April 2024 29 / دوشنبه ۱۰ ارديبهشت ۱۴۰۳
رجبی از حقوق ۶ میلیونی برای کارگر و حقوق ۵۰ میلیونی برای مسوولان انتقاد کرد
کد خبر: ۴۰۴۵۹۴
۱۸ آبان ۱۴۰۲ - ۱۳:۰۰
0
بازرس کانون کارگران بازنشسته تهران با تاکید بر اینکه ملاک تورم چیزی است که مردم از نظر معیشت و زندگی طاقت فرسا تجربه می‌کنند گفت: باید اقلام سبد معیشت برای خانواده تامین شود، اما هرگز مردم نمی‌توانند حتی ۵۰ درصد این اقلام را تهیه کنند.

اعتراض کارگران و بازنشستگان به زندگی فقیرانه

سبزعلی رجبی با انتقاد از اینکه دولت بازار را رها کرده گفت: قبل از آمدن رییسی و شروع دولت سیزدهم، قیمت یک کیلو ماست ۳ هزار تومان بود، اما الان ۷۵ هزار تومان شده، در این شرایط دولت سیزدهم چطور ادعا میکند که تورم را مهار کرده است؟


وی ادعای کنترل تورم را دروغ محض توصیف کرد و گفت: اثبات ادعای تورم برای یک کارشناس کار ساده‌ای است، اما کسی که سواد هم ندارد، کافی است هزینه‌های روزانه اش را بررسی کند تا بداند کنترل تورم ادعای درستی نیست.


بازرس کانون کارگران بازنشسته تهران از دولت خواست نسبت به کنترل تورم هر چه سریعتر اقدام کند گفت: دولت باید کارگران و بازنشستگان را در نظر داشته باشد و بداند که در شرایط سختی به سر می‌برند.


وی با انتقاد از افزایش حقوق ۲۱ درصدی برای سایر سطوح و ۲۷ درصدی برای حداقل بگیران گفت: با افزایش صورت گرفته، حداقل حقوق به هفت میلیون تومان رسیده در حالی که با این تورم بالا و این حقوق ناچیز نمی‌توان هزینه‌های حداقلی یک خانواده را تامین کرد.


رجبی با تاکید بر اینکه حقوق باید به اندازه‌ای باشد که هزینه‌های یک خانواده ۴ نفره تامین شود گفت: با این حقوق حتی نمی‌توان هزینه‌های یک خانواده دو نفره را تامین کرد، چه رسد به اینکه خانواده چهار نفره را تامین کرد.


بازرس کانون کارگران بازنشسته تهران با تاکید بر اینکه امکان ندارد با این حقوق بتوان زندگی یک خانواده چهار نفر را تامین کرد گفت: اکنون زمزمه تبانی دولت و کارفرما در تعیین دستمزد غیرقانونی مطرح است، در صورتی که همان لحظه تورم بر مبنای اعلام بانک مرکزی ۵۱ درصد بود.


وی با تاکید بر اینکه تعیین تورم از سوی بانک مرکزی صورت گرفته گفت: در حالی شورای عالی کار افزایش ۲۷ درصدی دستمزد را تصویب کرد که، دولت هم به این عدد اعتقادی نداشت.

 

بیشتر بخوانید:

سایه سنگین سیاست بر اقتصاد


رجبی با تاکید بر اینکه دستمزد ۱۴۰۲ به اندازه‌ای غیر منطقی و غیرقانونی بود که اعتراضات کارگری شروع شد گفت: اکنون شاهد شکایت گسترده به دیوان عدالت اداری هستیم که دیوان هم برای استیفای حقوق کارگران کاری نکرد و بند‌های یک و دو ماده ۴۱ قانون کار را در نظر نگرفت و شکایت کارگردان را رد کرد.


وی دستمزدی که انطباق با واقعیت‌های زندگی و قانون کار ندارد را بی عدالتی محض توصیف کرد و گفت: یک کارگر یا بازنشسته چگونه می‌تواند با حقوق شش میلیون تومانی پاسخگوی هزینه‌های تورم پنجاه درصدی باشد؟


بازرس کانون کارگران بازنشسته تهران از سفره‌های خالی کارگران و بازنشستگان خبرداد و گفت: کسانی که برای دستمزد ۱۴۰۲ تصمیمی گرفتند و کسانی که شکایت کارگران را رد کردند، میتوانند یک ماه با حقوق ۶ میلیون تومان زندگی کنند؟


وی خطاب به دولتمردان و تصمیم گیران گفت: این درست نیست که با تصویب حقوق ۶ میلیونی، حداقل بگیران را رها کنید و با تصویب حقوق ۵۰ میلیون تومانی به فکر خودتان باشید.

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: