کد خبر: ۴۰۴۳۳۰
۱۹ آبان ۱۴۰۲ - ۰۶:۰۰
0
دبیر انجمن انبوه سازان مسکن استان تهران گفت: واحد‌های مسکونی لاکچری که تعداد زیادی از آن‌ها هم خالی است نقش موثری در افزایش قیمت مسکن در تهران دارند.

خانه‌های لاکچری متوسط قیمت مسکن در تهران را افزایش می‌دهند

ایرج رهبر دبیر انجمن انبوه سازان مسکن استان تهران گفت: اعلام آمار‌های بانک مرکزی برای قیمت مسکن در مهر ماه که امروز منتشر شده تنها برای استان تهران و آن هم برخی از مناطق است که به متوسط متری ۷۶ میلیون تومان رسیده است و طبق بررسی‌های صورت گرفته در برخی از مناطق این افزایش قیمت کمتر بوده است.

به گفته وی در حال حاضر قیمت‌ها در برخی از مناطق کمتر از این میزان است و در صورتی که عرضه و تقاضا در مناطق مختلف همخوانی داشته باشد مشکلی از لحاظ اثر گذاری روانی در حوزه قیمت وجود نخواهد داشت.

او افزود: بخش زیادی از این افزایش قیمت مربوط به واحد‌های لاکچری است که تعدادی از آن‌ها به بازار عرضه نشده و در صورتی که اخذ مالیات از خانه‌ها انجام شود نقش موثری در بهبود و کاهش قیمت‌ها خواهد داشت.

براساس این گزارش طبق اعلام بانک مرکزی در مهرماه امسال تعداد آپارتمان‌های مسکونی معامله شده در شهر تهران به ۳/۱ هزار واحد مسکونی رسیده که نسبت به ماه قبل آن و ماه مشابه سال قبل به ترتیب ۲۰/۰ درصد افزایش و ۴۲/۲ درصد کاهش را نشان می‌دهد.

همچنین در ماه مورد گزارش، متوسط قیمت خرید و فروش یک متر مربع زیربنای واحد مسکونی معامله شده از طریق بنگاه‌های معاملات ملکی شهر تهران ۷۶۰/۶ میلیون ریال بوده است که حکایت از افزایش ۱/۰ درصد‌ی قیمت نسبت به ماه قبل دارد.

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: