April 2024 29 / دوشنبه ۱۰ ارديبهشت ۱۴۰۳
کد خبر: ۴۰۴۵۹۳
۱۷ آبان ۱۴۰۲ - ۱۶:۳۳
0

ترابزون شهری ساحلی در ترکیه است که به‌دلیل جاذبه‌های دیدنی فراوان، هرساله گردشگران زیادی از سراسر دنیا، به‌خصوص ایران را به خود جذب می‌کند. اگر شما هم برنامه سفر به این شهر را دارید، احتمالاً در خصوص هزینه‌های سفر خود کنجکاو هستید. از همین رو ما در این مطلب تصمیم داریم هزینه‌های سفر به این شهر را بررسی کرده و برخی از جاهای دیدنی ترابزون را نیز به شما معرفی کنیم.

هزینه اقامت در ترابزون

یکی از مهم‌ترین هزینه‌ها در سفر به هر شهری، هزینه اقامت است. شما می‌توانید در یکی از هتل‌های این شهر اتاق رزرو کرده یا آپارتمان اجاره کنید. اگر همراه با دوستانتان و به‌صورت گروهی به مسافرت می‌روید، اجاره یک آپارتمان می‌تواند انتخاب خوب و مقرون‌به‌صرفه‌ای برای شما باشد.

با توجه به این‌که ترابزون یک شهر گردشگری به‌شمار می‌رود، هتل‌های باکیفیت زیادی در آن احداث شده است. این هتل‌ها دارای امکانات رفاهی خوبی هستند و رنج قیمتی متنوعی هم دارند. از همین رو شما می‌توانید با توجه به بودجه خود، یکی از آن‌ها را رزرو کنید. توصیه می‌شود به سراغ رزرو هتل‌هایی بروید که به مراکز دیدنی شهر نزدیک‌تر هستند.

برخی از هتل‌های خوب این شهر عبارت‌اند از:

  • هتل پنج ستاره گراند هتل زورلو

  • هتل چهار ستاره نووتل

  • هتل چهار ستاره هیلتون

هتل‌های سه ستاره و دو ستاره زیادی نیز در این شهر وجود دارند که قیمت آن‌ها مقرون‌به‌صرفه است.

هزینه حمل و نقل در شهر ترابزون

خوشبختانه رفت و آمد در شهر ترابزون، هزینه زیادی به‌دنبال ندارد و شما می‌توانید با خیال راحت، به هر گوشه از این شهر سر بزنید و از جاذبه‌های مختلف آن دیدن کنید. اگر با تور به ترابزون رفته باشید، از گشت شهری رایگان بهره‌مند می‌شوید. در غیر این صورت، باید خودتان از سیستم حمل و نقل این شهر استفاده کنید.

رایج‌ترین وسیله نقلیه که برای حمل و نقل در این شهر استفاده می‌شود، ون مسافربری یا همان دولموش است؛ اما به غیر از آن، امکان رفت‌وآمد در سطح شهر با اتوبوس و مینی‌بوس نیز وجود دارد. فراموش نکنید که برای سوار شدن به اتوبوس و مینی‌بوس‌های سطح شهر، به ترابزون کارت نیاز دارید که چیزی شبیه به همان کارت مترو در ایران است.

هزینه حمل و نقل با تاکسی در ترابزون، از روش‌های دیگر کمی بیشتر است. اگر به هر دلیلی می‌خواهید برای رفت‌وآمد خود تاکسی بگیرید، حتماً قبل از سوار شدن، درمورد کرایه تاکسی با راننده به توافق برسید. فراموش نکنید که راننده تاکسی‌ها بابت مدت‌زمان انتظار خود نیز هزینه بالایی از شما دریافت می‌کنند. پس اگر مجبور شدید در جایی توقف کنید، از تاکسی پیاده شوید و بعد از اتمام کارتان، یک تاکسی دیگر بگیرید.

هزینه‌های مربوط به خورد و خوراک

قیمت غذا و خورد و خوراک یکی دیگر از مهم‌ترین هزینه‌های سفر شماست که باید به آن توجه کنید. تمام شهرهای ترکیه از تنوع غذایی خوبی برخوردارند و شما می‌توانید در سراسر این کشور، رستوران‌های مختلفی از معمولی گرفته تا شیک و لاکچری را ببینید. به این ترتیب گزینه‌های زیادی برای خرید غذا و خوراکی پیش‌روی شما قرار دارد.

اگر موضوع قیمت برایتان مهم نیست، می‌توانید سراغ برندهای بین‌المللی مثل مک دونالد بروید؛ اما اگر می‌خواهید در هزینه‌های سفرتان صرفه‌جویی کنید، غذاهای محلی ترکیه انتخاب بهتری برایتان به‌شمار می‌روند. حتی در این صورت هم چیزی را از دست نخواهید داد، چراکه ترکیه غذاهای محلی بسیار خوشمزه‌ای دارد که اکثر آن‌ها با ذائقه ایرانیان سازگارند. غذاهای خیابانی این شهر نیز عطر و طعم خوبی دارند و قیمت آن‌ها نیز مقرون‌به‌صرفه است.

هزینه خرید کردن در ترابزون

خرید کردن یکی از جذاب‌ترین بخش‌های هر سفر است. بنابراین باید هزینه مشخصی را هم برای خرید از فروشگاه های مختلف ترابزون کنار بگذارید. این شهر مراکز خرید زیادی دارد و اگر عاشق پاساژگردی باشید، حتماً اوقات لذت‌بخشی را در سفر خود تجربه خواهید کرد.

برخی از مراکز خرید این شهر، مانند مرکز خرید فروم، بسیار شیک و لاکچری هستند و می‌توانید انواع محصولات با برندهای خوب را از آن خریداری کنید. بدیهی است که قیمت اجناس در چنین فروشگاه‌هایی بسیار بالا باشد. اگر به‌دنبال اجناس ارزان‌تری هستید، می‌توانید به مرکز شهر بروید و از مغازه‌های مختلف اطراف میدان خرید کنید.

درکل باید گفت که قیمت اجناس و محصولات مختلف در این شهر، از شهرهای دیگر ترکیه مثل استانبول ارزان‌تر است. بنابراین حتی اگر قرار است از شهرهای مختلف ترکیه دیدن کنید، بهتر است خریدهای خود را در ترابزون انجام دهید.

جاذبه های دیدنی ترابزون که نباید از دست بدهید

یکی دیگر از هزینه‌هایی که باید قبل از سفر به ترابزون کنار بگذارید، هزینه بازدید از دیدنی‌های این شهر است. بازدید از اکثر جاذبه‌های دیدنی و طبیعی این شهر رایگان بوده و مابقی آن‌ها هم هزینه کمی دارند. برخی از جاهای دیدنی ترابزون که بازدید از آن‌ها را به شما پیشنهاد می‌کنیم، شامل موارد زیر هستند:

  • مسجد ایاصوفیه

  • کاخ آتاتورک

  • موزه ترابزون

  • صومعه دختران

  • قلعه تاریخی ترابزون

  • تونل آکواریوم

  • دریاچه اوزون گول

  • ارتفاعات سلطان مراد

  • روستای همسیکوی

این موارد فقط بخش کوچکی از دیدنی‌های این شهر بودند. پیشنهاد می‌کنیم چند روزی را در ترابزون بمانید تا بتوانید از تمام نقاط گردشگری فوق‌العاده آن دیدن کنید.

سفری ارزان به ترابزون با فلای تودی

در این مطلب سعی کردیم درمورد هزینه‌های سفر به ترابزون، با شما عزیزان صحبت کنیم. برای این‎که به این شهر سفر کرده و از بهترین جاهای دیدنی ترابزون دیدن کنید، می‌توانید از مجموعه گردشگری «فلای تودی» کمک بگیرید. با ورود به سایت این مجموعه، کافیست ترابزون را به‌عنوان مقصد خود انتخاب کنید. سپس می‌توانید بلیط پرواز مناسبی را خریداری کرده و همچنین در میان هتل‌های این شهر، مناسب‎ترین آن‌ها را مطابق با بودجه و شرایط خود رزرو کنید.

امکان جستجو در بین هتل‌ها و ایرلاین‌های مختلف، قابلیتی فوق‌العاده در این مجموعه است که به شما امکان می‌دهد دقیقاً چیزی که به دنبال آن هستید را پیدا کنید. شما می‌توانید از خدمات این سایت برای تمام سفرهای داخلی و خارجی خود کمک بگیرید و دیگر دغدغه خرید بلیط یا رزرو هتل را نداشته باشید. ضمن این‌که این وب‌سایت خدمات دیگری مثل بیمه مسافرتی و بلیط قطار را هم در اختیارتان قرار می‌دهد.

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: