April 2024 29 / دوشنبه ۱۰ ارديبهشت ۱۴۰۳
مدیرعامل از اقداماتی خبر داد که منجر به رونق و سوددهی شد
کد خبر: ۴۰۴۱۷۵
۰۹ آبان ۱۴۰۲ - ۱۳:۰۰
0
مدیرعامل سنگ آهن مرکزی از اقداماتی خبر داد که منجر به رونق و سوددهی شرکت شده است.

حرکت سنگ آهن مرکزی بر ریل توسعه

مدیرعامل شرکت سنگ آهن مرکزی ایران – بافق به تشریح روند خط پرعیارسازی پرداخت و گفت: با تلاش و کمک همکارانمان در مجموعه ایمیدرو و همفکری‌هایی که دوستانمان در گروه غدیر داشتند، خط پرعیارسازی سازی یکی از شرکت‌های زیر مجموعه را زیر ۶ ماه به بهره برداری رساندیم.
مجتبی حمیدیان با تاکید بر اینکه می‌توانم بگویم با پرعیارسازی این شرکت اقماری تبدیل به یک شرکت سودده می‌شود گفت: خوراک این سنگ‌ها از ماه گذشته وارد مدار شرکت شده و نیاز بخشی از سنگ مورد نیاز را با استفاده از این ظرفیت تامین می‌کنیم.
وی از همکاری گسترده با شرکت غدیر خبرداد و گفت: به همکاری مجموعه غدیر، در حال احداث کارخانه کنسانتره یک میلیون و ۱۰۰ هزار تنی هستیم.
مدیرعامل شرکت سنگ آهن مرکزی ایران – بافق با اعلام اینکه بتازگی با حضور مدیرعامل ایمیدرو، کلنگ احداث این کارخانه زده شد گفت: تامین مالی این کارخانه را از طریق EPCF پیگیری می‌کنیم.

 


وی با اشاره به اینکه ۳ الی ۴ مجموعه برای همکاری اعلام آمادگی کردند گفت: تمامی پیشنهاد‌ها را بررسی می‌کنیم و روند اجرایی آن را جلو می‌بریم که طبیعتا در نهایت تامین مالی ما را انجام می‌دهند.
حمیدیان با اعلام اینکه متوقف نمی‌شویم و مسیر‌های دیگر هم دنبال می‌کنیم گفت: در شرایط کنونی دو نیروگاه ۲۵ مگاواتی را برای تامین کسری برق در دستور کار داریم که بین هزار و پانصد تا دو هزار میلیارد سرمایه گذاری این دو پروژه است.
وی با اعلام اینکه هر دو پروژه با سرمایه گذاری بخش خصوصی بود گفت: اولین نیروگاه تابستان امسال به بهره برداری رسید و بخش زیادی از نیاز برق ما را تامین کرد و دومین نیروگاه تا یکی دو ماه آینده به بهره برداری می‌رسد.
مدیرعامل شرکت سنگ آهن مرکزی ایران – بافق با یادآوری اینکه اولین نیروگاه با حضور وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی افتتاح شد گفت: این جا هم موضوع تامین مالی را از طریق مسیر‌های مختلف و مشارکت شرکت‌های مختلف پیگیری و استفاده کردیم.
وی با اشاره به اینکه یک سری ظرفیت‌ها و دارایی‌ها اعم از سنگ و محصولات دیگر را داریم که این‌ها هم به دلایل مختلف مورد بهره برداری قرار نگرفته بود گفت: ارزش این‌ها قابل توجه است و باید بهره برداری از آن‌ها در دستور کار قرار می‌گرفت.
حمیدیان از پیگری برای توسعه آهن اسفنجی خبر داد و گفت: اکنون پیگیر توسعه آهن اسفنجی از مسیر مولدسازی بخشی از این‌ها هستیم.
وی از انتشار اوراق سلف خبر داد و گفت: سال گذشته مجوز انتشار اوراق سلف به مبلغ سه همت را برای اولین بار در کل گروه خانواده صندوق فولاد کلید زدیم.
مدیرعامل شرکت سنگ آهن مرکزی ایران – بافق با اشاره به اینکه صندوق فولاد سهامدار سنگ آهن مرکزی است گفت: تجربه انتشار اوراق سلف را با همکاری صندوق فولاد برای اولین بار کلید زدیم که امیدواریم با کار‌های مختلفی که انجام می‌شود، ماه آینده این اوراق را منتشر کنیم.

 

بیشتر بخوانید: تحریم عامل چرخش نگاه‌ها به صنایع معدنی بود (+فیلم)


وی از تعامل با بانک‌های مختلف خبر داد و گفت: برای تامین مالی کوتاه مدت و میان مدت تعامل خوبی با بانک‌ها داریم که چند مورد آن‌ها اتفاق افتاده است.
حمیدیان با اعلام اینکه بخشی از پروژه‌های شرکت سنگ آهن مرکزی، پروژه‌های اصلاح خط است گفت: پروژه‌های اصلاح خط به اندازه‌ای اهمیت دارد که بعضا تا ۱۵ درصد حجم تولید را بالا می‌برد، اقدام موثری که در این سال‌ها به دلایل نامعلومی اجرا نشده است.
وی افزود: با محاسباتی که انجام دادیم، با همین تعاملات بانکی مختلف و یک یا دو مورد از این اصلاحاتی که انجام دادیم، علاوه بر اینکه پروژه اجرا می‌شود، سودآوری برای شرکت دارد.

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: