رزرو آنلاین هتل و حتی خرید بلیط هواپیما نیز می‌توانید به سایت علاءالدین تراول مراجعه کنید.

تفریحات آبی در سواحل بندرعباس

بندرعباس یکی از مقاصد جذاب گردشگری جنوب است، چراکه بزرگ‌ترین بندر ایران و مرکز هرمزگان می‌باشد. این شهر جاذبه های دیدنی بسیاری دارد که در این مطلب فقط به تفریحات آبی و سواحل آن می‌پردازیم. از اصلی‌ترین موارد می‌توان به امکان شنا در سواحل آفتابی و بسیار تمیز بندرعباس اشاره کرد که به خصوص در فصل بهار و تابستان تجربه بی‌نظیری برای افراد است. همچنین پلاژ مخصوصی برای بانوان در نزدیکی ساحل سورو در نظر گرفته شده است که امکان آفتاب گرفتن در آن نیز وجود دارد. در مجاورت ساحل سورو، پارک ساحلی سورو قرار دارد که امکان استراحت در آلاچیق‌های آن برای خانواده‌ها و بازی کودکان در زمین بزرگ بازی این پارک وجود دارد. دیگر تفریحات آبی بندرعباس به شرح زیر هستند:

  • قایق سواری: در سواحل بندرعباس شما امکان کرایه قایق موتوری و لذت قایق سواری در نزدیکی ساحل را دارید که تجربه هیجان‌انگیزی است.
  • غواصی در خلیج فارس: غواصی یکی از تفریحات هیجان‌انگیز در بندرعباس است که محبوبیت بالایی در بین افراد دارد. در واقع شما می‌توانید در کلوپ‌های مخصوصی که برای آموزش غواصی وجود دارد برای غواصی در اعماق دریا به کمک افراد آموزش‌دیده اقدام نمایید.
  • ماهی‌گیری: در کنار سواحل و اسکله ها بخش‌های مخصوصی تعبیه شده است که در فصل‌های مجاز شما می‌توانید آزادانه به ماهی‌گیری بپردازید.
  • بوستان ساحلی الغدیر: این بوستان ساحلی در امتداد خط ساحلی خلیج فارس واقع شده است که امکانات تفریحی زیادی نیز دارد. به عنوان مثال شما می‌توانید در آلاچیق‌های موجود کمپ کنید و به دوچرخه‌سواری در ساحل، اسب‌سواری و یا شترسواری نیز بپردازید.
  • پارک آبی بندرعباس: این پارک با مساحتی حدود ۲۶۰۰۰ متر مربع و ظرفیت روزانه حدود ۳۰۰۰ نفر یکی دیگر از جاذبه‌های تفریحی این شهر به حساب می‌آید.
  • آب گرم گنو: همانطور که می‌دانید آب گرم، املاح و مواد معدنی زیادی در خود دارد که برای درمان بسیاری از بیماری‌های پوستی، استخوانی و مفصلی کمک‌کننده است. آب گرم گنو نیز از این قائده مستثنا نیست و هر ساله افراد زیادی به دلیل استفاده درمانی به آن‌جا می‌روند. البته به این نکته توجه داشته باشید که این آب گرم در فاصله ۳۴ کیلومتری از بندرعباس قرار دارد. پوشش گیاهی اطراف این آب گرم نیز شامل گیاهانی مانند زیره، آویشن، درختان خرما و غیره است.

سفر به جزایر اطراف بندرعباس

از طریق بندرعباس شما می‌توانید با لنج‌ها و کشتی‌ها روی دریا به جزایر اطراف سفر کنید که به خودی خود تجربه‌ای جذاب و خاطره‌انگیز است. پس اگر به سفر آبی علاقه دارید پیشنهاد ما به شما سفر از طریق دریا به جزایری مانند قشم، کیش، هرمز، لارک، هنگام، ابوموسی و غیره است. ابتدا به جزیره قشم می‌پردازیم که بزرگ‌ترین جزیره در خاورمیانه است و سالانه گردشگران زیادی از این جزیره زیبا دیدن می‌کنند. برای راحتی بیشتر در سفر به این جزیره شما می‌توانید با تور قشم علاءالدین تراول همراه شوید تا از تمام جاذبه‌های آن دیدن نمایید و سفر کاملی داشته باشید.

جزیره قشم و تفریحات آبی آن

جزیره قشم به عنوان بزرگ‌ترین جزیره در خلیج فارس شناخته می‌شود که تنها ژئوپارک در خاورمیانه نیز هست و عجایب هفتگانه آن در نوع خود جذاب‌ترین و زیباترین است. اما در اینجا به معرفی تفریحات آبی در این جزیره زیبا و مرموز پرداختیم که این تفریحات نیز بسیار جالب و هیجان‌انگیز هستند.

  • اسکی روی آب: اسکی روی آب در واقع نوعی ورزش آبی به حساب می‌آید که اگر شما استقامت بدنی و تعادل خوبی دارید، پیشنهاد می‌کنیم حتما امتحان کنید. برای این کار کفش‌های اسکی خاصی در نظر گرفته شده که پس از اتصال به قایق کافیست فقط روی تعادل خود تمرکز کنید تا تجربه هیجان‌انگیزی از این ورزش آبی داشته باشید.
  • پاراسل‌سواری: پاراراسل‌سواری یک نوع تفریح آبی است که در واقع با اتصال چتر به قایق موتوری شما امکان پرواز بر فراز دریا را خواهید داشت که تجربه‌ای جذاب و هیجانی خواهد بود. زمانی که چتر به پرواز درمی‌آید به واسطه ارتفاعی که می‌گیرد شما امکان مشاهده نمایی زیبا از جزیره را به صورت کامل دارید.
  • قایق‌سواری: قایق‌سواری در جزیره قشم صرفا به قایق‌سواری روی آب محدود نمی‌شود، بلکه این قایق‌سواری در جایی انجام می‌شود که محل عبور دلفین‌هاست. در واقع شما در کنار لذت قایق سواری می‌توانید دلفین‌ها و شنای دسته‌جمعی آن‌ها را از نزدیک ببینید.
  • شاتل‌سواری: در شاتل‌سواری نیز باز شما با قایق موتوری کشیده می‌شوید در حالی که روی قایقی پلاستیکی نشسته‌اید. با حرکت قایق موتوری و سرعت گرفتن آن، قایق پلاستیکی روی امواج بالا و پایین می‌رود و هیجانی به یادماندنی برایتان فراهم خواهد کرد. برای تجربه این تفریح باید به این نکته دقت داشته باشید که برای اینکه داخل آب نیوفتید نیاز است که خود را با طناب‌های کمکی که وجود دارد محکم بگیرید. البته نگران نباشید چراکه هنگام سوار شدن جلیقه نجات و کلاه مخصوص به شما داده می‌شود تا در صورت افتادن در آب مشکلی برایتان پیش نیاید.
  • غواصی در اعماق دریا: اگر دوست دارید غواصی زیر آب را تجربه کنید، این تفریح برای شما جذاب خواهد بود، چراکه در مدت زمان حدود چهل دقیقه شما فرصت گش و گزار زیر آب و مشاهده انواع موجودات آبی مانند عروس دریایی، نرم‌تنان، صدف‌ها، مرجان‌ها، ماهی‌های تزیینی و انواع و اقسام آبزیان را از نزدیک خواهید داشت.
  • جت اسکی سواری: جت اسکی در واقع موتوری آب است که شما از طریق آن می‌توانید بر روی آب به صورت تک نفره و دونفره به تفریح بپردازید. شما می‌توانید با سرعت دلخواه به موتور سواری روی آب کنید که در نوع خود هیجان‌انگیز و جالب خواهد بود.

این موارد جاذبه‌های تفریحی آبی در قشم بودند که تجربه آن‌ها برای مسافران این جزیره بسیار جذاب است. حالا نوبت جزایر دیگر است همانند جزیره کیش که در ادمه به معرفی کامل‌تری از آن پرداخته‌ایم.

جزیره کیش و تفریحات آبی آن

جزیره کیش که با نام مروارید خلیج فارس شناخته می‌شود، جاذبه‌های دیدنی بسیاری را در خود جای داده است، که در این مطلب فقط جاذبه‌ها و تفریحات آبی این جزیره را برایتان معرفی می‌کنیم. اگر اولین بار است که می‌خواهید به این جزیره سفر کنید و یا بارها به این جزیره رفته‌اید ولی می‌خواهید تجربه‌ای متفاوت از آن داشته باشید پیشتنهاد می‌کنیم با تور کیش علاءالدین تراول همراه شوید تا تجربه‌ای خاص و متفاوت از سفر به این جزیره داشته باشید. جزیره کیش همچنین با نام جزیره مرجانی نیز شناخته می‌شود که به علت وجود مجموعه بسیار بزرگی از مرجان‌ها در این جزیره است. اگر عاشق هیجان هستید با تفریحات دریایی کیش می‌توانید آدرنالین خود را بالا ببرید. جزیره کیش نیز همانند جزیره قشم دارای تفریحاتی مانند: دوچرخه سواری در ساحل، جت اسکی، پاراسل‌سواری، تیوب یا شاتل‌سواری، پلاژهای مخصوص برای آفتاب گرفتن، شنا و تفریح برای بانوان و آقایان، ماهیگیری در اسکله تفریحی خلیج فارس و غیره است. همچنین تفریحات دیگری نیز دارد که عبارتند از:

غواصی در کیش: غواصی در جزیره کیش منحصر به فرد است، چراکه آب اطراف جزیره زلال است و شما می‌توانید زیر آب صخره‌های مرجانی، ماهی‌های رنگارنگ و شگفتی‌های زیر آب را به صورت شفاف ببینید.

پارک دلفین ها: پارک دلفین های کیش اولین مجموعه در ایران است که شامل دلفین، پنگوئن و پستاندارانی همچون شیر دریایی، گراز دریایی و گربه دریایی است. در این مجموعه نگهداری و زاد و ولد این موجودات طبق استانداردهای موجود صورت می‌گیرد. از برنامه‌های پارک دلفین ها می‌توان به دلفین شو، باغ پرندگان و کلاسیک شو اشاره کرد.

پارک بادی مارینا: پارک آبی بادی مارینا یکی از تفریحات مهیج آبی در جزیره کیش است که مجموعه‌ای از وسایل بادی پیوسته و به هم مرتبط مانند سرسره‌های بزرگ و ترامپولین و سکوهای بادی می‌باشد که روی دریای خلیج فارس سوار شده است.

کیبل اسکی: پارک کیبل اسکی در کیش را می‌توان اولین سایت اسکی در خاورمیانه به حساب آورد. این پارک کیبل اسکی بزرگ دارای جاذبه‌های منحصر به فرد و بسیار زیادی نیز هست. ورزش کیبل اسکی همان اسکی روی آب است که با تخته‌های اسکی و یک کابل اتصال از بالا ورزشکار را کنترل می‌کند. شما در این پارک کیبل اسکی می‌توانید با سرعت ۲۸ تا ۶۲ کیلومتر در ساعت به اسکی روی آب بپردازید و لذت ببرید. همچنین به این نکته توجه داشته باشید که سرویس‌دهی این مجموعه به طور همزمان به تعداد ۱۲ نفر امکان‌پذیر است.

پارک آبی اوشن: پارک آبی اوشن در جزیره کیش یکی از پارک‌های آبی است که با سانس‌های متفاوت برای آقایان و بانوان، بهترین تفریحات آبی را فراهم کرده است. تنوع و تعداد امکانات تفریحی و تجهیزات این پارک بسیار بالاست و با ظرفیت روزانه ۳۰۰۰ نفر آماده پذیرایی از اشخاص علاقه‌مند به هیجان می‌باشد.

بنانا سواری: بنانا در واقع نوعی تیوب شبیه به موز است که توسط قایق‌های تندرو یا جت بوت با سرعت زیادی روی سطح آب کشیده می‌شود. این تفریح هیجان‌انگیز دسته جمعی را می توانید با اعضای خانواده خود و حتی همراه با کودکانتان تجربه نمایید.

کایاک سواری: کایاک در واقع قایق‌های کوچک تک یا دو نفره هستند که در کیش جزو ارزان ترین تفریحات آبی به شمار می‌رود و برای تجربه آن باید به کلوپ دریایی مارینا کیش بروید. کایاک پارویی تک نفره و کایاک پدالی دو نفره انواع آن هستند که مدت زمان استفاده از آن ها یک ساعت می‌باشد.

قایق‌های تفریحی مختلف: شما امکان اجاره قایق‌های تفریحی بزرگ و کوچک بادبانی را در جزیره کیش دارید که می‌توانید به صورت تک نفره و یا دو نفره از آن‌ها استفاده نمایید. البته بهتر است برای اجاره این نوع قایق‌ها مهارت لازم برای راندن را داشته باشید وگرنه به مشکل خواهید خورد.

فلای بورد: ورزش فلای بورد یکی از تفریحات آبی هیجان‌انگیز در کیش است که از طریق فشار آب تا ارتفاع ۱۲ متری از سطح دریا می‌توانید پراوز کنید. برای لذت بردن از Flyboard کافیست تعادل خود را کنترل کنید تا هیجان فوق العاده‌ای را تجربه نمایید.

اسکوتر زیردریایی: همانطور که از نام این وسیله مشخص است، همانند یک زیردریایی تک نفره عمل می‌کند. اگر دوست دارید غواصی زیر آب را تجربه کنید و لی شنا بلد نیستید از طریق این وسیله می‌توانید سواحل مرجانی جزیره کیش را به راحتی مشاهده کنید.

پدل بورد: پدل بورد نوعی تخته موج سواری است که می‌توانید ایستاده یا نشسته با پارو آن را هدایت نمایید. هیجان پدل بورد را نیز در جزیره کیش می‌توانید تجریه کنید.

کشتی کف شیشه‌ای: در صورتی که به اسکله تفریحی کیش یعنی اسکله چوبی بروید می‌توانید سوار کشی کف شیشه‌ای شوید. از طریق کف شیشه‌ای این کشتی شما می‌توانید انواع موجودات آبزی و ماهیان مختلف ساحل مرجانی کیش از جمله ماهی‌های آکواریومی، طوطیا، انواع مرجان در رنگ‌های مختلف، لاک پشت دریایی و حتی سفره ماهی را مشاهده نمایید.

کلام آخر

اگر از علاقه‌مندان به جنوب کشور هستید و می‌خواهید تجربه‌ای ناب از سفر داشته باشید، پیشنهاد علاءالدین تراول همراهی با تورهای جنوب کشور است. چراکه از این طریق می‌توانید جاذبه‌های دیدنی پرطرفدار و همچنین تفریحات زیادی را تجربه کنید، حتما به سایت علاءالدین تراول سر بزنید و با تورهای ایرانگردی این شرکت بیشتر آشنا شوید.

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: