کد خبر: ۴۰۴۳۴۴
۱۴ آبان ۱۴۰۲ - ۱۳:۱۵
0
تویوتا به خاطر افزایش استقبال از مدل‌های هیبریدی از هدفگذاری‌های قبلی عقب نشینی کرده و خودروی برقی کمتری تولید می‌کند.

هیبریدی‌ها جای برقی‌ها را می‌گیرند!

شرکت تویوتا هر چند دیرتر از رقبا وارد بازار خودرو‌های برقی شده، ولی با وجود این، فروش ۲۰۲ هزار مدل برقی را برای سال مالی کنونی هدف‌گذاری کرده است. با توجه به استقبال بسیار فراتر از انتظار از مدل‌های هیبریدی، این شرکت در برنامه‌ها و اهداف خود تجدیدنظر کرده و فروش ۱۲۳ هزار خودروی برقی را نشانه‌گیری کرده است. این امر به‌معنای کاهش ۳۹ درصدی در تولید و فروش مدل‌های برقی تویوتاست.

به‌نظر می‌رسد تویوتا برای حفظ جایگاه خود و دستیابی به عنوان پرفروش‌ترین خودروساز جهان این استراتژی جدید را دنبال می‌کند. به‌بیان دیگر، این کمپانی برای دستیابی به سود حداکثری می‌خواهد کماکان روی مدل‌های بنزینی و هیبریدی خود حساب کند. پیش‌تر، تویوتا سود عملیاتی ۳ تریلیون ینی را پیش‌بینی کرده بود. این رقم معادل ۲۰.۱ میلیارد دلار می‌شود. اما طبق پیش‌بینی‌های جدید، سود عملیاتی تویوتا برای سال مالی کنونی با رشدی قابل ملاحظه به ۴.۵ تریلیون ین (معادل ۳۰.۱۵ میلیارد دلار) افزایش خواهد یافت.

تویوتا و تولید ۳.۹ میلیون خودروی برقی‌شده

تویوتا در نظر دارد در سال مالی حاضر که ۳۱ مارس پایان می‌یابد، ۳.۶ میلیون خودروی هیبریدی در سرتاسر جهان بفروشد. این رقم برای سال مالی قبل برابر با ۳.۵ میلیون دستگاه بود. بد نیست اشاره کنیم خودروساز بزرگ ژاپنی، فروش ۳.۹ میلیون دستگاه خودروی برقی‌شده – شامل انواع مدل‌های تمام برقی، هیبریدی، هیبریدی شارژ و پیل سوختی – را هدف‌گیری کرده است. اگر این رقم در سال مالی فعلی محقق شود، در مقایسه با سال مالی قبلی ۴۲ درصد بیشتر خواهد بود. همچنین در این صورت، خودرو‌های برقی‌شده ۳۷ درصد از کل فروش تویوتا را به خود اختصاص خواهند داد.

انتظار می‌رود تا پایان سال مالی، تویوتا و لکسوس در مجموع ۱۰.۱ میلیون دستگاه خودرو تولید کنند. در فصل مالی قبلی تویوتا حاشیه سود عملیاتی ۱۲.۶ درصدی در سرتاسر جهان را ثبت کرد که در مقایسه با سال قبلی این رقم بیش از دو برابر رشد کرده است.

عرضه ده خودروی برقی جدید تا سال ۲۰۲۶

همان‌طور که در ابتدا نیز اشاره شد، تویوتا در زمینه تولید خودرو‌های برقی از رقبای خود عقب افتاده است. برای جبران عقب‌ماندگی، این شرکت در نظر دارد تا سال ۲۰۲۶ ده خودروی برقی جدید وارد بازار کند. این کمپانی حساب ویژه‌ای روی باتری‌های جامد باز کرده و می‌خواهد محصولات برقی خود را با این نوع باتری به‌فروش برساند. تویوتا چندی قبل ادعا کرد به‌لطف باتری جامد مدل‌های برقی آن خواهند توانست با یک بار شارژ تا ۶۲۱ مایل یا ۱۰۰۰ کیلومتر مسافت را طی کنند، رقمی که تقریباً دو برابر استاندارد‌های کنونی است.

یوئیچی میازاکی مدیر مالی تویوتا معتقد است فروش بالای خودرو‌های هیبریدی، سرمایه‌های لازم برای توسعه مدل‌های برقی جدید را تأمین می‌کند. شایان ذکر است رقبایی مثل فورد و جنرال موتورز نیز مثل تویوتا در استراتژی برقی‌سازی محصولات خود تجدیدنظر کرده و دنبال تحقق رکورد‌های ازپیش‌تعیین‌شده نیستند.

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: