April 2024 28 / يکشنبه ۰۹ ارديبهشت ۱۴۰۳
کد خبر: ۴۰۴۱۶۹
۱۰ آبان ۱۴۰۲ - ۰۸:۱۵
0
تسهیلات بهسازی،نوسازی و مقاوم سازی بافت های فرسوده وناکارآمد شهری به ازای ساخت هرواحد مسکونی تا ۵۵۰ میلیون تومان افزایش یافت.

افزایش سقف تسهیلات بهسازی،نوسازی و مقاوم سازی بافت های فرسوده و ناکارآمدی شهری

به نقل از پایگاه خبری بانک مسکن-هیبنا، با هدف کمک به تولید مسکن و افزایش عرضه، حفظ ویژگی با ارزش بافت‌های فرسوده وناکارآمدی شهری و همچنین خلق فضا‌های جدید متناسب با نیاز روز محدوده‌ها و محلات هدف، سقف تسهیلات بافت فرسوده شهری افزایش یافت.

این تسهیلات در محدوده‌ها و محلات مشمول طرح و برنامه‌های بازآفرینی شهری به اشخاص حقیقی و حقوقی برای احداث واحد‌های مسکونی با درنظرداشتن هزینه باقیمانده پروژه به ازای ساخت هر واحد۵۵۰ میلیون تومان پرداخت می‌شود.

تسهیلات از سه منبع تودیعی دولت، منابع بدون سپرده بانک و منابع داخلی بانک (اوراق ممتاز) قابل پرداخت است.

تسهیلات بافت فرسوده از محل منبع تودیعی دولت ۱۸۵ میلیون تومان و بانرخ سود صفردرصد، منابع بدون سپرده بانک ۱۸۵ میلیون تومان و با نرخ سود۲۳ درصد و از محل اوراق ممتاز۱۸۰ میلیون تومان و با نرخ ۲۱٫۵ درصد اعطا می‌شود که در مجموع سقف تسهیلات اعطایی برای ساخت یک واحد مسکونی در مناطق بافت فرسوده و ناکارآمد شهری۵۵۰ میلیون تومان تعیین می‌شود.

تسهیلات متناسب با پیشرفت پروژه و حداکثر در ۴ مرحله پرداخت می‌شود و ملاک تعیین میزان پیشرفت فیزیکی پروژه صرفا گزارش ارزیابی توسط بانک و براساس ضوابط و مقررات جاری است.

مجموع دوران مشارکت مدنی و فروش اقساطی تسهیلات طرح قرارداد عاملیت (اعتبار۱۴۰۱) حداکثر به مدت ۷ سال (۲ سال دوران ساخت و ۵ دوران تقسیط) تعیین شده است.

درخصوص قرارداد‌های منعقد از محل اعتبار سال‌های گذشته ملاک عمل برای واریز مراحل سهم الشرکه، ضوابط اعلامی در مقطع انعقاد قرارداد خواهد بود.

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: