کد خبر: ۴۰۴۲۴۳
۱۱ آبان ۱۴۰۲ - ۰۸:۴۵
0
رئیس سازمان بهزیستی گفت: احکام انفصال ۴ معاون وزیر به دلیل ترک فعل در خصوص عدم اجرای قانون حمایت از معلولان صادر شده است.

انفصال از خدمت ۴ معاون وزیر به دلیل عدم اجرای قانون حمایت از معلولان

علی محمد قادری، رئیس سازمان بهزیستی در نشست خبری پیرامون اولین آزمون استخدامی ویژه معلولان در دستگاه‌های اجرایی که امروز دهم آبان ماه در سازمان بهزیستی برگزار شد، گفت: این سازمان مردمی است و امروز توانسته است قدم‌های خوبی برای معلولان بردارد.

وی افزود: امروز هم افزایی دستگاه‌ها ایجاد شده و مقرر شده تا دستگاه‌ها برای جامعه دارای محدودیت جسمی برنامه‌هایی را مدیریت و راهبری کنند.

جذب ۴ هزار معلول در آزمون ویژه معلولان

رئیس سازمان بهزیستی تاکید کرد: سازمان امور اداری استخدامی کشور در این ۲ سال عنایت ویژه‌ای به بهزیستی داشته و باید قدردان آن‌ها باشیم. امروز حرف از آزمون استخدامی افراد دارای معلولیت است و باید گفت این آزمون مستقل تا پایان سال ۱۴۰۲ برگزار می‌شود و بیش از ۴هزار معلول استخدام می‌شوند.

وی ادامه داد: در چند روز گذشته افرادی که در پست‌های مدیریتی که در برابر معلولان ترک فعل داشته‌اند، شناسایی و مشمول ترک فعل دستگاه‌های نظارتی شده‌اند و احکام انفصال ۴ معاون وزیر به دلیل ترک فعل در خصوص عدم اجرای قانون حمایت از معلولان صادر شده است.

‌وی ادامه داد: سازمان اداری استخدامی به این باور رسیده و عزم جدی را دارد تا آزمون مستقلی را تا پایان سال ۱۴۰۲ برگزار کند.

رئیس سازمان بهزیستی کشور با بیان اینکه حدود ۴۵ دستگاه در جلسه حضور پیدا کرده‌اند گفت: امروز هر فردی که در جلسه سازمان بهزیستی حضور پیدا کند، یک جایزه شگفتانه‌ای دریافت خواهد کرد و آن این است که اجازه خواهیم داد که شما از یک مرکز شیرخوارگاهی که ممکن است تا پایان عمرتان اجازه پیدا نکنید، بازدید کنید و در جریان زیست این چنینی قرار گیرید، این جایزه را به شما تقدیم خواهیم کرد. چون شما برای افراد دارای معلولیت بها قائل شده و به ۱۰ درصد از افرادی که در کشور ما معلول هستند احترام گذاشته‌اید.

قادری با بیان اینکه الزامات قانونی را در حوزه‌های مناسب سازی اشتغال بهداشت و استخدام و فنی در جلسات پیگیری و گوشزد شده است و ما آن را پیگیری می‌کنیم، گفت: مقرر است تا قبل از ۱۲ آذر، با هم‌افزایی که در این جلسه است، مقدمات جذب حداقل ۴۰۳۳ نفر را در دستگاه‌ها رقم زنید.

قادری در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره با موفقیت‌های معلولان گفت: یکی از معلولان نابینا در کنکور پزشکی موفق بود و حتی برخی از این بزرگواران مقام نایب قهرمانی پاراسیایی را کسب کردند.

تحصیل ۱۰۰ هزار دانش آموز استثنایی در کشور

رئیس سازمان بهزیستی کشور با بیان اینکه ما بیش از ۱۰۰ هزار دانش آموز استثنایی داریم گفت: اگر حداقل‌های نظام آموزشی و حمل و نقل و بهداشت نباشد این کودکان دچار مشکلات عدیده‌ای خواهند شد.

وی با اشاره به افرادی که فرزندان طیف اوتیسم دارند، گفت: از هر ۲۸۶ کودک دختر یک کودک ممکن است دچار طیف اوتیسم باشد، برای این‌ها باید نظام مناسب سازی در جامعه به وجود آید.

رئیس سازمان بهزیستی کشور در بخش پایانی صحبت‌هایش با اشاره به سالمند شدن جمعیت کشور گفت: در ۳۳ سال آینده، ۲۵ تا ۳۰ درصد کشور ما سالمند هستند و باید زیرساخت سالمندی را ایجاد کنیم.

علی افشاری، مدیرکل نیروی انسانی و پشتیبانی سازمان بهزیستی کشور هم در این نشست گفت: براساس قانون ۳۰ درصد از پست‌های اپراتور و مسئول دفتر و تلفنچی باید به معلولان اختصاص می‌یافت که تاکنون اجرا نشده است و بهانه آن‌ها این است که این پست‌ها از ردیف ساختاری حذف شده اند.

وی افزود: یکی از ماده‌های قانونی حمایت از معلولان، اخذ آزمون اختصاصی برای معلولان بوده، اما با گذشت ۱۰ سال از قانون قبلی معلولان مغفول مانده اند و در جلسه سازمان بازرسی و سازمان اداری استخدامی مقرر شد تا قانون ۳ درصد استخدام برگزار شود.

مدیرکل نیروی انسانی و پشتیبانی سازمان بهزیستی کشور ابراز کرد: در سنوات گذشته ۱۰ آزمون فراگیر برگزار شده و ۳ درصد از سهمیه استخدامی‌ها را کسر و به معلولان تخصیص داده اند، اما بعد از بررسی‌های ما و سازمان استخدامی فقط یک سوم سهمیه‌ها در دستگاه‌ها به کارگیری شده اند به طوری که از ۵ هزار و ۶۰۰ نفر تنها ۱۶۰۰ نفر استخدام شده اند و ۴ هزار و ۳۳ نفر باقی مانده اند.

وجود ۱۹ هزار معلول دانشگاهی بیکار در کشور

وی خاطرنشان کرد: در حال حاضر ۱۹ هزار معلول با تحصیلات دانشگاهی بیکار در کشور داریم که ۱۰ هزار و ۲۳۴ نفر از آن‌ها ها زن و ۹ هزار نفر دیگر مرد هستند که بیکار هستند.

حسین عرب اسدی معاون سرمایه انسانی سازمان اداری و استخدامی کشور هم در این نشست اظهار کرد: سالانه حدود ۶۰ هزار نفر به خاطر تصادفات خودرو‌ها معلول می‌شوند و نمی‌توان کسی را مقصر دانست. تصادف از جمله عوامل ایجاد نقص است که این عامل براثر نقص نظام اجتماعی است و باید خدماتی را به آن‌ها ارائه کرد.

وی اضافه کرد: سهمیه‌ای قانونی برای افراد دارای معلولیت در قانون تعیین شده تا این افراد در آزمون استخدامی رقابت کنند و دستگاه‌های اجرایی و اداری می‌توانند معلولان افراد را استخدام کنند که حدود ۳۰ تا ۴۹ درصد جایگاه اداری در دستگاه‌ها وجود دارد.

وی ابراز کرد: ۴ هزار و ۳۳ نفر در دستگاه‌ها می‌توانند با استفاده از سهمیه‌ها استخدام شوند و اگر افراد دارای معلولیت برای مقام‌های استخدامی مهارت کافی را نداشتند، سازمان بهزیستی می‌توانند برای آن‌ها کلاس‌های توانمند سازی برگزار کند.

عرب اسدی عنوان کرد: شرایط استفاده معلولان در دستگاه‌های اجرایی ایجاد شده و دستگاه‌ها می‌تواند از این ظرفیت استفاده کند تا آن‌ها از مستمری گیری رها شوند و در تلاشیم تا دفترچه آزمون استخدامی فراهم شود و تا مهلت زمانی قبل از روز جهانی معلول، آن را تنظیم و منتشر کنیم.

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: