April 2024 29 / دوشنبه ۱۰ ارديبهشت ۱۴۰۳
کد خبر: ۴۰۴۱۸۰
۱۲ آبان ۱۴۰۲ - ۲۰:۳۰
0
رفیعی گفت: پسماندسوزی، آلاینده‌هایی را وارد هوای تهران می‌کند که در آنالیز شاخص آلودگی هوای تهران نشان می‌دهد که منبع آلودگی جدید است.

پسماندسوزی، آلاینده‌های جدیدی به آلودگی هوای تهران اضافه کرده است

سمیه رفیعی، رئیس فراکسیون محیط زیست مجلس شورای اسلامی در گفتگو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران جوان درباره وارونگی هوا در فصول سرد سال گفت: در فصل‌های سرد سال شاهد پدیده وارونگی هوا هستیم، چون هوای آلوده پایین می‌آید و مردم آن را تنفس می‌کنند.

نماینده مردم تهران، اسلامشهر، ری و شمیرانات در مجلس اظهار کرد: برای جلوگیری از آلودگی هوا باید یکسری اقدامات انجام شود، اما نباید همزمان با پدیده وارونگی هوا باشد.

رفیعی تصریح کرد: پسماندسوزی در تهران، آلاینده‌هایی را وارد هوای تهران می‌کند که این آلاینده‌ها خیلی خطرناک هستند و می‌توانند به‌طور مستقیم بر روی سلامت مردم تاثیر بگذارند چراکه آلاینده‌های نرمالی نیستند که همیشه وجود داشته باشند.

عضو کمیسیون کشاورزی، آب و منابع طبیعی مجلس اظهار کرد: یک الی دو سال است که این نوع آلاینده‌ها را در آنالیز شاخص آلودگی هوای تهران می‌بینیم که نشان می‌دهد منبع آلودگی جدید است و خیلی اثرگذار است لذا باید مدیریت شود.

رفیعی گفت: مدیران برای مدیریت حوزه آلودگی هوا بحرانیزه عمل می‌کنند و دائم به راه‌حل‌های پوسیده و نخ‌نما شده متوسل می‌شوند که جوابگو هم نیست البته باید در زمان آلودگی هوا مدیریت انجام شود به سبب اینکه مردم مواجهه کمتری با آلودگی هوا داشته باشند.

وی ادامه داد: ۱۰ الی بیست سال است که به‌طور مکرر یک راه‌حل انجام می‌شود و هیچ خلاقیتی نیست که راهکار دیگری ارائه دهد و از آنجا که راهکار همیشگی پاسخگو نیست باید مدیران برای آن فکری کنند نه اینکه صرفا در ایام پیک آلودگی بنشینند و برای آن کارگروه اضطرار آلودگی هوا تشکیل دهند، چون این کارگروه همیشه کارش را انجام می‌دهد و در قانون هم تکالیفی برای آن دیده شده است.

رئیس فراکسیون محیط زیست مجلس تصریح کرد: در قانون هوای پاک برای همه دستگاه‌ها تکالیفی دیده شده است و اجرای این قانون فقط مربوط به فصول سرد سال نیست، چون تکالیف دائمی دارد که باید هر دستگاه برای اجرای آن اهتمام داشه باشد تا نقایص برطرف شود، اما متاسفانه به این صورت نیست.

نماینده مردم تهران، اسلامشهر، ری و شمیرانات در مجلس اضافه کرد: طبق آخرین بررسی و نظارتی که دیوان محاسبات کرد کمتر از ۱۰ درصد از دستگاه‌ها به وظایفشان در قانون هوای پاک عمل می‌کنند.

رفیعی گفت: اگر قانون هوای پاک اجرایی شود اوضاع حتما بهتر می‌شود و دلیل اجرایی نشدن آن را باید از مدیران اجرایی پرسید.

رئیس فراکسیون محیط زیست مجلس اظهار کرد: برای اولین بار برای ترک فعل‌ها در حوزه محیط زیست برای مدیرانی که قصور داشته‌اند مجلس چهار حکم قطعی گرفته است.

رئیس فراکسیون محیط زیست مجلس در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران جوان:

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: