April 2024 29 / دوشنبه ۱۰ ارديبهشت ۱۴۰۳
تأمین مالی ۱۰۰ هزار میلیاردی هدفگذاری شد
کد خبر: ۴۰۴۶۶۳
۲۰ آبان ۱۴۰۲ - ۱۷:۰۰
0
هدفگذاری تأمین مالی ۱۰۰ هزار میلیاردی نشان می دهد که فولاد مبارکه و بانک صادرات تا چه اندازه در اقتصاد تاثیرگذار هستند.

نقش آفرینی فولاد مبارکه و بانک صادرات در اقتصاد

نمایشگاه‌ها نقش تاثیرگذاری در رونق اقتصادی دارند که با فراز و نشیب‌های مختلفی رو به رو می‌شود. یکی از این نمایشگاهها، "کیش اینوکس ۴۰۲" بود که با استقبال چشمگیری رو به رو شد. دلیل این استقبال، هدفگذاری، برنامه ریزی، جامعه شناسی، برقراری ارتباط، تعامل و از همه مهمتر دستیابی به نتیجه بود.

نشست‌های کارساز

اگرچه برگزاری ۳۶ نشست تخصصی در کیش اینوکس برنامه ریزی شده بود، اما مذاکرات مستقیم و جدی بسیاری بین مسوولان بخش‌های مالی، صنعتی و سرمایه گذاری صورت گرفت که در بسیاری از موارد به قرارداد‌هایی منجر شد که می‌توان از آن‌ها به عنوان یک ابرپروژه یاد کرد.

بررسی‌های آینده نگر

کیش اینوکس، ایجاد فرصت و ظرفیتی برای بحث‌های کارشناسی بود تا بتوان از دل آن‌ها به راهکار‌های تاثیرگذار دست یافت. کیش اینوکس برای رفع موانع چاره اندیشی کرد و راهکار‌هایی ارایه داد که از دل نشست‌های تخصصی بیرون آمد. بنابر این هر نشست رسمی به صورت گسترده یا نشست درون غرفه‌ای به صورت خصوصی، چالش‌ها را مطرح و راهکار‌ها را ارایه داد که گاه به صورت ملی و گاه بین دستگاهی به مدیریت بحران‌ها پرداخت.

تعامل در بالاترین رده

اتفاق مهمی که در کیش اینوکس رخ داد، دیدار‌های مسوولان در بالاترین رده بود. کیش اینوکس به مکانی برای اجتماع مدیران عالی رتبه تبدیل شد به نوعی که در این نمایشگاه از مدیران عامل و مدیران رده بالای بانک‌ها تا صنایع بزرگ و تاثیرگذار کشور حضور یافتند. برای آنکه مدیر عامل یک بانک و مدیرعامل یک شرکت بزرگ دیدار داشته باشند، نیازی به هماهنگی با دفتر مدیریت نبود، بلکه کافی بود به چند غرفه آن طرف‌تر بروند و بدون حاشیه و تشریفات خاصی، به گفتگو از نوع دوستانه تا کارشناسانه با هدف دستیابی به راهکار‌هایی برای رفع مشکلات بپردازند.

 

بیشتر بخوانید:

کنترل منابع شرط تحقق فولاد سبز



فرصت شناسی صنایع

کیش اینوکس یک نمایشگاه صرفا مالی با محوریت بانک، بورس و بیمه بود، اما اتفاق جالبی که صورت گرفت، حضور شرکت‌های بزرگی همچون فولاد مبارکه بود. البته فولاد مبارکه با درایت و آینده نگری خاصی که دارد، بی دلیل در نمایشگاه حضور نمی‌یابد و قطع به یقین این حضور با اهداف و برنامه ریزی‌های از پیش تعیین شده صورت گرفته بود. با توجه به حضور فولاد مبارکه در نمایشگاه‌های گوناگون و دستاورد‌هایی که بدست آمده، این بار نیز فولاد مبارکه اهدافی را دنبال می‌کرد که به آن‌ها دست یافت.

قرارداد مالی چشمگیر

اگرچه فولاد مبارکه بدلیل جایگاه چشمگیری که در صنعت و اقتصاد کشور دارد، بسادگی می‌تواند با هر مجموعه‌ای جلسه داشته باشد و مذاکره کند، اما در برخی موارد لازم است که از ظرفیت نمایشگاه‌ها برای دست یابی به یک قرارداد استفاده شود. یکی از این قرارداد‌ها تفاهم‌نامه‌ای بود که به امضای مهدی کویتی معاون اقتصادی و مالی فولاد مبارکه اصفهان و مهدی اقبالی‌راد معاون شعب بانک صادرات ایران رسید. در این قرارداد توسعه همکاری‌ها با هدف ارتقای عملکرد و ارائه انواع خدمات مالی و بانکی، افزایش ۱۰۰ هزار میلیارد ریالی سقف تسهیلات و تعهدات مورد موافقت قرار گرفت.

گستردگی در همه زمینه‌ها

این قرارداد ابعاد گوناگونی دارد که هر کدام می‌تواند بر عملکرد بانک صادرات و فولاد مبارکه تاثیرات شگرفی بگذارد. در این تفاهم نامه افزایش سقف تسهیلات و تعهدات بر اساس سیاست‌های اعتباری، انتشار اوراق گام، خدمات بانکداری باز، مدیریت وجوه، ارائه خدمات بانکداری الکترونیک و خدمات متنوع مالی توسط شرکت‌های ابزاری بانک از جمله خدمات کارگزاری، صرافی، بیمه، تأمین سرمایه و لیزینگ هدفگذاری شده بود که قرار است به مرحله اجرا درآید.

تاثیرگذاری اعداد بزرگ

این تفاهم نامه از چند زاویه مورد توجه است. اول اینکه در یک نمایشگاه معتبر و رسمی امضا شد، دوم اینکه بین دو مجموعه بزرگ بانکی و تولیدی کشور صورت گرفت، سوم اینکه اهداف بلندی در متن این تفاهم نامه گنجانده شده که هر کدام می‌تواند تحول آفرین باشد. چهارم اینکه اعداد بزرگی در این قرارداد هدفگذاری شده که بیانگر جایگاه هر دو مجموعه در عرصه تولید و مالی است. پنجم اینکه اعداد بزرگ و اهداف بزرگ در این تفاهم نامه نشان می‌دهد که این دو مجموعه تا چه اندازه در عرصه‌های مختلف تولید و مالی اثرگذار هستند. از یک سو بانک صادرات که توان مدیریت مالی بدین اندازه را دارد و از سوی دیگر فولاد مبارکه که گردش مالی در عرصه داخلی و خارجی را در این اندازه‌ها دارد.

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: