April 2024 28 / يکشنبه ۰۹ ارديبهشت ۱۴۰۳
کد خبر: ۴۰۴۶۱۵
۲۰ آبان ۱۴۰۲ - ۱۳:۴۵
0
رئیس هیات عامل ایمیدرو از آغاز عملیات برداشت ماده معدنی از معدن تیتانیوم کهنوج در جنوب استان کرمان خبر داد.

آغاز عملیات برداشت ماده معدنی از معدن تیتانیوم کهنوج/ برنامه تولید ۱۳۰ هزار تن اکسید تیتانیوم

به گزارش روابط عمومی ایمیدرو، محمدرضا موثقی نیا امروز در بازدید از معدن و کارخانه تیتانیوم کهنوج با اعلام این خبر افزود: معدن تیتانیوم کهنوج ۲۵ سال به صورت نیمه تمام مانده بود؛ اما امروز شاهد عملیات (صنعتی) برداشت ماده معدنی در آن هستیم.

برنامه تولید ۱۳۰ هزار تن اکسید تیتانیوم

وی افزود: برآورد‌های اولیه این است که سالانه ۲ میلیون تن سنگ و خاک از این معدن برداشت شود و به کارخانه انتقال یابد. وی افزود: پیش بینی می‌شود سالانه ۱۳۰ هزار تن اکسید تیتانیوم در این معدن تولید شود. رییس هیات عامل ایمیدرو با بیان اینکه با راه اندازی این طرح؛ نخستین کارخانه تولید کنسانتره تیتانیوم در کشور فعال می‌شود، گفت: در این صنعت شاهد فعالیت بخش خصوصی نیز هستیم، اما ظرفیت تولید در این مجموعه‌ها چندان قابل توجه نیست و با افتتاح این خط تولید؛ میزان تولید این محصول افزایش خواهد یافت.

برنامه تکمیل زنجیره

وی افزود: اراده وزارت صنعت، معدن و تجارت و ایمیدرو در این هست با بهره مندی از ظرفیت متخصصان ایرانی، بتوانیم حلقه‌های بعدی تولید را احداث کنیم.

پیش بینی زمان افتتاح

موثقی نیا اعلام کرد: پیش بینی می‌شود کارخانه کنسانتره در کهنوج تا پایان امسال به بهره برداری برسد. معدن تیتانیوم کهنوج که در جنوب استان کرمان واقع شده، دارای ۲۴۵ میلیون تن ذخیره احتمالی و ۱۵۰ میلیون تن ذخیره قطعی است.

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: