مجری طرح گوهرسنگ در مراسم اختتامیه مسابقات ملی مهارت گوهرتراشی:
کد خبر: ۴۰۴۲۸۵
۱۳ آبان ۱۴۰۲ - ۱۷:۳۰
0
مجری طرح گوهرسنگ گفت: هدف اصلی برگزاری مسابقات گوهرتراشی، شناسایی فعالان برای برندسازی و شناسنامه دار شدن آنها برای ورود به بازار های بین المللی است.

هدف برگزاری مسابقات گوهرتراشی، شناسایی فعالان برای برندسازی است

به گزارش روابط عمومی ایمیدرو، سید ابومحمد هاشمی، امروز در مراسم اختتامیه اولین دوره مسابقات ملی آزاد مهارت گوهرتراشی تصریح کرد: علاقه‌مندان در مسابقات ملی مهارت گوهرتراشی از ۳۱ استان ثبت نام کردند و در مرحله نهایی، بیش از ۷۰ نفر از ۲۰ استان مسابقات حضور یافتند. وی ادامه داد: در این مسابقات، داوران از استادان سطح ملی و بین المللی بودند.

مجری طرح گوهرسنگ با بیان اینکه سند ملی گوهرسنگ حدود ۲.۵ سال پیش ابلاغ شد، گفت: به دنبال آن، طرح توسعه گوهرسنگ توسط ایمیدرو اجرایی شد. وی افزود: در سند مذکور، ۶ استراتژی کلان با ۴۵ فعالیت عمده به صورت زنجیره پیوسته از اکتشافات تا حضور مصنوعات و تولیدات در بازار‌های بین المللی تدوین شده است.

هاشمی با اشاره به اینکه ۷ وزارتخانه درگیر سند گوهرسنگ هستند، گفت: ۲۰ نهاد دولتی و غیر دولتی، فعالیت خود را به طور مطلوب انجام می‌دهند. وی افزود: ایمیدرو با سازمان آموزش فنی حرفه‌ای قراردادی مبنی بر آموزش گوهرتراشی منعقد کرد و تاکنون افراد متعددی به صورت کاملا حرفه‌ای آموزش دیده اند.

ایمیدرو، الهام بخش توسعه گوهرتراشی

حسن کامرانی فرد، مدیر کل آموزش فنی و حرفه‌ای خراسان جنوبی در این مراسم گفت: ایمیدرو برای توسعه گوهرتراشی، الهام بخش است. وی ادامه داد: در این دوره از مسابقات گوهرتراشی، شرکت کنندگان مسابقات از ۲۰ استان حضور داشتند. به طوری که حتی شرکت کننده‌ای با سن ۹ سال داشتیم.

کامرانی فرد با اشاره به اینکه در سال بعد، در نظر داریم مسابقات گوهرتراشی را توسعه دهیم، اذعان کرد: موضوع گوهرتراشی، رکاب و ... در برنامه سال آینده است.

وی افزود: همچنین بنا داریم چتر آموزش‌های مهارتی در استان را گسترده کنی و هدف ما این است که نگاه‌ها را به سمت ارتقای ارزش افزوده پیش ببریم. کامرانی فرد خاطرنشان کرد: این مسابقه در مقایسه با سایر مسابقات، اقدامی مطلوب و ارزشمند بود.

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: