April 2024 29 / دوشنبه ۱۰ ارديبهشت ۱۴۰۳
عضو کمیسیون اجتماعی عملکرد بانک‌ها را سوال برانگیز توصیف کرد
کد خبر: ۴۰۴۳۴۲
۲۶ آبان ۱۴۰۲ - ۱۳:۰۰
0
عضو کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی عملکرد بانک‌ها را سوال برانگیز توصیف کرد و گفت: بانک‌ها در تسهیلات پردازی همه چیز را زیر سوال برده اند.

بانک‌ها تولید را به خاک سیاه نشانده اند

خلیل بهروزی فر با انتقاد شدید از بهره مرکب گفت: اگرچه بنگاه اقتصادی برای تامین سرمایه در گردش ناچار به دریافت تسهیلات از بانکی هستند، اما هر بنگاه اقتصادی که ناچار به دریافت تسهیلات از بانک‌ها شده، به بحران رسیده و کارفرمایش به خاک سیاه نشسته است.

 

وی بهره مرکب را سمی خطرناک برای تولید و اقتصاد کشور دانست و گفت: تسهیلات بانکی با بهره بالا عامل ویرانی بنگاه‌های اقتصادی است، اما بدتر از آن بهره مرکب است که نه تنها دردی از واحد‌های تولیدی دوا نمی‌کند، بلکه بنگاه اقتصادی را به خاک سیاه می‌نشاند.

 

نماینده فومن در مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه اگر بنگاه اقتصادی سود بالای ۵۰ درصد داشته باشد که ناچار به دریافت تسهیلات از بانک نمی‌شود گفت: اگر واحد تولیدی درآمد قابل توجهی داشته باشد، ناچار به دریافت تسهیلات نمی‌شود و اگر هم تسهیلات بگیرد، میتواند اقساط بانکی خودش را پرداخت کند.


وی از مشکلات اقتصادی ریشه دار خبر داد و گفت: قطعا مشکلات و موانعی پیش روی واحد‌های تولیدی وجود دارد که اکثر قریب به اتفاق نیاز به نقدینگی دارند، ناچار به دریافت تسهیلات می‌شوند و اگر هم تسهیلات می‌گیرند، نمی‌توانند بهره بانکی را بپردازند.

 

بیشتر بخوانید:

پایان چالش کمبود سرمایه در صنایع منطقه اقتصادی لامرد


بهروزی فر پرداخت تسهیلات با بهره بانکی بالا و بهره مرکب را بسیار خطرناک توصیف کرد و گفت: بانک‌ها با بهره‌های بانکی قدرت گرفته اند و اقتصاد را مدیریت می‌کنند.


وی قدرت گرفتن بانک‌ها را بسیار خطرناک توصیف کرد و گفت: بانک‌ها هرجور که دلشان می‌خواهد رفتار می‌کنند. گاهی بنگاه داری می‌کنند، گاهی در عرصه‌های دلالی حضور جدی دارند، گاهی وارد خرید دلار و سکه می‌شوند و اقتصاد را به چالش می‌کشند، خلاصه آنکه بانک‌ها عاملی برای بحران آفرینی شده اند.


عضو کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی با اشاره به بیانات رهبر انقلاب در خصوص بنگاهداری بانک‌ها گفت: فصل الخطاب تمامی بخش‌های کشور، بیانات رهبر انقلاب است، وقتی ایشان فرموده اند که بانک‌ها غلط می‌کنند بنگاهداری کنند، باید به سرعت سیاست بانک‌ها در خصوص بنگاه‌های اقتصادی اصلاح شود، اما شاهد هستیم که همچنان بانک‌ها یکه تازی می‌کنند.


وی با هشدار نسبت به عملکرد بانک‌ها گفت: از یک سو بر حمایت از تولید و اشتغال تاکید می‌شود و از سوی دیگر دست بانک‌ها را در بحران سازی برای بنگاه‌های اقتصادی باز گذاشته ایم که بیانگر تضاد در مدیریت کشور ا ست و باید هر چه سریعتر مدیریت شود.

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: