April 2024 28 / يکشنبه ۰۹ ارديبهشت ۱۴۰۳
کد خبر: ۴۰۴۴۵۷
۲۰ آبان ۱۴۰۲ - ۰۶:۰۰
0
ولادیمیر پوتین قصد دارد بار دیگر نامزد انتخابات ریاست جمهوری شود و در صورت پیروزی تا سال ۲۰۳۰ در قدرت باقی بماند.

رویترز: پوتین باردیگر نامزد انتخابات ریاست جمهوری می‌شود

خبرگزاری رویترز در گزارشی اختصاصی به نقل از شش منبع نوشت که «ولادیمیر پوتین» رئیس‌جمهور روسیه، تصمیم گرفته در انتخابات ریاست جمهوری ماه مارس بار دیگر نامزد شود و در صورت پیروزی این اقدام می‌تواند او را تا سال ۲۰۳۰ در قدرت نگه دارد.

بوریس یلتسین، پوتین را در آخرین روز سال ۱۹۹۹ به ریاست جمهوری منصوب کرد و او از زمان استالین به بعد تنها فردی بوده که این مدت طولانی در منصب قدرت مانده است. پوتین ماه گذشته ۷۱ ساله شد.

این ۶ منبع که به دلیل حساسیت کرملین به شرط ناشناس ماندن با رویترز صحبت کردند، گفتند که اخبار این تصمیم پوتین به گوش رسیده و مشاوران اکنون خود را برای کمپین انتخاباتی پوتین آماده می‌کنند.

نظرخواهی‌های مختلف بیانگر آن است که پوتین اکنون از محبوبیت ۸۰ درصدی در داخل روسیه برخوردار است و در صورت نامزد شدن در انتخابات «با حمایت دولت، رسانه‌های دولتی و تقریباً بدون مخالفت عمومی» قطعا پیروز خواهد شد.

یکی از منابع به رویترز تایید کرد که «تصمیم گرفته شده است و پوتین نامزد خواهد شد»؛ همچنین منبع دیگری گفت: «تا چند هفته دیگر اشاره کوچکی به این مسئله در خبر‌ها خواهد شد». یکی دیگر از منابع نیز که با تفکر کرملین آشنا بود، تایید کرد که «تصمیمی گرفته شده و مشاوران پوتین در حال آماده شدن برای مشارکت پوتین در انتخابات هستند»؛ سه منبع دیگر هم گفتند «تصمیم گرفته شده است و پوتین نامزد خواهد شد.»

از طرفی یک منبع دیپلماتیک خارجی که خواست نامش فاش نشود، هم گفت که پوتین به تازگی این تصمیم را گرفته است و به زودی اعلام خواهد شد.

در حالی که بسیاری از دیپلمات‌ها، جاسوسان و مقامات خارجی می‌گویند انتظار دارند پوتین مادام‌العمر در قدرت بماند، تاکنون هیچ تایید مشخصی درباره برنامه‌های او برای نامزدی در انتخابات ریاست‌جمهوری مارس ۲۰۲۴ وجود نداشته است.

«دیمیتری پسکوف» سخنگوی کرملین، از اظهار نظر در این باره خودداری کرد. او ماه سپتامبر گفته بود که اگر پوتین تصمیم به نامزدی بگیرد، هیچکس نمی‌تواند با او رقابت کند.

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: