کد خبر: ۴۰۴۳۱۲
۱۴ آبان ۱۴۰۲ - ۰۶:۰۰
0
وزیر کشور گفت: برای اجرای قانون هوای پاک ازجمله کار‌هایی که در دستورکار قرار دادیم اجرایی‌سازی جدی‌تر حمل‌ونقل عمومی برقی است.

اجرایی‌سازی حمل‌ونقل عمومی برقی در دستورکار وزارت کشور

احمد وحیدی، وزیر کشور در گفتگو با باشگاه خبرنگاران جوان در ارتباط با اجرا شدن قانون هوای پاک توسط وزارت کشور اظهار کرد: مسئولیت قانون هوای پاک اصولا وظیفه سازمان حفاظت محیط زیست است، اما وزارت کشور از باب همکاری و کمک به این سازمان، کار‌ها و اقدامات خود را دنبال می‌کند.

وزیر کشور گفت: ازجمله کار‌هایی که در دستورکار قرار دادیم اجرایی‌سازی جدی‌تر حمل‌ونقل عمومی برقی است. در حوزه اتوبوس‌ها، موتورسیکلت‌ها و تاکسی‌ها اقدامات مهم و خوبی را در دستورکار قرار دادیم.

وی ادامه داد: به اضافه این اقدامات موضوعات دیگری که می‌تواند به قانون هوای پاک و کمتر شدن و رفع آلودگی هوا بیانجامد را در برنامه‌های وزارت کشور داریم و به دوستان در سازمان‌های دیگر و به‌خصوص سازمان حفاظت محیط زیست که مسئولیت اصلی این کار را برعهده دارد، کمک می‌کنیم.

قانون هوای پاک سال ۹۶ در مجلس شورای اسلامی تصویب شد، اما هنوز بسیاری از مواد آن اجرایی نشده است.

قانون هوای پاک بر اساس ۳۴ ماده خود دستگاه‌های مختلف اجرایی در کشور ازجمله وزارت کشور، وزارت نفت، وزارت نیرو، نیروی انتظامی، شهرداری، صداوسیما و... را مکلف کرده است که هر یک به تناسب وظایف خود، اقداماتی را برای کنترل آلودگی هوا در کشور اجرایی کنند.

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: