April 2024 29 / دوشنبه ۱۰ ارديبهشت ۱۴۰۳
کمالزاده بر استفاده از تکنولوژی دیجیتال جهانی تاکید کرد
کد خبر: ۴۰۴۰۶۹
۰۷ آبان ۱۴۰۲ - ۱۷:۰۰
0
کمالزاده بر استفاده از تکنولوژی دیجیتال جهانی برای عبور فولاد آلیاژی از رقبا تاکید کرد.

عبور فولاد آلیاژی از رقبا با توسل به علوم روز

بیست و پنجمین همــایش پژوهشگران صنعت فولاد کشور در روز‌های ۲ الی ۴ آبان ماه ۱۴۰۲ با عنوان سمپوزیوم فولاد ۴۰۲ به وسیله انجمن آهن و فولاد ایران در مرکز همایش‌های بین‌المللی کیش برگزار شد. در این همایش، فولادسازان مطرح کشور حضور یافتند و به اشکال گوناگون ظرفیت‌ها و مشکلات این صنعت را مطرح کردند.


یکی از فولادسازی‌های معتبر کشور که در این همایش حضور داشت، شرکت فولاد آلیاژی بود. این فولادسازی که گام‌های گسترده‌ای در عرصه فولادسازی برداشته، حرف‌های بسیاری برای صنعت فولاد داشت. به همین دلیل پول نیوز با محمد کمال زاده مدیرعامل و نایب رییس هیات مدیره فولاد آلیاژی گفت و کرد که در ادامه آمده است.


مدیرعامل فولاد آلیاژی با اشاره به تاریخچه تحولات صنعتی گفت: انقلاب‌های صنعتی که هر کدام حادثه مبارکی بودند، باعث افزایش بهره‌وری و کاهش قیمت‌های تمام شده در صنایع مختلف شدند و هر از چندگاهی به تناسب ماهیت زمانی و مکانی، انقلاب‌های مختلف در حوزه صنعت شکل می‌گیرد. وی با یادآوری اینکه آخرین انقلاب صنعتی، انقلاب چهارم صنعتی بود که به انقلاب دیجیتال معروف است. این انقلاب با توجه به نیاز شهروندان به ارتقای سطح تکنولوژی و پیشرفت دیجیتال شکل گرفت و الان اثرات آن را در زندگی مردم، استفاده از فضا‌های مجازی، گوشی‌های هوشمند و نسل‌های مختلف ارتباطی مشاهده می‌کنیم.


کمالزاده با اعلام اینکه صنعت فولاد یک صنعت سابقه دار و صنعت های‌تک است گفت: بشر از ابتدا که نیاز به صنعت فولاد داشت، به صورت سنتی استخراج آهن و تولید فولاد را در برنامه داشت. وی با تاکید بر اینکه روند توسعه در صنعت فولاد با جدیت وجود داشته گفت: روند توسعه صنعت فولاد بدین جا رسید که امروز فولاد‌های خاص، فولاد‌های هوشمند و حتی فولاد‌های خود ترمیم کننده را تولید کرده و فولاد‌های با ارزش افزوده بالا را داریم.

 

 

مدیرعامل فولاد آلیاژی با اشاره به اینکه سطح تکنولوژی همراه با سطح تکنولوژی بشری ارتقا پیدا کرده گفت: صنعت فولاد هم ناگزیر به استفاده از انقلاب چهارم صنعتی یا انقلاب دیجیتال برای ارتقای سطح کیفی و کاهش قیمت تمام شده و افزایش رضایت مصرف کننده‌هایی است که از این صنعت استفاه می‌کنند.


وی با تاکید بر اینکه با پیاده سازی انقلاب چهارم صنعتی، می‌توانیم تا ۳۰ درصد هزینه‌های تولید فولاد را از حوزه ابتدای خط که معدن باشد تا انتهای خط که ساخت محصولات نهایی باشد در صنعت فولاد کاهش بدهیم گفت: این رویکرد باعث کاهش بهای تمام شده، افزایش سودآوری و کاهش قیمتی می‌شود که مصرف کننده نهایی در یک سطح خوبی از کیفیت می‌تواند محصولات را استفاده کند.


کمالزاده از صنعت فولاد آلیاژی به عنوان یک صنعت بسیار پیچیده و پیشرفته نام برد و گفت: مانند صنایع دیگر فولادی، دانش فنی فولاد آلیاژی ایران در ابتدای امر توسط شرکت‌های پیشگام دنیا خریداری شد. این دانش فنی در ۵ سطح اتوماسیون تعریف شد که سال ۷۰ تا ۷۵ در نوع خود از نظر سطح تکنولوژی دیجیتال در دنیا بی‌نظیر بود.


وی با تاکید بر اینکه بعد از گذشت بیست و چند سال از کارکرد شرکت فولاد آلیاژی، همان مجموعه‌ای که ایجاد شده در طول زمان از نظر سطح دیجیتال در مجموعه در پنج سطح اتوماسیونی بی‌نظیر است.
مدیرعامل فولاد آلیاژی با اعلام اینکه اگر انقلاب صنعتی را به چند بخش تقسیم کنیم، یکی از بخش‌های عمده، دیتا ماینینگ است گفت: اکنون در فولاد آلیاژی سیستم‌های تصمیم‌گیری با دیتا‌های کلان را پیاده می‌کنیم که می‌تواند در حوزه‌های تولید و حوزه‌های مالی کمک کند تا نسبت به رقبایمان عملکرد بهتری داشته باشیم.

 

بیشتر بخوانید: افتتاحیه سمپوزیوم فولاد ۱۴۰۲ بزرگ‌ترین گردهمایی صنعت فولاد کشور


وی با اعلام اینکه در حوزه تولید نیز سطح اتوماسیون را در چند بخش ارتقا دادیم گفت: بعضی از پروژه‌ها تمام شده و بعضی از پروژه‌ها در حال اجراست.
کمالزاده با اعلام اینکه اکنون روی بحث پردازش تصویر و خطوط کنترل تولید کار می‌کنیم کفت: با جدیت روی بحث ردیابی مکانیزم محصول و در حوزه هوش مصنوعی در زمینه برنامه‌ریزی تولید با جدیت کار می‌کنیم. این‌ها همه علومی هستند که در انقلاب چهارم صنعتی مورد استفاده قرار می‌گیرند.


وی با تاکید بر اینکه هدف ما پیاده سازی هوشمند و هوش مصنوعی در سطح مجموعه‌های شرکت در بحث سخت‌افزاری، دیتا مدلینگ و سیستم‌های تصمیم‌گیری است گفت: رشد و توسعه جامعه با یک سرعت زیادی در حال شکل گیری است. نمودار رشد صنعت دیجیتال یک نمودار پر شیب و پر شتاب است. واحد اقتصادی و صنعتی بدون نگاه استفاده از علوم روز نمی‌تواند، فضای رقابتی که داشت را حفظ کند و بالتبع شرکت‌هایی که با همین رشد، نمودار و شیب سرعت استفاده کنند، از این ابزار با همین شیب سرعت بازار‌های خود را از دست می‌دهند.

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: